رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خبر داد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به اعلام آمادگی سپاه پاسداران در جهت کمک به دولت برای توسعه کردستان اشاره کرد و گفت: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان آمادگی خود را برای کمک به روند توسعه استان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۵۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 27 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه 24.16 درصد اعتبارات سال 94 معادل 178میلیارد و 830 میلیون تومان به حوزه راه در استان اختصاص یافته است اظهار کرد: همچنین از مجموع 88میلیارد تومان اعتبارات سال 94 از محل ماده 180 حدود 90درصد معادل 80میلیارد تومان را به حوزه راه اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی استان در سال 94 اولویت خود را حوزه راه تعریف کرده بود خواستار پیگیری افزایش اعتبارات ملی در این حوزه شد و گفت: هر آنچه از دست استان بر می‌آید دریغ نکرده و نمی کنیم اما اعتبارات استان محدود است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به محدود بودن اعتبارات دولتی برای توسعه راه های استان اشاره و تصریح کرد: باید از راه‌های دیگر از جمله جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه راه‌ها بهره ببریم.

وی به 3 پروژه مهم شامل تعریض گردنه صلوات آباد سنندج، احداث راه آهن تهران همدان سنندج و احداث کنارگذر شرقی سنندج در حوزه حمل و نقل در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای این تعداد پروژه اعتبارات کلانی نیاز است در یک روند عادی پروژه‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

نصراللهی زاده به اعلام آمادگی سپاه پاسداران در جهت کمک به دولت برای توسعه کردستان اشاره کرد و افزود: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان آمادگی خود را برای کمک به روند توسعه استان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در جهت توسعه استان است تصریح کرد: می‌توان پروژه‌های مهم استان را به قرارگاه خاتم واگذار کنیم تا سریع‌تر به نتیجه برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه فرودگاه سنندج اکنون جوابگوی متقاضیان استفاده از شبکه هوایی نیست گفت: تعداد مسافران استان زیاد است و روزانه یک پرواز جوابگوی حجم بالای مسافران نیست.

وی همچنین از فرودگاه سقز به عنوان فرودگاهی استراتژیک و کارآمد نام برد و تاکید کرد باید هرچه سریعتر این فرودگاه به بهره برداری برسد.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه اصل 44قانون اساسی بر تقویت بخش خصوصی و واگذاری امور به این بخش تاکید دارد از دستگاه های اجرایی خواست در برابر واگذاری امور به بخش خصوصی مقاومت نکنند.

وی با بیان اینکه برای توسعه استان کردستان نیاز به حضور جدی بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها داریم گفت: اکنون 10 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان داریم که با اعتبارات بخش دولتی سال‌ها به بهره برداری نمی‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان کوچک کردن بدنه دولت و تقویت بخش خصوصی را یکی از راهبردهای نظام دانست و افزود: دولت به حداکثر سود مشروع و قانونی به بخش خصوصی معتقد است و مدیران دستگاه‌های دولتی نیز باید همکاری و تعامل با این بخش را در دستور کار خود قرار دهند.

وی از استاندار کردستان خواست واگذاری امور دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی به عنوان یکی از امتیازات مدیران لحاظ شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار