رئیس اتحادیه تابلوسازان استان یزد گفت: اقدامات شهرداری برای جمع‌آوری تابلوها از خیابان‌های یزد موجب بیکاری 500 تا 600 نفر از صنف تابلوسازی می‌شود.
کد خبر: ۱۵۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 29 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی کازرانی، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان هنر تابلوسازی و نخستین گردهمایی اعضای این صنف در استان یزد که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری اقدام به جمع‌آوری تابلوها از پشت‌بام‌ها، خیابان‌ها و ... می‌کند و از افرادی که برای باقی‌ ماندن تابلوهای خود پافشاری می‌کنند، عوارض سنگین دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رکود اقتصادی در استان یزد سبب شده تا بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر خالی بماند و این امر سبب شده شهرداری اقدام به جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی یا دریافت عوارض سنگین از آنها کند.

کازرانی بیان کرد: این اقدام شهرداری سبب می‌شود حداقل بین 500 تا 600 نفر از اعضای صنف تابلوسازی در یزد و کارکنان آنها بیکار شوند که این امر برای استان تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتحادیه صنف تابلوسازان استان یزد با اشاره به عضویت 161 عضو دائم در این اتحادیه بیان کرد: امسال پنج واحد پلمپ شده و 39 مورد شکایت از این صنف صورت گرفته که 33 مورد از این شکایات در اتحادیه حل شد و شش مورد نیز به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی همچنین از شناسایی 200 واحد فاقد پروانه در صنف تابلوسازی در یزد خبر داد و عنوان کرد: این واحدها که به صورت زیر زمینی مشغول فعالیت بودند، شناسایی و برای دریافت پروانه کسب معرفی و هدایت شدند.

کازرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ‌نامه صنف تابلوسازان یزد چند سال بدون تغییر اجرا می‌شد، اظهار داشت: بر اساس درجه‌بندی واحدهای صنفی بر مبنای هنر و مهارت، کارگاه و نیروهای کاری، ابزار و تجهیزات، سابقه و تجربه به درجات ممتاز، یک، دو و سه، نرخ‌های جدید مشخص و به اعضا ارائه شد.

وی همچنین از ایجاد و اخذ رسته‌های جدید در این صنف خبر داد و یادآور شد: رشته حکاکی، لیزر و سی‌ان‌سی از رسته‌های اضافه شده به این صنف است که پس از آن نیز رسته ساخت تابلوهای کامپوزیت و فلکسی ایجاد شد ضمن اینکه رسته تابلوهای الکترونیک و روان از صنف الکترونیکی اخذ و به صنف تابلوسازان اضافه شد.

کازرانی با اشاره به پیشرفت‌ها و نوآوری‌هایی که معمولا در تابلوسازی اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: ساخت تابلوهای تبلیغاتی با شیوه‌های جدید در حال و آینده نیز زیر پوشش این صنف قرار گرفت به این معنا که در آینده هر شیوه جدیدی برای ساخت تابلو به‌کار گرفته شود، زیر پوشش صنف تابلوسازان خواهد بود.

رئیس اتحادیه تابلوسازان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه فعالیت این صنف عنوان کرد: نخستین اتحادیه این صنف در سال 62 به عنوان کمیسیون فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 65 به مدت دو سال به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، در زیر مجموعه لوازم‌التحریر و کتاب‌فروشان مشغول فعالیت شد.

وی افزود: چند سال بعد، این اتحادیه با عنوان اتحادیه تابلوسازان، نقاشان و خطاطان آغاز شد و اکنون چهارمین دوره صنف تابلوسازان با هیئت مدیره پنج نفره شامل مهدی کازرانی، علیرضا زارع، غلامحسین زارع، سیدعلی‌محمد ابریشمی و مجید دهقان در حال فعالیت است.

کازرانی یادآور شد: اواخر بهمن‌ماه امسال نیز انتخابات پنجمین دوره اتحادیه صنف تابلوسازان در یزد برگزار می‌شود که امیدواریم اعضای اتحادیه با حضور خود در انتخابات، اتحادیه را در مسیر تعالی و پشرفت، حمایت کنند.

در این مراسم از پیشکسوتان تابلوسازی استان یزد تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار