فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به راه اندازی پلیس اطفال و نوجوانان گفت: این پلیس تخصصی برای نخستین بار در کشور فعالیت خود را در پایتخت آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۵۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 29 December 2015
سردار حسین ساجدی نیا افزود: بحث راه اندازی پلیس تخصصی در رابطه با کودکان و نوجوانان از مدت ها قبل در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مطرح بود و در این خصوص تحقیقات و کارهای کارشناسی مفصلی نیز انجام شده است.

وی ااظهار کرد: همزمان با تصویب و ابلاغ قانون جدید آیین دادرسی کیفری و به استناد ماده 31 این قانون، زمینه راه اندازی این پلیس تخصصی فراهم و فعالیت پلیس تخصصی اطفال و نوجوانان از امروز در تهران بزرگ آغاز شد.

سردار ساجدی نیا با اشاره به آموزش های ارائه شده و احراز مهارت های ویژه کارکنان این پلیس بیان کرد: در این نهاد از کارشناسان ارشد زن و مرد متخصص در علوم اجتماعی، روانشناسی و نیز مشاوره بهره گرفته شده تا به امور اطفال و نوجوانان بزهکار و بزه دیده رسیدگی کنند.

وی رسیدگی به آسیب های کودکان و نوجوانان و پیشگیری از وقوع جرایم در این سن و تفکیک جرایم کودکان و نوجوانان از بزرگسالان را یکی از اهداف ایجاد این پلیس عنوان کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: به دلیل اینکه شالوده شخصیت کودکان و نوجوانان به صورت کامل شکل نگرفته و سوء استفاده از آنها در این سن می تواند باعث بروز جرایم در بزرگسالی آنها شود، پلیس پایتخت با ایجاد پلیس اطفال و نوجوانان سعی در جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی برای آنان که خود نوعی بزه دیده محسوب می شوند، دارد.

ساجدی نیا بیان کرد: براین اساس در این نهاد از پلیس های زن که برخورد عاطفی تری با کودکان و نوجوانان دارند استفاده می شود تا کودکان و نوجوانان از حمایت قانونی بیشتری در برابر خطرات برخوردار شوند.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به آمار حداقلی جرایم صورت گرفته توسط کودکان و نوجوان در شهر تهران گفت: تمامی کارکنان این پلیس تخصصی ضابط قضایی هستند و در کلانتری ها و پلیس های تخصصی پایتخت اقدامات خود را در زمینه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان دنبال خواهند کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار