در گفتگو با مدیران مناطق 4 گانه شهرداری اردبیل عنوان شد:
شهردار اردبیل با اعلام آمادگی مجموعه شهرداری برای دریافت نظرات و پیشنهادات نخبگان شهری در این خصوص تصریح کرد: از تمامی طرح‌های پیشنهادی استقبال می‌کنیم و بنابراین درخواست داریم طرح و ایده‌هایی که در این خصوص مدنظر شهروندان است به ما انعکاس یابد.
کد خبر: ۱۵۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 26 December 2015

مبادی ورودی شهر، یکی از عناصر کلیدی ساختار کالبدی و فضایی شهرهاست که گردشگران از آن طریق وارد شهر شده و در واقع اولین تصویر از شهر که در ذهن تازه واردین نقش می بندد و ذهنیتی که ایجاد می کند در همین ورودی ها شکل می گیرد در واقع مبادی ورودی هر شهر به عنوان نگین آن شهر مورد توجه قرار می گیرد و باید از نظر طراحی متناسب با شرایط منطقه ای و شاخصه های همان منطقه در نظر گرفته شود.

ورودی های شهر، اولین فضای شهری در مواجهه با شهر

به گزارش تابناک اردبیل شهردار منطقه سه در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، با اشاره به اقدامات مؤثر شهرداری در خصوص انجام پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی در محدوده این منطقه اظهار داشت: شهرداری منطقه سه امسال پروژه‌های مهمی را انجام داده و یا در حال اجرا دارد که از جمله آن، ساماندهی ورودی‌های شهر در چندین نقطه است.

علی مسیب زاده با تاکید به لزوم انجام برنامه ها و اهداف شهردار محترم اردبیل مبنی بر توسعه فرهنگی و مشارکت اجتماعی، ورودی های شهر را اولین و تاثیرگذارترین فضای شهری در مواجهه با شهر برشمرد و افزود: اردبیل شهر توریستی و گردشگر پذیر است و ورودی های شهر اولین تقاطعی هستند که مسافران در بدو ورود به شهر با آن روبرو می شوند و بخش عمده تصورات آنها در خصوص فرهنگ و آبادانی شهر در آن لحظه شکل می گیرد، لذا ساماندهی ورودی های شهر در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد.

ساماندهی ورودی ها از اصلی ترین اولویت های شهرداری اردبیل

تکمیل خیابان 60 متری ورودی شهر از طرف تبریز

مسیب زاده تصریح کرد: جاده اردبیل به سرعین یکی از پرترددترین جاده های اردبیل به شمار می رود و با عنایت به اینکه سالانه انبوهی از مسافران و گردشگران از این جاده برای عزیمت به سرعین و تبریز استفاده می کنند، شهرداری منطقه سه با تکمیل خیابان 60 متری از ابتدای جاده اردبیل به سرعین و تبریز تا انتهای محدوده شهری، عرض خیابان را دو برابر تعریض نمود که این علاوه بر تامین امنیت و رفاه مسافرین، باعث ساماندهی این معبر خروجی مهم اردبیل گردید.

وی از تکمیل احداث خیابان 32 متری گلمغان به طول یک کیلومتر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خیابان اصلی گلمغان محل تردد گردشگران و مسافران به مقصد آبگرم معدنی سردابه می باشد ، احداث خیابان مذکور در اولویت شهرداری منطقه سه قرار گرفت و عملیات بهسازی و تکمیل این پروژه بصورت دولاین رفت و برگشت به پایان رسید.

شهردار منطقه سه با بیان اینکه نباید اجازه دهیم چهره ورودی شهر وضعیت نابسامان داشته باشد، ساماندهی و احداث خیابان 30 متری بهشت زهرا(س) را یکی دیگر از اقدامات مهم منطقه سه شهرداری دانست و اضافه کرد: این خیابان هم به دلیل قرار گرفتن در مسیر گردشگری و چندین روستای توریستی از جمله ارجستان، آتشگاه و بیله درق و همچنین جاده منتهی به سرعین، یکی از ورودی های شهر اردبیل محسوب می شود که در بحث توسعه فرهنگی و اجتماعی برای شهرداری از حساسیت خاصی برخوردار است، که توانستیم از ابتدای خیابان اصلی بهشت زهرا(س) تا انتهای محدوده شهری، این خیابان را بصورت دوطرفه ساماندهی و تکمیل کنیم.

تملک فضای مورد نیاز برای مناسب سازی ورودی شهر از طرف آستارا

شهردار منطقه 4 هم با بیان اینکه اجرای طرح مناسب سازی و ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل در دستور کار شهرداری اردبیل است، گفت: شهرداری منطقه 4 اردبیل به عنوان یکی از متولیان این قضیه، در حال انجام کارهای تملک، بخشی از فضای موردنیاز برای مناسب سازی ورودی شهر از طرف آستارا است.

محمدی ابراز داشت: اولویت بعدی شهرداری منطقه 4 بهبود محیط پیرامون ورودی شهر، هم از طرف آستارا و هم از طرف ورودی از طرف جاده مغان است که موضوع ضرورت مناسب سازی آنها نیز در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع و کاملی برای بهبود وضعیت ورودی ها ترسیم شده است، گفت: برای همین شهردار اردبیل نگاه ویژه ای به مناسب سازی ورودی های شهر دارد تا بر زیبایی شهر اردبیل افزوده شود.

هزینه سی میلیاردی جهت بهبود عبور و مرور از طرف خلخال

مدیر منطقه 1 شهرداری اردبیل هم با بیان اینکه ساماندهی ورودی جاده خلخال یکی از اصلی ترین اولویت های شهرداری اردبیل است، افزود: این ورودی‌ که اولین محل برخورد مسافران از طرف جاده سرچم و خلخال با محدوده شهر اردبیل است باید معرف جایگاه و پشتوانه فرهنگی شهر اردبیل هم باشد و برای همین و جهت تکمیل و بهبود عبور و مرور بیش از 30 میلیارد ریال در سال آینده هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تغییرات اساسی در این ورودی ‌یکی از رویکردهای اصلی شهرداری اردبیل است، اظهار داشت: به علت از بین رفتن زیرسازی و آسفالت مسیر مذکور، شهرداری منطقه یک در سال 93 و 94 اقدام به بهسازی و احداث به مقدار 4 هزار و 700 متر طول جدولگذاری، 2 هزار و 80 مترمکعب زیرسازی و 28 هزار و 100 متر مربع آسفالت ریزی نموده است که هزینه ای بالغ بر 23 میلیارد و 765 میلیون و 500 هزار ریال می باشد.

ساماندهی ورودی ها از اصلی ترین اولویت های شهرداری اردبیل

طرح درختکاری ورودی های شهر در دستور کار شهرداری اردبیل

حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل هم با تأکید به ‌ضرورت بهسازی ورودی و خروجی شهر از تمامی محورها گفت: شهرداری اردبیل در نظر دارد در زیباسازی، پاک‌سازی و بهسازی محورها برنامه‌های منسجمی اجرا کند.

وی افزود: از جمله طرح درخت‌کاری قویاً در دستور کار قرار گرفته تا هم به زیباسازی محورها کمک کند و هم زمینه افزایش فضاهای سبز را موجب شود.

لطف اللهیان تأکید کرد: ورودی شهر باید بتواند برای گردشگران و مسافران جذابیت لازم را ایجاد کند و بر همین اساس بهسازی ورودی‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری در تمامی محورها درخت‌کاری انجام خواهد داد، اضافه کرد: از سمت محور ورودی تهران تغییر کاربری برخی اراضی در دست اقدام است تا بتوانیم این مهم را دنبال کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: المان‌های فرهنگی باهدف معرفی داشته‌های فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل هم در محورهای ورودی و خروجی شهر اردبیل نصب خواهد شد.

وی افزود: در نظر داریم طراحی المان‌های فرهنگی با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل بوده و بتواند زوایای ناشناخته از غنای تاریخی و فرهنگی این شهر را نشان دهد.

ساماندهی ورودی ها از اصلی ترین اولویت های شهرداری اردبیل

شهردار اردبیل با اعلام آمادگی مجموعه شهرداری برای دریافت نظرات و پیشنهادات نخبگان شهری در این خصوص تصریح کرد: از تمامی طرح‌های پیشنهادی استقبال می‌کنیم و بنابراین درخواست داریم طرح و ایده‌هایی که در این خصوص مدنظر شهروندان است به ما انعکاس یابد.

لطف‌اللهیان بازیابی اصالت فرهنگی شهر اردبیل را با فضاسازی شهری ضروری دانست و افزود: باید تلاش کنیم ازاین‌پس تمامی المان‌ها و مؤلفه‌های معماری متناسب با فرهنگ و سبقه تاریخی شهر بوده و خود نمادی از آن باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
این کارها خوب است ولی بهتر به سایر نقاط شهر خصوصا بلوار علی دایی در کاشناسان فاز 3رسیدگی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
قدیما میگفتن ورودی اردبیل دادگستری و خروجیش زندانه.
حالا پس از هفت سال دوری از شهر نمیدونم جاشون عوض شده یا گسترش یافته.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار