وی ادامه داد : با استفاده و بهره گیری از اساتید برجسته ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش ، ملاک و شاخص های ارزیابی مدارس غیر دولتی تدوین و تهیه شده است .
مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت که با تهیه این ملاک ها، مدارس غیر دولتی در چهار مرحله ارزیابی خواهند شد .
وی از خودارزیابی مدارس توسط موسس به عنوان مرحله نخست ارزیابی مدارس غیر دولتی نام برد و ادامه داد: براساس ملاک های تعیین شده ، موسسان مدارس تهیه اطلاعات و آمار لازم را انجام می دهند .
زینی وند از ارزیابی منطقه ای و اداره مشارکت آموزش و پرورش استان ها به عنوان مراحل دوم و سوم ارزیابی مدارس غیر دولتی برشمرد و گفت که در این دو مرحله ، براساس اطلاعات ارائه شده از سوی موسسان مدارس غیر دولتی روند بررسی و ارزیابی ها از سوی کارشناسان اداره آموزش و پرورش هر منطقه و اداره مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش استان ها انجام می شود .
وی مرحله چهارم ارزیابی مدارس غیر دولتی را که توسط کارشناسان اداره کل مدارس و مراکز غیر دولتی کشور انجام می شود به عنوان مرحله ویژه و نهایی برشمرد .
به گفته مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی کشور مدارسی که امتیاز کمتر از 75 را کسب بکنند می بایست برای مناسب سازی وضعیت آموزشی و پرورشی خود اقدام بکنند تا مجوز های لازم برای ادامه فعالیت برای آنان اعطا شود .
زینی وند بر اجرای گام به گام ارزیابی مدارس غیر دولتی کشور خبرداد و گفت: با توجه به اینکه اکثراین مدارس در مکان های استیجاری و فاقد برخورداری از ملاک های تعیین شده هستند ، می بایست در پروسه زمانی تعیین شده نسبت به مناسب سازی شرایط و وضعیت اقدام بکنند .
در این جلسه جمعی از مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی مازندران ، بابیان دیدگاه و مشکلاتشان , کم بودن میزان شهریه دریافتی از دانش آموزان ، نبود همکاری لازم از سوی دستگاه های اجرایی ، اجرایی نشدن قوانین مصوب و توسعه بی رویه مدارس خاص در شهرستان ها را از چالش ها و دغدغه های پیش روی فعالیت خود عنوان کردند.