بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«دستور توقیف «خانه دختر» توسط وزیر »،«جلسه داخلی شبکه سه برای پخش مصاحبه جنجالی»،«ادعای یک کارشناس درباره علت آلودگی»،«دفاع ناطق از کارنامه اقتصادی دولت»،«نحوه ورود فراکسیون رهروان به انتخابات»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 26 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نقش نمایندگان در آلودگی هوای تهران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تشدید آلودگی هوا سهم دارند افزود: چندسال قبل مصوبه‌ای را نمایندگان امضاء کردند که براساس آن معاینه فنی از 2 به 5سال افزایش یافت و موجب بروز مشکلاتی شد.وی پیشنهاد داد تا شخص رئیس جمهور در راستای کاهش آلودگی هوا مداخله کند تا هر دو هفته یکبار همه دستگاه های مرتبط را جمع کرده و به صورت جدی اقداماتشان برای کاهش آلودگی هوا را مطالبه کند.حافظی در مورد تاثیر آلودگی هوا بر افزایش مرگ و میر پایتخت نشینان گفت: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا سرطان زا است و از سویی دیگر براساس اعلام سازمان بهشت زهرا (س)، در روزهایی که وضعیت هوا در حالت اضطرار است میزان متوفیان 20 تا 30 نفر بیشتر است که این آمار، واقعیتی غیرقابل انکار است.


عطر ولادیمیر پوتین در فروشگاه های مسکو

عطر "لیدرز نامبر وان" با طراحی رئیس جمهور روسیه در فروشگاه های مسکو عرضه شد.به گزارش راشا تودی، عطری به نام "لیدرز نامبر وان" که با الهام گیری از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طراحی شده است، از دو روز پیش در فروشگاه های مسکو به فروش گذاشته شد.رایحه این عطرِ گرم ترکیبی از لیمو، ترنج، انگور سیاه و صنوبر است. تصویر ولادیمیر پوتین نیز روی بطری سیاه رنگ این عطر هک شده است. این عطر بوسیله یک تولید کننده عطر متولد بلاروس به نام "ولادیسلاو رکوناو" ساخته شد. ایده تولید عطر ولادیمیر پوتین متعلق به مدیران مجله لیدرز است. یکی از مغازه داران مسکو در این خصوص گفت: هزینه یک بطری 100 میلی از این عطر، 85 دلار است. این عطر تا 20 ژانویه سال آینده میلادی (30 دی 94) با قیمتی پایین تر به فروش می رسد. در حال حاضر سفارشهایی از آلمان و چین نیز ثبت شده است. به دلیل محبوبیت ولادیمیر پوتین و آغاز سال نو میلادی، تقاضا برای خرید این عطر رو به افزایش است.

بسته خبری «تابناک»؛

دستور توقیف «خانه دختر» توسط وزیر

تهیه‌کننده "خانه دختر" می‌گوید به درخواست وزارت ارشاد 4 نوبت فیلم را اصلاح کرده اما بازهم این وزارتخانه اجازه اکران فیلم را نداده است.فیلم سینمایی خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته در جشنواره فیلم فجر سال قبل به نمایش درآمد و قرار بود در سال ۹۴ اکران شود اما فیلم به‌رغم اینکه پروانه نمایش داشت، هرگز اکران نشد.محمد شایسته در گفتگو با خبر نگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه فیلم ۴ بار پروانه نمایش گرفته است، گفت: متاسفانه با دستور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی فیلم توقیف شده و امکان اکران ندارد. وی ادامه داد: علی جنتی اعلام کرده؛ سازندگان فیلم اصلاحات لازم را انجام نداده‌اند. اما وقعیت این است که ما بعد از جشنواره سال گذشته در ۴ مرحله اصلاحات موردنظر را انجام دادیم. شایسته تاکید کرد: در ۱۰ روز آینده یک نشست مطبوعاتی با حضور اهالی رسانه برگزار می‌کنم و در آن درباره وضعیت فیلم و اتفاقاتی که برای آن رخ داده است؛ مفصل صحبت می‌کنم.فیلم سینمایی خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی با حضور حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، رویا تیموریان، بابک کریمی و نسیم ادبی ساخته شده است و به یک موضوع مهم درباره دختران می‌پردازد.


رونمایی آیت الله مصباح از پروژه حذف ولایت فقیه

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: دشمن قصد دارد ‌ابتدا با تضعیف ولایت‌فقیه و شخص ولی‌فقیه زمینه را فراهم کند و کار بعدی آن‌ها زمینه‌سازی برای حدف ولایت‌فقیه با رفراندوم است؛ لذا راهکارهایی هم برای تضعیف ارائه داده‌اند!وی با اشاره به این‌که نوک پیکان حملات دشمنان متوجه ولایت‌فقیه است، ادامه داد: دشمنان از طرفی سعی می‌کنند با کسانی که فریب دادن آن ها ساده تر است، ولایت‌فقیه را تضعیف کنند؛ از طرف دیگر نیز سعی می‌کنند تا با به‌دست آوردن نقطه ضعفی از شخص ولی‌فقیه یا خانواده‌اش، آن را بزرگنمایی کنند؛ البته خداند متعال به قدری این بزرگ مرد را حفظ کرده که دشمنان حتی یک نقطه ضعف کوچک هم نمی توانند از وی بیابند.عضو خبرگان رهبری نظام اسلامی و ستون اصلی آن یعنی ولایت‌فقیه را میراث امام خمینی (ره) و هزاران شهیدی برشمرد که برای حفظ آن جان خود را تقدیم کردند، و خاطر نشان کرد: امروز باید اولا آگاهی خود را بالا ببریم تا در برابر شبهات، اعتقادمان را از دست ندهیم، و در وهله بعد آن‌ها را پاسخ داده و جوانان را نیز آگاه کنیم.


گناه فتنه از ادمکشی بالاتر است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز 9 دی گفت: مساله فتنه از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد و معنای فتنه، آثار شوم فتنه، گناه فتنه و آدمکشی از نظر قرآن، حکم خداوند در مورد فتنه گران، نقش مردم در برخود با فتنه و وظیفه مردم در انتخابات را از نظر قرآنی مورد بررسی قرار داد. وی گفت: آثار شوم آشوب و برهم زدن نظم عمومی فراگیر است و فتنه گناه اجتماعی است و آثار شوم آن منحصر به آشوبگران نیست بلکه به دیگران هم سرایت می کند و از نظر قرآن گناه فتنه از آدمکشی هم بالاتر است. حجت الاسلام سعیدی افزود: پیامبر اسلام فرمودند رکس در برابر حق زبان فروبندد گویا گنگ است، پیشنهاد نهج البلاغه حضرت علی(ع) برای فتنه این است که باید به فتنه شناس مراجعه کرد تا چشم فتنه بیرون بیاید و مردم نیز با هدایت فتنه شناس وارد صحنه شوند.


قول امیر قبلی قطر به معاون احمدی نژاد

علی سعیدلو معاون پیشین محمود احمدی نژاد در سازمان ورزش وقت ، همچنان می گوید قرار بوده ایران میزبان تعدادی از بازی های جام جهانی 2022 در قطر باشد. او در این باره به خبرانلاین می گوید:«دقیقا یادم هست که همان روزها دیداری با امیر قطر داشتیم. آنها تازه میزبانی را گرفته بودند و اصلا برایش برنامه ریزی نکرده بودند ، به دلیل نزدیکی و توان بالایی که کشور ما داشت ، دوست داشتند تا در این میزبانی با آنها همکاری کنیم.»اما این همکاری ها قرار بود چه جنسی داشته باشد؟ او می گوید:« در پروژه های ساخت و ساز به ما پیشنهاد دادند و البته چون ان موقع قرار بود بازی ها در تابستان برگزار شود ، بحث شد تا تعدادی از بازی های دور مقدماتی در ایران باشد. به هر حال آنجا خیلی در فصل تابستان گرم است و خیلی از شهرهای ما این ویژگی را داشتند که با شرایط آب و هوایی معتدل ، میزبان بازی های جام جهانی باشند. »البته همان زمان هم معلوم بود این درخواست عملی نیست. این پیشنهاد را چه کسی داد و چه پاسخی شنید؟ سعیدلو می گوید:«پیشنهاد از طرف من بود. من این جمله را به امیر قطر گفتم و او هم استقبال کرد و گفت تلاش می کند تا تعدادی از بازی ها را به ایران بدهند. ولی خودمان هم می دانستیم انجامش کار سختی است. البته الان دو اتفاق افتاده است ، اول اینکه امیر قطر عوض شده است و دیگری اینکه بازی ها را برای خنک شدن هوا به زمستان منتقل کرده اند. ولی آن زمان امیر قطر از پیشنهاد ما به شدت استقبال کرد و می خواست که این اتفاق بیفتد.»


جلسه داخلی شبکه سه برای پخش مصاحبه جنجالی

شبکه سه برای پخش مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف جلسه‌ای داخلی برگزار می‌کند.به گزارش خبرنگار ایلنا، عدم پخش مصاحبه عادل فردوسی پور با محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه کشورمان) در برنامه شب یلدای 90 با حاشیه‌های بسیاری همراه شد و به این دلیل مسئولان سازمان صداوسیما به صرافت پخش آن در برنامه این هفته 90 افتادند.به گفته داوود نعمتی انارکی (مدیر روابط عمومی سازمان صداو سیما) جلسه‌ای در شبکه سه سیما با حضور مدیران برای پخش این برنامه برگزار خواهد شد اما هنوز هیچ گمانه‌زنی درباره نتیجه قطعی این جلسه مشخص نیست.از سوی دیگر قرار است شورای عالی نظارت بر صداوسیما؛ امروز (5 دی ماه) جلسه‌ای درباره همین موضوع برگزار کند اما البته مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما از برگزاری این جلسه ابراز بی‌اطلاعی کرده است.


نظر مشاور لاریجانی درباره نگرانی آیت الله جنتی

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور لاریجانی در دایره اصولگرایی، از دلیل تصمیم اخیر وی برای حضور مستقل در انتخابات ابراز بی اطلاعی کرد.حسن زمانی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی، اظهار کرد: اگر در انتخابات آتی شورای ائتلاف اصولگرایان بتوانند به جمع بندی لازم دست پیدا کنند و اتحاد و همدلی ایجاد کنند، می توانند به لیست واحد برسند، اما اگر قرار باشد جبهه پایداری ساز خود را بزند و بخواهد بقیه پشت سر آنها حرکت کنند، وحدت ممکن نیست.وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه لیست نهایی اصولگرایان شامل تمام نیروهای ارزشی و اصولگرای موجود باشد، افزود: پایداری ها باید نظر اکثریت را بپذیرند و امیدواریم اینگونه باشد تا به لیست واحد دست پیدا کنیم.زمانی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین خبرها از شورای همگرایی برای ائتلاف اصوگرایان، گفت: اخباری که دارم این است که آنها در حال رایزنی هستند تا به تفاهم برسند و نفس اینکه پایداری ها پذیرفته اند در این چارچوب باشند، برای اصولگرایی موفقیت است. البته عملکرد گذشته آنان(پایداری) را تایید نمی کنیم، زیرا آنها باعث شدند تا در دوره قبل اصولگرایان در انتخابات 2 لیست بدهند.مشاور رئیس مجلس تأکید کرد: بقیه فرزندان انقلاب که در طیف دیگری قرار دارند، هم اصلاح طلب ها و هم دیگران که در انتخابات فعالانه حضور دارند، باید به لیست واحد برسند تا جامعه دچار تشتت نشود و مردم بر اساس برنامه نمایندگان را انتخاب کنند.وی در خصوص حضور مستقل لاریجانی در انتخابات آتی یادآور شد: آقای لاریجانی همیشه در دایره اصولگرایی بوده و هستند، اما من در جریان تصمیم اخیر ایشان نیستم.زمانی در مورد پیش بینی اش از وضعیت حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی نیز گفت: فکر می کنم اگر آنها حساب شده به میدان بیایند می توانند موفق باشند.وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری در مورد ابراز نگرانی ها از حجم بالای ثبت نام ها در انتخابات، با بیان اینکه این حجم از استقبال را باید به فال نیک بگیریم، خاطر نشان کرد: روی سخنان اخیر آیت الله جنتی به گروه خاصی نبوده و نمی توان این سخنان را به جناح خاصی مرتبط کرد.


هفته نامه‌ی صدا از باهنر رودست خورد

عکس باهنر روی جلد صدا هست اما او نامزد نشد.


در حاشیه ثبت‌نام‌های فامیلی در انتخابات

کبری آسوپار از فعالان فضای مجازی مطلبی را در خصوص ثبت نام داوطلبان در انتخابات آینده در صفحه شخصی پلاسش منتشر کرد:حالا اگر رفتید به نوه ی امام و پسر هاشمی و اون یکی نوه ی امام و پسر عارف و برادر نوبخت و خواهرزاده ی روحانی و دختر هاشمی و برادرزاده ی قاسم سلیمانی و پسر آیت الله مطهری و برادر اسحاق جهانگیری و پسر وزیر اطلاعات و خواهرزاده ی خاتمی و پسر شهید مفتح و داماد آیت الله مهدوی کنی و برادرزن وزیر اطلاعات و دختر آیت الله طالقانی و نوه شهید مدرس و ... رای دادید، حداقل باز پس فردا نیاید تو پلاس و تلگرام و تاکسی و بی آر تی و مترو بفرمایید که ای بابا، ما چی کاره ایم؛ خودشون فک و فامیلی مملکت را اداره می کنند دیگر!


تخفیف‌های ۱۰ تا ۵۰ درصدی یک‌ساله شد!

این روزها در حالی شاهد تخفیف‌های تا ۵۰ درصدی قیمت تولیدات داخلی هستیم که هیچ اقدامی برای اصلاح قیمت‌ها و کاهش بهای محصولات نمی شود و هرج و مرج در قیمت فروش کالاهای مصرفی خانوار ادامه دارد. اعمال تخفیف ‌های 10 تا 50 درصدی بر روی محصولات از اواخر سال گذشته آغاز شد و در ابتدا قفسه‌هایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این کار اختصاص یافت که در آن تولیدات با تخفیف ویژه عرضه می‌شدند. این اقدام تا حالا هم ادامه یافته و با گذشت زمان، طیف بیشتری از کالاها مشمول تخفیف شده و قفسه‌های بیشتری در فروشگاه‌ها به این کار اختصاص یافته است.


فوکویاما درباره ولایت فقیه و شورای نگهبان چه گفته بود؟

تئوری‌پرداز «پایان تاریخ» و تحلیلگر ارشد آمریکایی طی یادداشتی در وال استریت ژورنال، با هجمه به قانون اساسی ایران وجود نهادهایی چون «رهبری»‌ و «شورای نگهبان» را موانع اصلی تبدیل ایران به نظامی سکولار دانسته بود. روز گذشته هم آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات پیش رو در ایران، گفت فوکویاما به مقامات آمریکایی توصیه کرده است که شورای نگهبان و نهاد رهبری را هدف قرار دهند.


کلید توسعه از دید روحانی؟

رییس جمهوری، در پیامی به همایش ملی "آموزش ابتدایی و تجلیل از دکتر غلامحسین شکوهی" در بیرجند، آموزش و پرورش را کلید توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: فردای روشن کشور با تلاش روزافزون پیشتازان عرصه علم و دانایی رقم می‌خورد.


ادعای یک کارشناس درباره علت آلودگی

یک کارشناس حوزه سوخت با اشاره به اینکه عامل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها گازوییل ساخت داخل است، گفت: در واقع علت این آلودگی به ویژه در فصل زمستان هیدرو کربن‌های سنگینی هستند که در پالایشگاههای نفت و مجتمع‌های پتروشیمی با نام تجاری Heavy End تولید می‌شوند و به عنوان گازوییل به دست مصرف کننده می‌رسد.محمدرضا پیرچراغعلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه آلودگی هوای کلان شهرها به عوامل زیادی بستگی دارد که بعضی ازاین عوامل مستقیما و بعضی غیر مستقیم در آلودگی هوای کلان شهرها دخیل هستند، اظهار کرد: بعضی از این عوامل به دلایلی مختص کشور ما هستند که از جمله آنها می‌توان به مواردی مثل سوخت خودروها، کارخانه‌ها و صنایع کوچک و بزرگ، شرایط جوی و جغرافیایی و حتی فصول سال، ناوگان حمل و نقل ریلی، حمل و نقل برون شهری و درون شهری، صنعت خودروسازی و خودروهای فرسوده، آمار و اطلاعات ناقص، سوخت مصرفی منازل، کمبود فضای سبز، ساخت و سازهای غیر مجاز و حتی عدم استفاده بهینه از سیستم های ارتباط جمعی مثل اینترنت، ساعات کار سازمانها و مراکز تجاری و صنعتی و آموزشی اشاره کرد.


تغییر حداقل 17 درصدِ مجلس خبرگان

با ثبت‌نام نکردن شش نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان رهبری و فوت 9 نفر در طول دوره چهارم خبرگان، ترکیب مجلس خبرگان آینده حداقل تغییری 17 درصدی خواهد داشت.ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه هفته گذشته با ثبت‌نام 801 نفر پایان یافت.خبرگان دوره چهارم 86 نماینده داشت که 9 نفر از آنها در طول دوران 10 ساله این مجلس از دنیا رفتند، مجلس آینده خبرگان 88 نماینده خواهد داشت و شش نفر از نمایندگان فعلی برای مجلس پنجم ثبت‌نام نکرده‌اند.با این حساب تعداد نمایندگانی که در دوره چهارم خبرگان حضور داشتند و در دوره پنجم حضور نخواهند داشت 15 نفر خواهد بود و مجلس آینده خبرگان با تغییری حداقل 17 درصدی مواجه خواهد شد.آیات عباس واعظ طبسی، رضا استادی مقدم، عباس محفوظی، هادی باریک‌بین، سیدمحسن خرازی و علی‌اصغر معصومی از نمایندگان کنونی خبرگان هستند که برای دوره آینده ثبت‌نام نکرده‌اند.


«سلطان لابی» مجلس کجا می‌رود؟

سوال بزرگ این است که چرا محمدرضا باهنر که یکی از اضلاع ائتلاف اصولگرایی در انتخابات آتی بود از حضور در این دوره امتناع کرد و با جدایی از مجلس برگه برنده وی در آینده چه خواهد بود؟از روز گذشته روایت‌های مختلفی مبنی بر حضور نیافتن باهنر در انتخابات شنیده می‌شود. اینکه شاید محمدرضا باهنر به پست دیگری فکر می‌کند! پستی که با نسبت سیاسی او با دولت، چندان نزدیک به واقعیت نیست.برخی هم گزینه دیگری برای حضور نیافتن باهنر تعریف می‌کنند و معتقدند او از میزان رأی خود در انتخابات آتی با خبر بود، که البته این موضوع در حد حرف و حدیث‌های گروه‌های سیاسی کشور است و چندان به واقعیت‌ها نزدیک نیست.اما در این بین افرادی هستند که می‌گویند شاید انصراف محمدرضا باهنر از ثبت‌نام در انتخابات نشانه‌ای از یک تصمیم باشد؛ به این معنا که شاید آنها بخواهند همچون مجلس هفتم و شورای شهر دوم با چهره‌های متفاوتی در این رقابت حضور داشته باشند، اما این گزاره در صورتی می‌توانست درست باشد که در این چند روز چهره مهم دیگر اصولگرایان ثبت‌نام نمی‌کردند.با این حال شخص محمدرضا باهنر پیش‌تر درباره داوطلبی‌اش در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به خبرآنلاین گفته بود: «یک قهرمان قبل از اینکه مدال طلایش را از دست بدهد خودش باید تشک را ببوسد و کنار بکشد.»


واکنش به خبر «فیلترینگ هوشمند تلگرام»

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، خبر آغاز فیلترینگ هوشمند تلگرام در ایران را غیرواقعی خواند و توضیح داد: این خبر که پیغامی از سوی سرور تلگرام به کاربران آن در ایران ارسال شده مبنی براینکه «متاسفانه این پیام در کشور شما با توجه به محدودیت‌های محلی غیر قابل دسترس است»، صحت ندارد.وی همچنین اخبار تاییدنشده درباره گفت‌وگوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر پوتین به ایران برای بررسی وضعیت تلگرام را کذب دانست و گفت: مدیرعامل تلگرام فقط تبار و اصالت روسی دارد و تلگرام شرکتی است که موجودیت و اقدامات آن به روسیه مربوط نمی‌شود و حتی شنیده شده روسیه با پاول دروف، زاویه و مشکلاتی نیز دارد؛ بنابراین خبر مذاکره وزیر ارتباطات با پوتین در رابطه با تلگرام دور از ذهن و غیر قابل تایید است.


دفاع ناطق از کارنامه اقتصادی دولت

علی اکبر ناطق نوری عصر پنجشنبه در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: «دولت یازدهم، کشور را با خزانه خالی تحویل گرفت و در مسیر رفع مشکلات گام برداشت.» وی ادامه داد: «اداره کشور با شرایط تحریم دشمن، کاهش قیمت نفت به بشکه‌ای کمتر از ٣٠ دلار و رکود و تورم، کار مشکلی است ولی امیدواریم با رفع تحریم‌ها و مدیریت مطلوب برجام، بخشی از این مشکلات برطرف شود.»حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در ادامه سخنانش با تجلیل از دولت یازدهم در به سرانجام رساندن پرونده هسته‌ای و فرجام برجام، افزود: «با مدیریت دولت تدبیر و امید به ویژه اقدامات وزیر متدین و هوشمند دکتر ظریف، گام‌های بلندی در مسیر حل و فصل موضوع هسته‌ای برداشته شد که امیدواریم بخشی از مشکلات کشور نیز با رفع کامل تحریم‌ها رفع شود.»


کارشکنی روس‌ها علیه پاسپورت ایرانی

روزنامه خراسان نوشته است: بر اساس گزارش یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی، اعلام شده است که نهادهای انتظامی روسیه به دلایلی که آن را برخی «تحولات سیاسی - اجتماعی خاص» می‌خوانند، از ورود تعدادی از مسافران ایرانی در مبادی چون فرودگاه‌های مسکو به داخل خاک این کشور ممانعت کرده و آنها را مجبور به عودت به کشورمان می‌کنند که این موضوع نیازمند بررسی و پیگیری است.


دیروز در صف اول انقلاب، امروز هنرپیشه فتنه

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در همایش «پیشگامان بصیرت ـ مدافعان ولایت» اظهار کرد: فتنه از همان سال 57 با پیروزی انقلاب آغاز شد چرا که دشمن با انقلاب اسلامی شاهد مرگ تدریجی خویش است. وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، تولد جدید دین اسلام بود، انقلاب به دین حیات دوباره داد و تا قبل از آن جز ظاهری از دین نبود. حقیقت دین نفی طاغوت، روحیه ضد استکباری و حاکمیت خداست و اینها به برکت انقلاب محقق شد. حاجی‌صادقی افزود: گلایه از کسانی است که زمانی در صف انقلاب بودند و امروز هنرپیشه فتنه‌های استکبار هستند، در زمان پیامبر (ص) نیز عده‌ای از صف اسلام جدا شدند، حضور در صراط مستقیم سخت و ماندن در این مسیر سخت‌تر است. وی تاکید کرد: دشمن با بکارگیری همه امکاناتش 10 سال برای فتنه 88 برنامه‌ریزی کرد و این مردم با بصیرت به پیروی از رهبری در روز 9 دی تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب ساختند، دشمن از این روز هراس دارد و نمی‌خواهد این روز زنده بماند.


از «جهاد اکبر» تا «فتنه اکبر»

در حالی که روزنامه آرمان، نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از ثبت‌نام ایشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی از تیتر «جهاد اکبر» برای صفحه نخست خود بهره برده بود هفته نامه 9دی امروز با تیتر «فتنه اکبر» به این ماجرا واکنش نشان داده است. حمیدرضا رسایی، مدیر مسئول این روزنامه هم در اینستاگرام خود درباره «فتنه اکبر» می‌نویسد: فتنه شش سال قبل که باید آن را کودتای اصحاب خسته از مقاومت در برابر نظام سلطه و جریان پشیمان از آرمان های امام امت(ره)، علیه مدیریت انقلابی رهبر معظم و یاران صادق ایشان دانست. بر خلاف آنچه شهرت یافته، در داخل کشور، سران فتنه نداشت بلکه فقط یک «سر» داشت و آن سرهای دیگر را نباید رؤوس فتنه دانست که در حقیقت بازیگرانی برای بازیگردان ماجرا یا همان «رأس فتنه» بودند و البته همه آنها در کلان قصه، بازی خوردگان اصلی سرویس‌های جاسوسی و جریان نفوذ یافته در بدنه مدیریتی کشور بودند. فتنه شش سال قبل، هر چند در زمان خود به حق، «فتنه اکبر» دانسته می شد، اما طومار پرونده آن فتنه با خلق حماسه یوم الله 9 دی به صورت موقت پیچیده شد. اکنون اما فتنه دیگری از جنس «فتنه اکبر» در پیش است. برخلاف آنچه بسیاری می‌پندارند، زادگاه این فتنه، نه در انتخابات مجلس که در انتخابات خبرگان رهبری است. مهمترین هدف این فتنه اما مانند فتنه پیشین، تضعیف «ولایت فقیه» است، آن روز با استفاده از سمبل های اسلامیت نظام به جنگ جمهوریت رفتند و امروز با بهره‌گیری از سمبل‌های جمهوریت، اسلامیت نظام را هدف گرفته‌اند. فتنه اکبر دیروز با شال سبز سادات و شعار الله‌اکبر روی بام‌ها و خطبه دشمن شاد کن در نماز جمعه به میدان آمده بود تا حضور 85 درصدی مردم پای صندوق آرا که حق‌الناس بود را از باب حق‌الاحزاب، به کام عده‌ای شیرین کند و اما فتنه اکبر امروز، با شعار «لزوم نظارت بر رهبری و مقدم بودن عقل جمعی و شورای رهبری بر نظر یک فرد» به میدان آمده است.


افزایش آمار مرگ و میرها تکذیب شد

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم کمپین شهروند سالم، در پاسخ به ایسنا درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر افزایش مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا گفت: اخبار مربوط به افزایش مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را دیدم. گزارشاتی که در این زمینه ارائه شده و ادعاهایی که می‌شود زیاد قابل استناد نیستند. من از مسئول سازمان بهداشت زهرا در این زمینه سوال کردم و پرسیدم آیا تعداد مرگ‌ها افزایش داشته است که گفتند تعداد مرگ‌ها در طول سال ثابت است و از دی ماه به بعد افزایش می‌یابد. هاشمی ادامه داد: مسئول سازمان بهشت زهرا می‌گفتند مثلا ما روزانه بین 140 تا 150 فوتی داریم که در این فصل به 200 نفر افزایش می‌یابد، اما آمارها نسبت به سال گذشته تفاوتی نکرده‌اند. بنابراین این یعنی ما باید نگران آلودگی هوا باشیم و برای بهبود آن تلاش کنیم. اما با این موضوع به صورت ابزاری برخورد نکنید.


نمایندگانی که برای مجلس دهم ثبت نام نکردند

در جریان ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی، حدود ۵۶۰ نفر از نمایندگان ادوار نام‌نویسی کردند اما در این بین برخی نمایندگان مجلس هم از حضور دوباره در خانه ملت انصراف دادند. محمدرضا باهنر که سابقه 28 سال نماندگی مجلس را در کارنامه خود دارد یکی از معروف‌ترین نمایندگانی است که برای دور جدید انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرده است. علاوه بر او روح الله حسینیان نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران، علی اصغر زارعی نماینده ادوار هشتم و نهم تهران که در دوره اخیر نایب رئیسی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برعهده داشته، سید علیرضا مرندی نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس و عباس فلاحی باباجان نماینده اهر و هریس در مجلس نهم از مهم‌ترین نمایندگانی بودند که برای انتخابات مجلس دهم نام نویسی نکرده‌اند.


آمار دقیق سردار نقدی از دفتر جان کری

سردار محمدرضا نقدی در ارتباط زنده توسط ویدئو کنفرانس با همایش بسیج مهندسین عمران و معماری که در مشهد اظهار کرد: ما امروز با توطئه‌های بزرگ دشمنانمان مواجه هستیم که دارند علیه اسلام اقدام می‌کنند چراکه آنها خلع سلاح شدند و شکست‌های سنگینی از امت اسلامی خوردند و طی سال‌های اخیر مداوم عقب‌نشینی کردند. وی با بیان اینکه کسانی که اکنون به عنوان عامل نفوذی آمریکا در داخل دستگیر شدند یا می‌شوند، تنها جاسوس نیستند بلکه آموزش دیده‌اند که در کشور کودتا کنند، گفت: آمریکا آن‌قدر در دشمنی خود مقابل ایران گستاخانه عمل می‌کند که در قالب یک اقدام طبقه‌بندی شده 34 پروژه در قالب براندازی علیه ایران را در دفتر جان‌کری ارائه می‌کند. نقدی ادامه داد: شکست‌های آمریکا در منطقه ثابت کرده آنها توان و ظرفیتی برای حمله به ما ندارند همان طور که اگر می توانستند وضعیت افغانستان و عراق را درست می کردند بنابراین ارتش آمریکا آسیب‌پذیرترین ارتش در دنیا است آن هم به گونه‌ای که در همه جای دنیا آمریکا در خطر است.


شخصیت سال عجیب عربستانی‌ها

ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در نظرسنجی‌ای که روزنامه «ایلاف» چاپ عربستان انجام داد، به‌ عنوان برترین چهره سیاسی جهان در سال 2015 انتخاب شد. به گزارش نامه نیوز به‌ نقل از پایگاه خبری عربی 21، در این نظرسنجی که تاکنون 48 ساعت از زمان اجرای آن می‌گذرد، بغدادی توانسته است 77 درصد آراء را به خود اختصاص دهدو سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با 14 درصد آراء، در جایگاه دوم قرار دارد. به گزارش آنا، بغدادی پیشتر لقب «شخصیت سال» مجله «تایم» آمریکا را در کنار حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای‌جمهوری ایران و روسیه و نیز آنگلا مرکل صدراعظم آلمان کسب کرده بود. رتبه‌بندی نظرسنجی روزنامه «ایلاف» را در زیر مشاهده می‌کنید:

1. ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش 77 درصد

2. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان 14 درصد

3. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه 4 درصد


اگر از ولی فقیه اطاعت نکنید باید از یک عده فاحشه اطاعت کنید

مرتضي آقا تهراني، از اعضاي ارشد جبهه پايداري امروز در سخراني بعد از دعاي ندبه در مدرسه معصوميه قم درباره حضورش در مجلس نکاتي گفت.

● برخي به علت عدم اطاعت از ولي فقيه به دريوزگي افتاده اند. اگر از ولي فقيه اطاعت نکنيد بايد از يک عده فاحشه اطاعت کنيد.

● آن آقايي که در قضاياي فتنه به رهبري و نظام توهين مي کرد، حتي رفت مالزي پيش پسرش، حالا برگشته و خبرگان هم ثبت نام کرده است.

● اولين باري که خواستم مجلس شوراي اسلامي شرکت کنم رفتم پيش آيت الله بهجت که ما چه کنيم؟ ايشان مکتوبي برايم نوشتند:در ورود به مناصب عالي، داني و متوسط اگر به گناه مي افتي حرام است. در انتها هم نکته اي نوشتند، تلاش نکن اول باشي، هميشه دوم باش.


از وحدت اصولگرایان ناامید نیستیم

احمد توکلی در خصوص موضوع وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش رو اظهار کرد: از وحدت ناامید نیستم.نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: احتمال وحدت و ائتلاف طیف اصولگرایی قابل اعتنا است اما اینکه پایدار بماند یا خیر نمی دانم.توکلی همچنین با اشاره به برخی افراطی گری‌ها در برخی جناح های اصولگرایان گفت: افراطی گری در همه جریان های سیاسی وجود دارد و فقط مختص اصولگرایان نیست که این افراطی‌گری‌ها باید با عقل و منطق مدیریت شود.این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: تمدید برنامه پنجم توسعه ایرادی ندارد چراکه همه برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه‌ای از آرزوها هستند.وی با بیان اینکه احتمالا لایحه بودجه سال 95 کل کشور حدودا 20 دی ماه و بعد از تعطیلات مجلس به صحن علنی ارائه می‌شود ، اظهار کرد: برخی نمایندگان نیز در مجلس به دنبال تمدید برنامه پنجم هستند به دلیل اینکه تا انتهای سال فرصت کمی برای بررسی برنامه ششم ، بودجه و لایحه دائمی شدن برخی از مقررات مالی وجود دارد.


نحوه ورود فراکسیون رهروان به انتخابات

یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تأکید بر اینکه این فراکسیون بدون حمایت از لیستی به صورت مستقل وارد انتخابات می‌شود، گفت که این فراکسیون در کلانشهرها لیست جداگانه داده و در شهرهای کوچک نیز از کاندیدای خاصی حمایت می‌کند. ایرج عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح چگونگی ورود فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به انتخابات گفت: فراکسیون رهروان با جریانی ائتلاف نمی‌کند و با همان مشی اعتدال در طول چهار سال گذشته در مجلس وارد انتخابات می‌شود؛ بر همین اساس این فراکسیون به صورت مستقل و بدون حمایت از لیست خاصی در انتخابات حضور پیدا می‌کند. این عضو هیأت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت در پایان گفت: بر همین مبنا طبق تصمیم گرفته شده بر مبنای کار کارشناسی قرار بر این است که این فراکسیون در کلانشهرها لیست‌های انتخاباتی ارائه کرده و در شهرهای کوچک از کاندیداهای مورد نظرش حمایت کند.


تایید صلاحیت‌ها دغدغه همیشگی اصلاح‌طلبان است

علی صوفی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به وضعیت کنونی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان رویکردی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اتخاذ کرده‌اند و به آن اجماع تاریخی دست یافتند را همچنان ادامه می‌دهمد و در همان استراتژی حرکت می‌کنند.صوفی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی به دنبال دستیابی به یک لیست واحد در سراسر کشور هستند، تصریح کرد: در ذیل شورای عالی سیاستگذاری، شوراهای استانی و مجمع‌هایی در حوزه‌های انتخابیه تشکیل شده است تا خود راساً دست به انتخاب بزنند. وی در رابطه با دغدغه کنونی جبهه اصلاحات نیز خاطرنشان کرد: دغدغه همیشگی جبهه اصلاحات مسئله تائید صلاحیت‌ها بوده است و این در حالی است که طرف مقابل از این نظر احساس قدرت می‌کند. وزیر تعاون دولت خاتمی با اشاره به رایزنی‌های اصلاح‌طلبان در خصوص تائید صلاحیت‌ها ابراز داشت: برخی از بزرگان اصلاحات با اعضای دولت و شورای نگهبان رایزنی‌هایی برای تائید صلاحیت‌ها داشته‌اند تا از این طریق در برخی مواضع آنها تعدیل‌هایی ایجاد شود و سوتفاهم‌های آنها را برطرف کنیم.


حیوان خانگی‌ای که می‌تواند چراغ خواب باشد!

به گزارش خبر آنلاین، چتر دریایی گونه‌ای عروس دریایی است که از خود نور می‌دهد. شرکت فلوریدایی هنر چتردریایی از سال ۲۰۱۱ آکواریوم چتردریایی می‌فروشد، برخی مردم نگران بودند که فضای کافی برای چترهای دریایی وجود ندارد، هرچند خشن به نظر می‌رسد، اما چترهای دریایی سیستم سنتی اعصاب مرکزی ندارند و احتمالا متوجه نمی‌شوند در اقیانوس هستند یا در یک آکواریوم. و سیستم آکواریوم LED نیز طوری طراحی شده که آن‌ها دچار هیچ مشکلی نمی‌شوند.


برای تضعیف رهبری نقشه کشیدند

شامگاه جمعه روح الله حسينيان در جريان سفر به شهرستان ورامين در مسجد خاتم الانبيا ورامين در برنامه اي به مناسبت ۹ دي ماه با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: بايد توجه داشت که توطئه ها نسبت به کشور و نظام اسلامي تمام نشده است. به گزارش مهر، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: هيچ کس نبايد نسبت به تکاليفي که در آستانه انتخابات بر عهده دارد، کوتاهي کند. حسينيان اضافه کرد: عده اي براي تضعيف جايگاه رهبري نقشه مي کشند و مي خواهند مجلس خبرگان رهبري از حضور ولايتمداران خالي کنند و همراهان آمريکا را با نام ها و عناوين مختلف به سر کار بياورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :