مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان گفت: 16 میلیارد ریال از سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری محقق شد که به جز یک شهر همه شهرها متعهد بودند.
کد خبر: ۱۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 21 March 2015


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان گفت: 16 میلیارد ریال از سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری محقق شد که به جز یک شهر همه شهرها متعهد بودند.

به گزارش فارس؛فرهاد فرزانه در همایش شهرداران همدان با بیان اینکه استان همدان دارای 29 شهر است، اظهار کرد: 4 هزار نفر پرسنل در شهرداری‌های همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امور آزمون‌های شهرداری از این پس به معاونت عمرانی و دفتر امور شهری واگذار شده، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در این آزمون 4 هزار نفر شرکت کنند، که این افراد در رشته‌های فنی و برق می‌توانند حضور یابند که محور اشتغال آنها آتش‌نشانی خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه آزمون دیگری نیز در شهریورماه برگزار می‌شود، افزود: سازمان شهرداری بر آن است هر سال یک آزمون بزرگ را در شهریورماه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه چرخش مالی شهرداری‌ها در سال 93، 540 میلیارد تومان بود، افزود: با وجود مشکل مالی امسال نزدیک به 105 میلیارد تومان مجموع درآمدهای غیر کوششی شهرداریها بوده است.

فرزانه با بیان اینکه تاکنون 96 میلیارد تومان اعتبارات نقدی در بخش‌های مختلف بوده، افزود: حدود 16 میلیارد ریال سهم کتابخانه‌های عمومی از نیم درصد شهرداری است که به جز یک شهر همه شهرها به این موضوع متعهد بودند.

وی با بیان اینکه دو شهر برزول و گیان به طور کامل تعهدات خود در نیم درصد شهرداری را پرداخت کرده، افزود: پرداخت نیم درصد تکلیف قانونی شهرداری است و اما و اگری وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان بیان داشت: برای نخستین بار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان از طرف سازمان همیاری شهرداریها برای خرید ماشینآلات از جمله 9 کمپرسور، پنج خودرو آتشنشانی، چهار خودرو حمل زباله و هفت لودر تخصیص داده شد.

وی با اشاره به برقراری حقوق بازنشستگی 814 نفر از نیروهای شهرداریهای همدان در سال 93 یادآور شد: امسال 16 هزار ساعت آموزش برای کارکنان شهرداریهای استان در قالب 36 عنوان آموزشی در نظر گرفته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار