کد خبر: ۱۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 21 March 2015
استاندارالبرزگفت: فضای وحدت بخش بین مردم و مسوولان و کار و تلاش مضاعف درسال 93، این استان را در مسیر رشد و بالندگی و موفقیت برای آینده بهتر قرار داد.
به گزارش ایرنا سید حمید طهایی اظهار داشت: این فضای وحدت بخش موجب شد تا همه مسوولان استان اعم ازبخش اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس و ائمه جمعه، یکدل و همگام، برای تسریع درآهنگ سازندگی وارد میدان کار و فعالیت شوند.
وی ادامه داد: بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری از بخشی از صنایع بزرگ استان البرز، سفرمعاون اول رییس جمهوری،11 وزیر وسایر معاونان رییس جمهوری به استان، بارقه امید در دل مردم و مسوولان البرز به وجود آورد.
نماینده عالی دولت دراستان البرز گفت: سال 93، سال برنامه ریزی برای زیر ساخت ها بود، برنامه هایی که آینده این استان پرجمعیت را بر مدار رشد و توسعه قرار می دهد.
وی بیان داشت: آغاز تدوین طرح آمایش سرزمین از مهم ترین دستاوردهای سال 93 در استان البرز است که سرآغازی برای پیشرفت و توسعه پایداراستان به شمار می رود.
طهایی گفت: تدوین برنامه ششم درسالی که گذشت استان را درمسیر توسعه قرار داد و بسیاری از پروژه های مهم ملی و استانی درآن رقم خورد.
استاندارالبرز از برنامه ریزی برای ساخت جاده کمربندی شمال کلانشهرکرج، راه اندازی ایستگاه قطار تهران - هشتگرد، تکمیل بخش قابل توجهی ازمسکن مهر، اختصاص بخشی ازآب سد طالقان به استان و راه اندازی سیستم تصفیه پساب درمنطقه ماهدشت برای آبیاری اراضی کشاورزی از مهم ترین دستاوردهای سال 93 در استان نام برد.
وی گفت: پیگیری تخصیص اعتبار برای تکمیل بزرگراه شهید همت از دیگر از دستاوردهای این سال است.
استاندارالبرز به سفرهای خود و سایر مسوولان منطقه به شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در این سفرها ، شمار زیادی از مردم ، مشکلات خود با مسوولان استان درمیان گذاشتند.
طهایی درادامه با بیان اینکه البرز از ظرفیت های ویژه گردشگری درابعاد داخلی و بین المللی برخوردار است، گفت: جاده کرج - چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان یکی از این مزیت ها است.
وی یادآور شد: اکنون به علت حجم بالای مسافرت ها در این مسیر، یک جاده دسترسی به طول 15 کیلومتر برای تردد مردم در روزهایی که این جاده یکطرفه می شود، در ساخت قرار گرفته است.
استاندار البرز گفت: تلاش ها براین است تا این جاده دسترسی درکمترین زمان ممکن بین بخش آسارا واقع در حاشیه جاده کرج - چالوس و منطقه نوجوانان و آتشگاه در شمال کرج تکمیل شود.
وی از قطارشهری کرج به عنوان یکی از پروژه های وقت گیرو هزینه بر دراستان البرز نام برد و تصریح کرد: این پروژه مهم با تلاش هایی که درسال 93 صورت گرفت درسال آینده به سرانجام خوبی خواهد رسید.
فاضلاب زندان های استان البرزو مشکلاتی که برای ساکنان حاشیه این زندان ها ایجاد کرده از دیگر موضوعاتی بود که استاندار البرزبه آن پرداخت وافزود: با نظارت جدی و هماهنگی دستگاه های اجرایی این مهم نیز دردستور کار قرار گرفته است.
استاندارالبرز، سال آینده را سالی ویژه، توام با برنامه ریزی به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر وامید برای پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
طهایی اضافه کرد: همانطور که درسال 93، فعال شدن صنایع نیمه تعطیل دراولویت کاری قرار داشت، درسال آینده بهره وری از زیرساخت های موجود در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز درنگاه نخست قرار دارد.
نماینده عالی دولت دراستان البرز افزود: درسال 93 با برگزاری نشست های مختلف با مدیران و صاحبان صنایع، مشکلات و مسایل این بخش مهم اقتصادی رصد شد و در برنامه ریزی های توسعه ای استان مد نظر قرار گرفت.
استاندارالبرزبا اشاره به قرار گرفتن این استان درمسیر 14 استان کشور و حجم بالای مسافران عبوری، ازرانندگان خواست توصیه های ایمنی درراه ها را جدی بگیرند و با سرعت مناسب حرکت کنند.
وی یادآورشد: امکانات لازم برای خدمات دهی به مسافران نوروزی دراین استان با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی از جمله هلال احمر، پلیس و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیش بینی شده است.
البرز با نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت درسال 89 از تهران منتزع و به سی و یکمین استان کشور تبدیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار