معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از اختصاص بودجه 120 میلیارد ریالی برای تجهیز دهیاری‌های استان به خودروهای خدماتی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 03 January 2016
معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از اختصاص بودجه 120 میلیارد ریالی برای تجهیز دهیاری‌های استان به خودروهای خدماتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجتبی نیک‌کردار صبح امروز در نشست تحویل ماشین‌آلات و خودروهای خدماتی به دهیاری‌های استان کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید به طور جدی برای توسعه روستا کمر همت بسته است.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و ... در روستاهای استان اقدامات خوبی انجام گرفته است، اظهار کرد: در زمینه گازرسانی به روستاهای استان کرمانشاه حدود 440 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌ است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته به 230 روستای استان گازرسانی صورت گرفته است، در حالی که این رقم طی 10 سال گذشته به 210 روستا می‌رسد و در عرض دو سال به اندازه 10 سال در این حوزه کار انجام شده است.

*گازرسانی به 1200 روستا تا 2 سال آینده

نیک‌کردار با اشاره به اینکه گازرسانی به 600 روستای دیگر استان در دست اقدام است، افزود: با اجرای این طرح تا پایان سال آینده تعداد روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در استان کرمانشاه به یک‌هزار روستا خواهد رسید.

وی از گازرسانی به یک‌هزار و 200 روستای استان کرمانشاه تا پایان سال 96 خبر داد و اضافه کرد: با این کار به تمام روستاهای دارای بیش از 20 خانوار استان گازرسانی صورت می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دولت یازدهم علاوه بر توجه به مسائل عمرانی در روستاها به معیشت مردم و توسعه همه‌جانبه آنها نیز بها داده است؛ لذا باید از این فرصت به نفع توسعه روستاها بهره‌مند شد.

*بودجه 70 میلیارد تومانی دهیاری‌ها

نیک‌کردار کل بودجه دهیاری‌های استان کرمانشاه در سال 94 را 700 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: 350 میلیارد ریال از این اعتبارات از محل منابع دولت و 350 میلیارد ریال مابقی نیز مربوط به اعتبارات و بودجه خود دهیاری‌ها است.

وی به ایجاد منابع درآمدی جدید برای دهیاری‌های استان اشاره کرد و گفت: اخیراً طی توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقرر شده است سهمی از درآمد تغییر کاربری و تفکیک‌ها در روستاها در اختیار دهیاری‌ها قرار بگیرد.

*تشکیل 15 تعاونی روستایی

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه تشکیل تعاونی‌های روستایی در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت تسهیلات خوبی برای این تعاونی‌ها تصویب کرده است، به طوری که بهره این وام‌ها در روستاهای مرزی به صفر درصد و سایر روستاها حداکثر چهار درصد می‌رسد.

نیک‌کردار از ثبت 15 تعاونی روستایی در استان کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: هشت مورد از طرح‌های معرفی شده این تعاونی‌ها در مرحله معرفی به بانک قرار دارد.

وی خرید ماشین‌آلات و خودروهای خدماتی برای روستاها را از نمونه‌های توجه دولت به این قشر برشمرد و ادامه داد: این خودروها برای استفاده بهینه می‌تواند در اختیار تعاونی‌های روستایی قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه دولت دیگر به دنبال نسخه پیچیدن از بالا به پایین نیست، خاطرنشان کرد: امسال 120 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دهیاری‌های استان به خودروهای خدماتی اختصاص داده شده است و همچنان در حال خرید هستیم.

نیک‌کردار همچنین با اشاره به در پیش‌‌رو بودن انتخابات اسفندماه خطاب به دهیاران گفت: به‌ عنوان رئیس هیئت بازرسی استان نسبت به استفاده از امکانات دهیاری‌ها بر له یا علیه کاندیداها هشدار می‌دهم و در صورت مشاهده تخلف با افراد برخورد خواهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار