مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ارزیابی مدارس غیر دولتی کشور در سال جاری خبرداد .
کد خبر: ۱۵۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 30 December 2015

به گزارش تابناک مازندران ، مجتبی زینی وند در جمع مدیران و موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی مازندران در ساری گفت: تاکنون شاخص و معیاری برای ارزیابی مدارس غیر دولتی درآموزش و پرورش وجود نداشته است . 

وی ادامه داد : با استفاده و بهره گیری از اساتید برجسته ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش ، ملاک و شاخص های ارزیابی مدارس غیر دولتی تدوین و تهیه شده است .


مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت که با تهیه این ملاک ها، مدارس غیر دولتی در چهار مرحله ارزیابی خواهند شد . 


وی از خودارزیابی مدارس توسط موسس به عنوان مرحله نخست ارزیابی مدارس غیر دولتی نام برد و ادامه داد: براساس ملاک های تعیین شده ، موسسان مدارس تهیه اطلاعات و آمار لازم را انجام می دهند . 


زینی وند از ارزیابی منطقه ای و اداره مشارکت آموزش و پرورش استان ها به عنوان مراحل دوم و سوم ارزیابی مدارس غیر دولتی برشمرد و گفت که در این دو مرحله ، براساس اطلاعات ارائه شده از سوی موسسان مدارس غیر دولتی روند بررسی و ارزیابی ها از سوی کارشناسان اداره آموزش و پرورش هر منطقه و اداره مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش استان ها انجام می شود . 


وی مرحله چهارم ارزیابی مدارس غیر دولتی را که توسط کارشناسان اداره کل مدارس و مراکز غیر دولتی کشور انجام می شود به عنوان مرحله ویژه و نهایی برشمرد .


به گفته مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی کشور مدارسی که امتیاز کمتر از 75 را کسب بکنند می بایست برای مناسب سازی وضعیت آموزشی و پرورشی خود اقدام بکنند تا مجوز های لازم برای ادامه فعالیت برای آنان اعطا شود .

 
زینی وند بر اجرای گام به گام ارزیابی مدارس غیر دولتی کشور خبرداد و گفت: با توجه به اینکه اکثراین مدارس در مکان های استیجاری و فاقد برخورداری از ملاک های تعیین شده هستند ، می بایست در پروسه زمانی تعیین شده نسبت به مناسب سازی شرایط و وضعیت اقدام بکنند . 
در این جلسه جمعی از مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی مازندران ، بابیان دیدگاه و مشکلاتشان , کم بودن میزان شهریه دریافتی از دانش آموزان ، نبود همکاری لازم از سوی دستگاه های اجرایی ، اجرایی نشدن قوانین مصوب و توسعه بی رویه مدارس خاص در شهرستان ها را از چالش ها و دغدغه های پیش روی فعالیت خود عنوان کردند.









منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار