دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره فروش تحقیقات دانش‌آموزی در کافی‌نت‌ها، گفت: متأسفانه چنین گزارش‌هایی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مطرح است ولی درباره همه محصلان نیست و دانش‌آموزانی داریم که تولیدات پژوهشی دارند.
کد خبر: ۱۵۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 29 December 2015
مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به گزارش منتشر شده در این خبرگزاری پیرامون فروش تحقیقات دانش‌آموزی در کافی‌نت ها، اظهار داشت: متاسفانه چنین گزارشاتی در آموزش و پرورش و نیز دانشگاه ها مطرح است اما این به این معنا نیست که تمام دانش‌آموزان یا دانشجویان تحقیقات پژوهشی خود را از کافی‌نت‌ها و اینترنت به دست می‌آورند.

نوید ادهم ادامه داد: بعضی از دانش‌آموزان به معنای دقیق کلمه، تولیدات پژوهشی دارند و نمونه آن را در جشنواره‌های خوارزمی و جابرابن حیان می‌توان مشاهده کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتقاد داریم که روحیه پرسشگری و تحقیق باید از دوران کودکی آغاز و در بزرگسالی نهادینه شود، به اقدامات آموزش و پرورش در کسب این روحیه پرداخت و گفت: در پایه ششم، درسی به عنوان پژوهش و فناوری، روش تحقیق را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و آموزش معلمان در خصوص پژوهش و روش‌های تحقیق و نیز ارتقای پژوهشسراهای دانش‌آموزی از 300 به 400 مرکز  و تلاش برای تجهیز هر منطقه آموزشی به یک پژوهشسرا از جمله این اقدامات است.

وی تجویزی و غیر قابل انعطاف بودن برنامه‌های درسی را از جمله آسیب‌های موجود برای اقدام پژوهشی در بین معلمان و مدارس برشمرد و اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر مبنای آسیب شناسی در نظام تعلیم و تربیت تدوین شده است به این موضوع پرداخته و راهکارهایی نیز ارائه شده که در برنامه درسی متجلی شده است.

نوید ادهم تصریح کرد: 10 تا 20 درصد محتواهای برنامه های درسی در استان‌ها و توسط مدیران و معلمان و 50 ساعت و در برخی مناطق 100 ساعت برنامه‌های آموزشی توسط  منطقه انتخاب می‌شود و تا آنجایی که مقدور بوده است شرایط انتخابگری و انعطاف پذیری را در برنامه‌ها چه در تببین و چه در اجرا فراهم شده است که البته برای اجرا نیازمند زمان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار