در نشست هم اندیشی رییس حوزه هنری یزد با هنرمندان موسیقی در خصوص رویکرد آینده این هنر در استان و جشنواره موسیقی سنتی جوان بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 18 March 2015
هم اندیشی رییس حوزه هنری یزد با هنرمندان موسیقی

به گزارش تابناک یزد، این نشست صمیمانه به دعوت حوزه هنری با حضور استاد محمود رهبران خوشنویس برجسته کشور و بیش از 30 نفر از استادان، نوازندگان، خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی استان در بافت سنتی یزد برگزار شد.

رییس حوزه هنری یزد در این نشست هدف از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان یزد را شناسایی ظرفیت ها، استعدادها و حمایت از هنرمندان جوان دانست و بر لزوم همراهی و همدلی اهالی موسیقی در برگزاری جشنواره ها تأکید کرد.

محمد صادق کوچک زاده با بیان این که برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره مجبور بودیم عملکرد یک دهه اخیر موسیقی استان را بررسی و هدفمند عمل کنیم افزود: هر چند رسالت ما در حوزه هنری برگزاری جشنواره موسیقی نیست اما به دلیل این که احساس کردیم لازم است استعدادهای موسیقی استان کشف و ساماندهی شوند این اقدام صورت گرفت.

وی با اشاره به جامع نبودن بانک اطلاعات هنرمندان موسیقی استان پیش از برگزاری جشنواره ادامه داد: این جشنواره باعث شد بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه ایجاد و استعداد های جدیدی در این عرصه شناسایی شوند.

رییس حوزه هنری یزد به وجود نواقص و ضعف هایی در اولین دوره برگزاری هر جشنواره اشاره کرد و افزود: باید با بهره گیری از نظر، تخصص و تجربه صاحب نظران و هنرمندان این مشکلات را در دوره های بعد برطرف کنیم یا به حداقل برسانیم.

وی تشکیل شورای مشورتی یا اتاق فکر موسیقی برای برگزاری جشنواره ها را ضروری خواند و اظهار داشت: این جشنواره در سال های آتی باید به سمتی برود که آثار برگزیده بتوانند به جشنواره موسیقی فجر راه پیدا کرده و ظرفیت موسیقی یزد را به کشور معرفی کنند.

کوچک زاده با بیان این که باید با رویکرد روشن و هدفمند در عرصه هنر حرکت کنیم گفت: پیشرفت و موفقیت موسیقی استان مرهون تلاش، همت و همدلی همه هنرمندان جوان و پیش کسوت این عرصه است.

دبیر جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد ضمن قدردانی از همکاری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، هلال احمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در برگزاری این رویداد موسیقایی گفت: برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره ها همت دستگاه های مختلف را می طلبد.

در ادامه هر کدام از هنرمندان به بیان نظرات، پیشنهادها و دیدگاه های خود در خصوص جشنواره موسیقی سنتی جوان یزد و ضرورت برگزاری نشست های هم اندیشی اهالی موسیقی و همچنین راه کارهای ارتقای این هنر در استان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، ضرورت برگزاری و تداوم جشنواره موسیقی جوان در استان، لزوم شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت ها، خلاقیت ها و استعدادهای موسیقی، تولید آثار ارزشمند در زمینه گروه نوازی، حضور هنرمندان برجسته کشوری برای داوری آثار، تعیین معیار سنجش بر اساس سن یا سابقه نوازندگی افراد، توجه به ارزش های انسانی و اخلاقی در عرصه هنر و پرهیز از سطحی نگری، لزوم ایجاد مکانی مشخص برای تمرین گروه های موسیقی، توجه به مقوله آموزش در عرصه موسیقی، توجه به اعلام فراخوان یک سال قبل از برگزاری جشنواره و ... از جمله مباحثی بود که در این نشست سه ساعته مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار