در بیانیه اعلام ماضع جبهه اعتدال شرق کشور مطرح شد ؛
کمیته سیاسی جبهه اعتدال شرق کشور در بیانیه‌‌ای مواضع انتخاباتی خود را اعلام کرد و با تاکید بر نقش نظارتی خانه ملت ، «در راس امور» بودن «مجلس» را مانع شکل‌گرفتن فسادهای چندهزار میلیاردی خواند.
کد خبر: ۱۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 26 December 2015
به گزارش تابناک رضوی کمیته سیاسی جبهه اعتدال شرق کشور در بیانیه‌‌ای مواضع انتخاباتی خود را در 11 بند اعلام کرد.

توجه به جوانان ، بانوان و نیروهای نخبه و حفظ وحدت و دعوت از همه احزاب، گروه‌ها و نخبگان معتدل برای خلق یک حماسه ملی و پایان‌دادن به افراط‌گرایی و تشکیل یک مجلس قدرتمند هم‌سو با ملت، دولت و رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است.

مشروح کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وطن  یعنی که این جان و تن من      فدای ذره ای از خاک میهن
وطن یعنی چه آباد و چه ویران       همیشه جاودان باد نام ایران
وطن یعنی حضوری از دل و جان    وطن یعنی تو ای فرزندایران
  ...«وطن» نامی مقدس و در طول تاریخ بشر، منشا غرور ملی و دلیل سلحشوری، ایثارگری، کسب دانش و مهارت، صبر و پایداری و کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده و در قرن اخیر به یک «برند» تبدیل شده است. برندی که دربرگیرنده کیفیت جمعیت، آموزش، دانش، تکنولوژی، قانونمندی، آزادی‌های مشروع مدنی، آزادی نشر اطلاعات، قدرت ملی، اقتصاد، شفافیت، تصویر بین‌المللی و نظام انتقال قدرت سیاسی است.
وطن‌مان ایران، در طول تاریخ پر شکوه خود، تحولات و پدیده‌های مختلف و بی‌شماری را تجربه کرده و  آنچه بر عظمت آن افزوده، پایندگی و ماندگاری‌اش بوده است. و در این میان، تاریخ انقلاب اسلامی به‌دلیل نقش بی‌بدیل ملت بزرگ ایران در شکل‌گیری آن متمایز و درخشنده است و آنچه به آن «جان» بخشیده و قوام آن را حفظ کرده، اتکا به آرای عمومی مردم بوده است. هر زمان که مشارکت سیاسی مردم آگاهانه و انتخابشان میانه‌روی بوده، ایران اسلامی دوران فراز را تجربه کرده و مردم راحت‌تر زندگی کرده‌اند و هرگاه مشارکت سیاسی کاهش یافته، اندیشه افراط و تفریط مسلط شده و کشور در دوران فرود قرار گرفته و زندگی بر مردم سخت شده است. اینک در زمانی قرار داریم که ملت بزرگ ایران بعد از تجربه سال‌های سخت و سیاه، در مرداد 1392، اندیشه «اعتدال» را انتخاب کردند و دولت تدبیر و امید با وجود اقلیت تندروی پر سر و صدا، با خزانه خالی و بدون حمایت رسانه‌ای و تنها با حمایت بی‌نظیر و جانانه مقام معظم رهبری و در فضای همدلی و همزبانی دولت و ملت، توانست به یک تفاهم تاریخی نه تنها در مسئله هسته‌ای بلکه در تمام حوزه‌های موثر در افزایش «کیفیت زندگی ایرانیان» با جهان خارج دست یابد و همگان می‌دانند که اجرای این تفاهم بدون تشکیل یک مجلس جوان، معتدل و پیرو منافع ملی، با مشکل روبرو خواهد شد.

لذا جبهه اعتدال شرق کشور که حاصل اجماع ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی، احزاب سیاسی میانه‌رو، اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان و نخبگان معتدل است؛ با توجه به اتمام روند ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، جهت تنویر افکار عمومی مواضع خود را به شرح زیر اعلام می‌دارد:

1-  جبهه  اعتدال‌ شرق کشور، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و ایثارگران عزیز، خود را تشکلی وابسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌داند که اطاعت از ولایت مطلقه فقیه ، حمایت از اندیشه «اعتدال» و پشتیبانی از نهادهای مردمی، انقلابی و دولتی حافظ کشور را وظیفه خود می‌داند.

2-  جبهه  اعتدال‌ شرق کشور به‌عنوان حامیان دولت تدبیر و امید از بزرگان، جوانان و شایستگانی که دل در گرو انقلاب، کشور، ملت و رهبری داشته و با اتکا به تخصص، تعهد و تجربه خود  در ماه مبارک ربیع الاول، پای به عرصه انتخابات گذاشتند و نیز از تمامی اعضای ستاد انتخابات استان خراسان رضوی، به‌خصوص جناب آقای مهندس رشیدیان (استاندار محترم)، جناب آقای دکتر صادقی(معاون محترم سیاسی – امنیتی استانداری)، جناب آقای محولاتی (مدیرکل محترم سیاسی و انتخابات استانداری) و نیز از فرمانداران محترم شهرستان‌های استان، بخصوص از جناب آقای منصوری (فرماندار محترم شهرستان مشهد)  که گام اول انتخابات مجلس شورای اسلام و مجلس خبرگان رهبری را برداشتند و در نهایت آرامش، نظم و احترام از کاندیداهای محترم ثبت‌نام کردند؛ همچنین از تمام اعضای نهادهای انتظامی، امنیتی و نظارتی، بخصوص فرماندهی محترم انتظامی خراسان، ریاست محترم اداره کل اطلاعات و نیز اعضای محترم شورای نگهبان که با دقت نظر و حُسن نیت و در راستای منافع ملی، عزت ایران اسلامی و  برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری ملت بزرگ ایران، به بررسی صلاحیت کاندیداهای محترم می‌پردازند؛ تشکر و قدردانی می‌کند و برای همگان آرزوی توفیق، سربلندی و عاقبت بخیری دارد.

3-  دولت، مهم‌ترین پدیده سیاست بین‌الملل است که بدون پیوستگی مردم، سرزمین، حکومت و حاکمیت به رسمیت شناخته نمی‌شود. در این میان، مردم اساس حکومت هستند که حاکمیت واستقلال سرزمین را حفظ می‌کنند. بنابراین باید تمام سیاست‌های کشور در راستای قانون اساسی و در جهت افزایش کیفیت زندگی مردم و رضایت‌مندی آنان تدوین شود.

4-  معتقدیم تشکیل یک مجلس ولایت‌مدار، معتدل، نخبه‌گرا، جوان، پاسخ‌گو و پیرو منافع ملی به اقتدار نظام اسلامی و ارتقای منزلت ملی در نظام بین‌الملل کمک می‌کند. بنابراین رسالت ما حمایت از تمامی کاندیداهای اصلح، متخصص، بوروکرات، معتدل و پیرو منافع ملی است.

5-  نگاه معتدل نهادهای موثر در انتخابات می‌تواند زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و پیروزی گفتمان اعتدال و میانه‌روی مورد تاکید اسلام ناب محمدی را فراهم کند.

6-  توسعه همه‌جانبه و افزایش قدرت ملی کشور بدون توجه به جوانان و نخبه‌گرایی ممکن نخواهد بود. با اتکا به بیانات امام خمینی «ره» که فرمود هر نسلی باید خودش سرنوشتش را تعیین کند؛ حمایت ویژه از جوانان نخبه و معتدل سرلوحه رفتار، گفتار و پندار حامیان دولت تدبیر و امید خواهد بود.
7-  بانوان نیمی از جمعیت کشور هستند. ما نقش سازنده آنها را در انقلاب و دوران دفاع مقدس از یاد نبرده‌ایم. اگر امروز کشوری هستیم با بیشترین جمعیت جوان تحصیل‌کرده، قدرتمند و متکی به خود، این نتیجه تلاش‌ها و ایثارگری‌های بانوان کشور بوده است. حمایت از بانوان کشور و تلاش برای احقاق حقوق آنان را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و در انتخابات آتی پشتیبان بانوان نخبه و معتدلی خواهیم بود که با شهامت وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

8-  معتقدیم اجرای قانون اساسی و پایبندی همه افراد، گروه‌ها و نهادهای دولتی و غیر‌دولتی به آن، می‌تواند مهم‌ترین ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و مجلس متخصص، جوان، نخبه‌گرا و شکل‌گرفته از سلایق سیاسی مختلف می‌تواند اجرای قانون اساسی و حفاظت از آن را تضمین کند.

9-  ایران کشوری است با ژئوپلیتیک خاص و جمعیتی ناهمگون و متشکل از اقوام، مذاهب و ادیان مختلف. بنابراین احترام به حقوق تعریف شده برای آنها در قانون اساسی باعث افزایش قدرت ملی و پایندگی کشور خواهد شد.

10-  معتقدیم «مجلس در راس امور است». توجه و استفاده از نقش نظارتی مجلس مانع شکل‌گرفتن فسادهای چندهزار میلیاردی می‌گردد و دقت در تصویب قوانین نیز زمینه شکل‌گیری فساد را از بین می‌برد.

11-  مشی جبهه اعتدال‌ شرق کشور حفظ وحدت در بین احزاب و گروه‌های اعتدال‌گرا  و حامی منافع ملی است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و افتخار می‌کنیم که مورد حمایت ملت بزرگ ایران هستیم. بنابراین از همه احزاب، گروه‌ها و نخبگان معتدل دعوت می‌کنیم تا برای خلق یک حماسه ملی و پایان‌دادن به افراط‌گرایی و تشکیل یک مجلس قدرتمند هم‌سو با ملت، دولت و رهبرمعظم انقلاب اسلامی  وحدت خود را حفظ کنند و تنها منافع ملی را در نظر داشته باشند.

«والعاقبه للمتقین»
کمیته سیاسی جبهه اعتدال‌ شرق کشور
چهارم دی ماه یک هزار و سیصد و نود و چهار/ مشهد مقدس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
13 ماه سود سپرده گزاران موسسه ميزان خراسان سوخت يعني از اذر 93 هر چه سود بوده برداشته شده است 6 ماه سود برداشت شده حدود 11/8 درصد اصل موجودي خرداد 1393 از حساب مشتريان مي شود و 7 ماه هم سپرده ها بلوکه و بدون سود) بانک صادرات هم گواهي برداشت کل سود از مشتريان اخذ مي کند .کلاهبرداري اين دولت را هم ببينيد و در انتخابات 96 با چشم باز رييس جمهور انتخاب کنيد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار