رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری از اختصاص 17 تخت بیمارستانی به بیماران آنفلوآنزای خوکی خبر داد و گفت: این بیمارستان از بیماری آنفلوآنزای خوکی قرنطینه نیست.
کد خبر: ۱۵۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 24 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، میثاق شفیع‌زاد با اعلام اینکه شایعاتی مبنی بر قرنطینه شدن بیمارستان امام مطرح شده است، اظهار کرد: بیمارستان امام ساری از بیماری آنفلوآنزای خوکی قرنطینه نیست.

وی با اشاره به اینکه با شیوع بیماری آنفلوآنزا، سیاست وزارت بهداشت پیش‌گیری از این بیماری و حفظ سلامت در کشور بود، افزود: کمیته‌ای با حضور اساتید فوق‌تخصص ریه، متخصصان بیهوشی، عفونی و حوزه اجرایی در بیمارستان تشکیل شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با بیان اینکه در بحث پیش‌گیری آنفلوآنزا کنفرانس آموزشی در بیمارستان برگزار شد، بیان کرد: تمام ورودی‌های بیمارستان و محل تردد مراجعه‌کننده‌ها بنرهای تبلیغاتی نصب و نحوه انتقال و پیش‌گیری بیماری آنفلوآنزا اطلاع‌رسانی شد.

این مسئول با بیان اینکه در تمام اماکن عمومی بیمارستان امام ساری، محل استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده تعیین شد، گفت: تا حدودی ملاقات بیماران در حوزه سلامت و پیش‌گیری از بیماری آنفلوآنزا محدود شد.

شفیع‌زاد استفاده از دست‌کش و ماسک را برای همه پرسنل و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان الزامی دانست و ادامه داد: در اورژانس یک اتاق و سه تخت درمانی ویژه مراجعه‌کننده‌های مشکوک به آنفلوآنزا در نظر گرفته شد که در موارد مشکوک بیماران برای بستری به بخش منتقل می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه در بخش مراقبت ویژه بیماران تنفسی چهار تخت برای بیماران مشکوک به آنفلوآنزا اختصاص داده شد، تصریح کرد: در بخش 25 تخت‌خوابی هم 10 تخت در چهار اتاق در اختیار بیماران ویژه آنفلوآنزا در نظر گرفته شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با بیان اینکه در حوزه اورژانس هم بخشی طراحی شد که به سایر بیماران خدمات ارائه می‌شود، افزود: در اورژانس هم اتاق ایزوله برای مراجعه‌کنندگان به بیماری آنفلوآنزا در نظر گرفته شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در بازدیدی که حوزه معاونت، درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان امام ساری داشتند، براساس استاندارد روند پیش‌گیری و درمان را در بیماری آنفلوآنزا پذیرفتند، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان آنفلوآنزا به‌صورت سیستماتیک کار شد و رضایت دانشگاه علوم پزشکی را به همراه داشت.

شفیع‌زاد با اعلام اینکه در حوزه درمان بیماری آنفلوآنزا سایر بخش‌ها و اتاق عمل تعطیل و خدمات‌رسانی کنسل نشد، گفت: در بیمارستان 320 تخت‌خوابی امام ساری به‌طور ویژه بیماران مشکوک به آنفلوآنزا درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه روزه عمل جراحی غیر اورژانسی از ساعت هفت صبح تا 16 عصر انجام می‌شود، ادامه داد: عمل اورژانسی هم در سایر رشته‌ها برای مراجعه‌کنندگان انجام می‌شوند و بیماران از خدمات بیمارستانی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با اعلام اینکه همه روزه عمل غیر اورژانسی از هفت صبح تا 17 عصر انجام می‌شد، تصریح کرد: برای مراقبت بیشتر به‌طور ویژه عمل غیر اورژانسی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تا ساعت 16 انجام می‌‌شود تا دچار بحران نشویم.

این مسئول با بیان اینکه تقریباً شرایط بحرانی را در بیماری آنفلوآنزا نداریم، خاطرنشان کرد: بیماران آنفلوآنزا کنترل شدند، دارو در اختیار داریم که در کنترل این بیماری جای نگرانی نیست.

شفیع‌زاد در پایان با تأکید بر اینکه اخلاق و توجه به اصول بهداشتی در پیش‌گیری از بیماری آنفلوآنزا باید رعایت شود، گفت: مراجعه به موقع بیماران مشکوک به آنفلوآنزا سبب می‌شود تا ویروس بیماری راحت‌تر قابل پیش‌گیری باشد.

بنا به اعلام مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون 11 نفر بر اثر ابتلا به بیماری H1N1 فوت شدند که 9 نفر با سن بالا و دو نفر جوان بودند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار