مشکلات رانندگان تاکسی در نوشهر بررسی شد.
کد خبر: ۱۵۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، در جلسه ای با حضور شهردار و اعضای شورای شهر نوشهر مشكلات به تاكسیرانان درون شهری و برون شهری نوشهر از زبان خود رانندگان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس هیات مدیره شركت تعاونی تاكسیرانی نوشهر در ایننشست با اشاره به اهمیت حمل و نقل و نقش تاكسیرانان درامور حمل و نقل اظهار كرد: اجرای قانون و احساس رضایت شهروندان از مواردی است كه همه تاكسیرانان به آن توجه دارند و به خاطر این شغل شرافتمندانه و تعهدات اخلاقی كه دارند با كمترین درآمد، خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه می دهند.

خانعلی هاشمی افزود: طبق نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عمر مفید وسایل نقلیه عمومی بین 3 تا 5 سال است، در حالی كه در این شهرستان وسایل نقلیه از 10 تا 14 سال هم كار می كنند.

وی تصریح كرد: در خیابان‌هایی كه دارای تعداد زیادی سرعت گیر غیر متعارف و پر فراز و نشیب است، فرسودگی و خرابی تاكسی ها را به همراه دارد و این عمل باعث خسران مالی به رانندگان می شود، تا جایی كه عرصه را برای رانندگان تنگ کرده است.

رییس هیات مدیره شركت تعاونی تاكسیرانی نوشهر خاطرنشان كرد: نیمی از درآمد روزانه رانندگان تاكسی صرف هزینه خودروهایشان می شود و امنیتی نیز برای مسافران وجود ندارد، بنابراین نیازمند یاری و همكاری مسئولین مربوطه خصوصا شهرداری و شورای شهر در این زمینه هستیم.

عدم تعیین به موقعافزایش نرخ كرایه معضل همیشگی رانندگان تاكسی

هاشمی یكی دیگر از مشكلات رانندگان تاكسی را عدم تعیین به موقع افزایش نرخ كرایه تاكسی ها اعلام كرد و گفت: هیچ اقدامی از سوی مسئولین مربوطه نسبت به تعیین و افزایش به موقعنرخ كرایه تاكسی های درون شهریاعلام نمی شود و از این نظر اجحاف در حق رانندگان است.

وی در ادامه با بیان اینكه اقتصاد كشورهای جهان در سایه حاكمیت تعاونی ها به ارتقا می رسد، افزود:این شركت تعاونی 117 عضو دارد و می خواهیم حق معاملات تاكسی به شركت تعاونی واگذار شود.

رییس هیات مدیره شركت تعاونی تاكسیرانی نوشهر با اشاره به اینكه میدان ترازو كه ورودی بازار روز است متعلق به شهرداری است افزود: رانندگان تاكسی در این میدان مسافر سوار می كنند ولی خوروهای شخصی نیز مسافر سوار می‌کنند، از شهرداری انتظار می رود نسبت به ساماندهی این میدان اقدام کنند.

هاشمی از همكاری و تعامل خوب رییس راهنمایی رانندگی نوشهر و معاونت این اداره در طرح ساماندهی خودروهای شخصی تقدیر كرد و گفت: یكی از دغدغه های اصلی رانندگان تاكسی خصوصا رانندگان مسیر نوشهر به چالوس، حضور خودروهای شخصی است.


بازگشایی چهار راه چالوس برای تاكسی‌های مسیر نوشهر به چالوس

یكی دیگر از رانندگان این مسیر نیز اظهار كرد: رانندگان تاكسی نیاز است با آرامش خاطر اقدام به جابجایی مسافر نمایند و از این نظر ساماندهی برخی ایستگاهها نیز ضروری به نظر می رسد.

خیراله مشایخ یكی از دغدغه های رانندگان تاكسی مسیر نوشهر چالوس را جلوگیری از ورود این رانندگان به چهار راه چالوس دانست و گفت: بسیاری از مسافران به این بهانهسوار خودروهای خطی مسیر نمی شوند و با خودروهای شخصی كه منتظر فرصت هستند مسیر را طی میكنند و این امر موجب ضرر و زیان زیادی به ما می شود.

وی از شورای شهر و شهرداری خواست تا در خصوص جریمه و دفترچهبرخی رانندگان مسیر تعدیل داشته باشند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری نوشهر نیز با قدردانی از تلاش‌های صادقانه این قشر، گفت: 218 تاکسی درون‌شهری در محورهای درون‌شهری نوشهر مشغول فعالیت و جابه‌جایی مسافران هستند که از این تعداد، 86 تاکسی در محور نوشهر به چالوس و 95 تاکسی برون‌شهری است.

حسن متاجی با اشاره به مشكلات رانندگان مسافربر نوشهری، افزود: یكی از دغدغه های اصلی سازمان حمل و نقل همگانی و شهرداری و شورای شهر نوشهر شناسایی مشكلات فراروی رانندگان زحمت كش است كه در این خصوص راهكارهای لازم نیز انیشیده شد.

وی افزود: كارت سلامت، عدم اعتیاد و سوء پیشینه از دغدغه های اصلی رانندگان است كه در این زمینه رایزنی شده است. همچنین در خصوص تعیین تكلیف رانندگان و ساماندهی محور نوشهر به چالوس نیز در برنامه كاری ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری نوشهر با اشاره به رونمایی از لباس متحدالشکل رانندگان تاکسی نوشهر، خاطرنشان کرد: ساماندهی ایستگاه نوشهر به چالوس، نوسازی و رنگ‌آمیزی ایستگاه تاکسی در سطح شهر و نصب جایگاه ایستگاه تاکسی در منطقه تفریحی و توریستی «سیترا» و نیز سازماندهی ایستگاه‌های تاکسی روستایی در دستور کار قرار دارد.

رانندگان تاكسی پیش قراولان برخورد نخست با گردشگران هستند

عضو شورای اسلامی شهر نوشهر نیز با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات رانندگان مسافربر نوشهری با جدیت پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در آمارگیری‌های جهانی مشخص شده است که مسیرهایی که تاکسی‌ها تردد دارند بیشترین امنیت و کمترین آسیب و بزه اجتماعی وجود دارد و این نشان از جایگاه بسیار مهم موثر رانندگان زحمت‌کش تاکسی دارد.

علی‌رضا همتی تاکید کرد: ضرورت برگزاری دوره امداد و نجات برای رانندگان تاکسی کاملا احساس می‌شود و رانندگان با سپری کردن این دوره آموزشی و امدادی و نجات می‌توانند در مواقع ضروری نسبت به نجات جان خود یا دیگران کمک بزرگی کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان پیش‌قراولان نخست برخورد با گردشگران هستند، گفت: برخورد رانندگان تاكسی با گردشگران، فرهنگ این شهر را نشان می‌دهد و نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.

عضو شورای اسلامی شهر نوشهر تصریح كرد:به دلیل ارتباطات بسیار زیادی که رانندگان تاکسی با اقشار مختلف جامعه دارند، می‌توان از طریق آن‌ها کاندیدای پیروز در انتخابات مجلس را هم تخمین زد.

افتتاح ساختمان تاكسیرانی تا دهه فجر

شهردار نوشهر با اشاره به نقش و جایگاه رانندگان تاكسی در شهرگفت: تا 22 بهمن امسال ساختمان اختصاصی و دائمی تاکسی‌رانی نوشهر با زیربنای 85 متر در خیابان سینا افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی گفت: جرائم دیرکرد رانندگان تاکسی در حوزه شهرداری نوشهر هم به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) بخشوده می‌شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار