فرماندار اشتهارد در بازدید از تابناک
با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی بزرگ در اشتهارد، افزایش جمعیت کارگری، افزایش مهاجرت‌ها و احداث مسکن مهر در نزدیکی اشتهارد، نیاز است که فکری اساسی برای تامین آب اشتهارد در بلند مدت داشته باشیم
کد خبر: ۱۵۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 28 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: ابوالفضل اینانلو فرماندار شهرستان اشتهارد به همراه محمدصادق کمالی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اشتهارد امروز خبرنگاران تابناک البرز بودند.
عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان اشتهارد طی این بازدید ضمن آشنایی با خبرنگاران ما و نحوه فعالیت آنها، به پرسش‌های تابناک البرز پاسخ داد که متن آن در زیر می‌آید:


با توجه به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، چه اقداماتی برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات در اشتهارد انجام شده است؟

با توجه به اینکه شهرستان اشتهارد حوزه انتخابیه فرعی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید، در چارچوب قانون تمام اقدامات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات در اسفند ماه سال جاری انجام شده است.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام شد، انتخاب معتمدین شهر برای حضور در هیئت‌های اجرایی است که این کار با دقت و با شناخت کامل صورت گرفت،افرادی برای هیئت‌های اجرایی و مجریان انتخابات در اشتهارد انتخاب شده و می‌شوند که جزو معتمدین شهر بوده و هیچ گرایشی به گروه‌های سیاسی و کاندیداهای احتمالی نداشته و مورد تایید همه گروه‌ها و اقشار مختلف مردم باشند.

خوشبختانه تعامل خوبی میان هیئت نظارت و هیئت اجرایی در اشتهارد وجود دارد و تمام افرادی که برای هیئت اجرایی انتخاب شدند، افرادی شناخته شده، امین و مورد اعتماد مردم و هیئت نظارت هستند.



تا امروز نیز تمام مقدمات لازم برای انتخاباتی سالم، قانونمند، پرشور و حداکثری در اشتهارد فراهم شده و آماده برگزاری انتخابات هستیم، تعیین شعب اخذ رای، انتخاب مجریان و عوامل اجرایی حاضر در شعب اخذ رای و ستاد انتخابات، به طور کامل انجام شده است.

چه اقداماتی برای دسترسی آسان‌ مردم به شعب اخذ رای در اشتهارد پیش‌بینی شده است؟

یکی از اولویت‌های ما در این دوره افزایش شعب اخذ رای بود و هدف ما نیز تسریع در دسترسی مردم به این شعب است، در اشتهارد 52 شعبه اخذ رای داریم و نسبت به انتخابات قبلی 12 شعبه را اضافه کردیم که این افزایش برای تسهیل و دسترسی آسان‌تر مردم به شعب است، به طور قطع مردم هر چقدر آسان‌تر به شعب اخذ رای دسترسی داشته باشند، احتمال افزایش مشارکت‌های مردمی افزایش می‌یابد،از این تعداد 50 شعبه در شهرستان اشتهارد ثابت است و 2 شعبه اخذ رای هم سیار هستند.

خوشبختانه پشتیبانی خوبی از انتخابات را شاهد هستیم و تمام دستگاه‌های اجرایی امکانات خود را به میدان آورده و این کار در اشتهارد انجام شده است، مسئولان ادارات نیز همکاری خوبی دارند،کمک استانداری نیز مهم است و درخواست کردیم که حمایت لازم انجام شود که خوشبختانه با تاکید استاندار و معاون سیاسی و همچنین پشتیبانی انتخابات، اقدامات خوبی در جهت آمادگی کامل اشتهارد برای ورود به انتخابات انجام شده است، استاندار البرز نیز تاکید دارد که این دوره از انتخابات بدون هیچ نقصی برگزار شود و با توجه به اینکه نخستین انتخابات در دوره دولت تدبیر و امید است، تلاش داریم که انتخاباتی شفاف و سالم و قانون‌مند داشته باشیم و امیدواریم که انتخاباتی سالم و باشکوه و حداکثری مانند سال 92 در سراسر کشور و به ویژه استان البرز برگزار گردد.

مردم امید بسیاری به دولت تدبیر و امید دارند و این امیدها با رفع بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه بین‌المللی افزایش یافته است،مردم ما در همه صحنه‌ها حضور دارند و از نظام پشتیبانی می‌کنند، بدون اینکه هیچ چشم داشتی داشته باشند و در مقابل همه چالش‌ها مقاومت کرده و می‌کنند،این مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و مدیران باید این سرمایه بزرگ را با تمام توان حفظ کنند.


در این ایام شاهد هستیم که برخی از کاندیداها و حامیان آنها دست به تبلیغات زود هنگام می‌زنند، برای برخورد با این رفتارهای خارج از قانون چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

ما به طور قاطع در شهرستان اشتهارد اعلام کردیم که اجازه تبلیغات زودهنگام نخواهیم داد،خوشبختانه استاندار البرز تاکید کرده است که باید فرمانداران و مسئولان برگزاری انتخابات و مجریان خیلی جدی و قاطعانه مانع از تبلیغات زودهنگام کاندیداها شوند.

البته در اشتهارد به دلیل اینکه جمعیت بومی و شناخته شده‌ای دارد، کمتر شاهد هستیم که کاندیداها و حامیان آنها در این شهرستان تبلیغات زودهنگام انجام دهند و این رفتار در مقایسه با کلانشهر کرج خیلی کمتر است. به هر حال در این مدت تخلفاتی را مشاهده کردیم که اقدامات لازم برای جلوگیری از تداوم این رفتار انجام و گزارش‌های لازم نیز به مسئولان ارسال شده است،از کاندیداها نیز انتظار داریم که به قانون پایبند باشند.

به طور قطع رعایت قانون به سود همه است و باید اجرای قانون را به صورت کامل در جامعه نهادینه کنیم،
کسانی که کاندیدا می‌شوند باید رعایت کنند که بر خلاف قانون کاری را انجام ندهند و مردم و حامیان کاندیداها نیز باید در این زمینه تلاش ویژه داشته باشند و هیئت‌های نظارت و اجرایی را یاری کنند.



برای تامین امنیت انتخابات چه اقدامی در اشتهارد انجام شده است؟

در این حوزه اقدامات خوبی داشتیم، هم در شورای تامین و هم رایزنی‌هایی که با نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه داشتیم، دستگاه قضایی نیز به طور جدی وارد میدان شده و تلاش‌های خوبی انجام داده است.
همچنین در جلسه شورای تامین به صورت جدی بحث‌های گسترده‌ای در این زمینه مطرح و در نهایت مقرر شد که شعبه ویژه‌ای در اشتهارد راه‌اندازی شده و اگر کسی تخلف انتخاباتی داشت به آن شعبه معرفی کنیم و این کار در حال انجام است.

مجموعه فرمانداری، هم بخشداری‌ها و همکارانم در فرمانداری و اعضای شورای تامین به صورت بی‌وقفه برای تامین امنیت انتخابات در تلاش هستند.

ضمن اینکه هماهنگی لازم با نیروی انتظامی از نظر تامین نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات انجام شده و هیچ دغدغه‌ای برای حفظ نظم و امنیت نداریم.


کلانشهر کرج به همراه شهرستان‌های فردیس و اشتهارد تنها 2 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، آیا این تعداد نماینده کافی است؟

بحث افزایش تعداد نمایندگان باید در مجلس بررسی شود، اما به طور کلی ما معتقدیم که این تعداد نماینده برای یک کلانشهر و 2 شهرستان کافی نیست و اشتهارد این ظرفیت را دارد که در خانه ملت یک نماینده مستقل داشته باشد.

استان البرز در مجموع 6 شهرستان دارد و سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و این تعداد نماینده به طور قطع کافی نیست، امیدواریم مجلس و وزارت کشور در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای را برای استان البرز در نظر بگیرند.

معتقدیم که با توجه به بافت سنتی اشتهارد و حضوری که در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام مردم این شهرستان داشته و دارند، نیاز است که مسئولان به این شهرستان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.



جمعیت شهرستان اشتهارد به طور دقیق چه تعداد است؟

بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت رسمی 32 هزار نفر اعلام شده، اما به دلیل مهاجرت با قاطعیت می‌توان گفت که جمعیت این شهرستان بیش از 45 هزار نفر است و اگر با مناطقی مانند محمدشهر و ماهدشت تجمیع شده و مسکن مهر کیانمهر را هم اضافه کنیم، به جمعیت لازم برای داشتن یک نماینده مستقل می‌رسیم،
مردم انتظار دارند که مسئولان ارشد کشور با توجه به پیشینه فرهنگی و انقلابی این شهرستان، نگاه ویژه‌ای به اشتهارد داشته باشند.


در حال حاضر مهم‌ترین نیاز شهرستان اشتهارد را چه مواردی می‌دانید؟

با توجه به اینکه در آستانه سفر هیئت دولت به استان هستیم و چند روز قبل نیز  آقای جهانگیری معاون محترم اول رئیس‌جمهور به استان البرز سفر داشتند، نیازهای شهرستان را به طور دقیق شناسایی کرد‌ه‌ایم.

خوشبختانه استاندار البرز تجربه خوبی از سال‌ها حضور در استانداری‌های مختلف کشور داشته و چندین دور سفر استانی رئیس‌جمهور و حتی سفر مقام عظمای ولایت را تجربه کرده و به همین دلیل برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای سفر آتی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان البرز انجام شده و در حال حاضر در شهرستان اشتهارد آمادگی کامل برای این سفر داریم تا بتوانیم نیازهای واقعی استان و شهرستان اشتهارد را به اطلاع مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید برسانیم.

استاندار البرز نیز تاکید دارد که نیازهای واقعی شناسایی و دسته بندی شده تا بتوانیم با ارائه به هیئت دولت مصوبات خوبی برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم شاهد باشیم.

در دولت تدبیر و امید برای اینکه کارها روال کارشناسی و منطقی بیشتری داشته باشد، پس از سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت نیازها به طور کامل استماع شده و سپس در هیئت دولت جلسه‌ای تشکیل شده و با دعوت از استاندار و مسئولانی که مرتبط با موضوع هستند، در هیئت دولت تصمیم‌گیری لازم انجام می‌شود.



دو پیشنهاد به استاندار داده‌ایم،با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در مرکز استان حضور می‌یابد و وزرا و اعضای عالی‌رتبه دولت به شهرستان‌ها سفر می‌کنند درخواست کردیم از استاندار که به صورتی برنامه‌ریزی کنند که آقای جهانگیری معاون اول به نمایندگی دولت به اشتهارد سفر کند، با توجه به ویژگی‌های اشتهارد و وجود شهرک بزرگ صنعتی و پوشش کارگری که دارد.

حدود 25 هزار نفر کارگر شاغل در شهرک‌های صنعتی اشتهارد داریم که این‌ها بیمه شده اصلی در شهرستان اشتهارد هستند. که فکر می‌کنم که ظرفیت بسیار بزرگی برای اشتهارد و استان البرز است،چراکه از استان‌های تهران، البرز و مرکزی کارگر داریم، اگر نشد وزیری که مرتبط با صنعت و کشاورزی و بهداشت و راه است، البته هر وزیری که بیاید به عنوان نماینده دولت می‌آید اما درخواست داریم که وزیری به اشتهارد تشریف بیاورد که اشراف بیشتری به این مسائل داشته باشد.

درخواست دیگر مربوط به بحث حمل‌ونقل است،با توجه به شرایط کارگری که گفته شد، نیاز جدی ما توسعه امکانات حمل‌ونقل است،درخواست احداث خط مترو از فرودگاه پیام به اشتهارد و یا احداث خط اتوبوس ریلی از ملارد به این شهرستان را داریم.

نیاز به توسعه خدمات حمل‌ونقل و به ویژه حمل‌ونقل ریلی یکی  از مهم‌ترین نیازهای شهرستان اشتهارد است. در این شهرستان دانشگاهی پیام نور فعال بوده و حدود 3500 دانشجو دارد.

ضمن اینکه دانشگاه آزاد اشتهارد نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود که این دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی برای شهرستان بوده و به طور قطع جمعیت دانشجویان ما را به حدود 10 هزار نفر افزایش می‌دهد.

با توجه به اینکه سلامت و امنیت دانشجویان برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، نیاز به توسعه شبکه حمل‌ونقل در اشتهارد به شدت احساس می‌شود.

به طور قطع با احداث خط مترو و یا اتوبوس ریلی در کنار توسعه خدمات حمل‌ونقل به مردم، شاهد توسعه اقتصادی شهرستان اشتهارد نیز خواهیم بود.

درخواست دیگر مربوط به وضعیت آب شرب شهرستان است و طرح‌هایی در دستور کار داریم که در صورت تصویب و تامین اعتبار، مشکل آب اشتهارد برطرف می‌شود.



مگر وعده نداده بودید که مشکل آب شرب اشتهارد با طرح‌هایی چون احداث آب‌شیرین‌کن و همچنین احداث تصفیه‌خانه برطرف می‌شود؟

کلنگ طرح احداث و بهره‌برداری از پروژه آب‌شیرین‌کن در اشتهارد زده شده و حداکثر تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد،با بهره‌برداری از این پروژه آب اشتهارد که به دلیل شرایط جغرافیایی شور است، اصلاح شده و مردم از آب شیرین بهره‌مند خواهند شد، اما باید قبول کنیم که این پروژه مشکل فعلی ما را برطرف می‌کند و در بلند مدت باید فکری اساسی برای آب اشتهارد داشته باشیم.

طرح دیگر مربوط به احداث تصفیه‌خانه در اشتهارد با هدف تصفیه پساب کرج است که آب حاصل از آن تنها در بخش کشاورزی، صنعتی و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لذا با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی بزرگ در اشتهارد، افزایش جمعیت کارگری، افزایش مهاجرت‌ها و احداث مسکن مهر در نزدیکی اشتهارد، نیاز است که فکری اساسی برای تامین آب اشتهارد در بلند مدت داشته باشیم که طرح‌هایی را در این زمینه آماده کرده و در سفر رئیس‌جمهوری ارائه خواهیم داد تا با تصویب و تامین اعتبار لازم آن را اجرا کنیم.

یکی از دغدغه‌های مردم اشتهارد، شرایط جاده اشتهارد است که روزانه تصادف‌های شدیدی در آن ثبت و گزارش می‌شود که برخی از آنها منجر به خسارات جانی می‌گردد، برای این منظور چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

جاده اشتهارد در گذشته یک بانده بود و پس از اینکه جاده 2 بانده شد، مشکل اصلی ما برطرف شد، اما، به دلیل شرایط مسیر که به اصطلاح جاده کفی است و از سوی دیگر یک جاده ترانزیتی به شمار می‌آید، خودروها با سرعت بسیار زیادی از این محور عبور می‌کنند که اکثر رانندگان نیز خسته و خواب‌آلود هستند،
این جاده از نظر مهندسی اشکالات فنی ندارد، به همین دلیل علت اصلی اکثر تصادف‌ها خواب‌آلودگی رانندگان، سرعت زیاد و در نهایت واژگونی خودروها است.

با توجه به نزدیکی اشتهارد به دو کلانشهر کرج و تهران و همچنین وجود جاده ترانزیتی اشتهارد، وجود مراکز درمانی پیشرفته و مجهز بیش از گذشته در این شهرستان احساس می‌شود، آیا در این زمینه طرحی در دستور کار مدیریت ارشد اشتهارد وجود دارد؟

بله کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است، یک بیمارستان پیشرفته در اشتهارد داریم که خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهد، این بیمارستان با مشارکت خیرین بخش درمان، شورا و شهرداری احداث شده و از نظر خدمات رسانی نمره قابل قبولی گرفته است،بخش دیالیز این بیمارستان جزو بخش‌های دیالیز بسیار خوب کشور است،با این وجود درخواست داشتیم که بیمارستان فوق تجهیز شود و هم اکنون طرح احداث اتاق عمل و ای سی یو را در دستور کار داریم، زمین این مرکز جانمایی شده و احداث آن در 4 طبقه و هر طبقه 800 متر مربع در دستور کار است.

خوشبختانه در بازدیدهای استاندار البرز و مدیران ارشد کشوری اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن تخصیص یافت که تمام این اعتبار جذب شده و دانشگاه علوم پزشکی پیگیر تکمیل طرح فوق است، همچنین با توجه به ویژگی‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره شد، از جمله تصادف‌هایی که در جاده اشتهارد اتفاق می‌افتد، درخواست دریافت تجهیزات امداد و نجات و استقرار آن در جاده اشتهارد را به مدیریت بحران استانداری البرز و هلال احمر ارائه کرده‌ایم،همچنین در تلاش برای توسعه هلال احمر، اورژانس و دستگاه‌های امدادی در اشتهارد هستیم که مقدمات کار به طور کامل فراهم شده است.
همچنین از پلیس راه و اداره راه و شهرسازی خواسته‌ایم که علائم هشدار دهنده در راه‌های برون‌شهری اشتهارد را تکمیل کنند که این امر در دست انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار