در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر زاگرس؛
استاندار کردستان عنوان کرد: هنر بهترین و تاثیرگذارترین عرصه برای بروز خلاقیت و توانمندی معلولان است.
کد خبر: ۱۵۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 24 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار کردستان عنوان کرد: هنر بهترین و تاثیرگذارترین عرصه برای بروز خلاقیت و توانمندی معلولان است.

عبدالمحمد زاهدی ظهر دیروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر زاگرس که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، بر تغییرنگاه جامعه نسبت به معلولین تاکید کرد و گفت: کل جامعه باید بپذیرند که بستر و زمینه بروز و شکوفایی توانمندی معلولان را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: هنربهترین عرصه برای بروز خلاقیت و توانمندی معلولان است بنابراین باید بستر فعالیت های فرهنگی وهنر برای معلولان بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه کل جامعه باید بپذیرند که معلولان توانمندی های متفاوتی دارند و فراهم کردن زمینه ظهور این توانمندی ها باید در اولویت همه باشد، بیان کرد: باید این مهم را مدنظر داشته باشیم که جامعه معلولان جامعه ای به معنای کامل ناتوان نیست بلکه توانمندی های متفاوتی دارند.

استاندار کردستان با بیان اینکه خود جامعه معلولان نیز باید نوع نگرش خود را برای بروز خلاقیت ها تغییر دهند، افزود:اگر چیزی به نام خلاقیت وجود نداشته باشد حرکتی صورت نخواهد گرفت.

وی از برگزارکنندگان جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان زاگرس برای فراهم کردن زمینه بروز خلاقیت معلولان هنرمند تقدیر کرد و گفت: امیدواریم برنامه های فرهنگی و هنری برای جامعه معلولان بیش از پیش گسترش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: ۸۰ اثر نمایشی از استان های کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان و ایلام به دبیرخانه چهارمین جشنواره منطقه ای ارسال شد که ۱۹ اثر بعد از مرحله بازبینی جواز حضور در جشنواره را کسب کردند.

صباح قریشی، ادامه داد: ۱۷۷ هنرمند در طول چهار روز جشنواره به هنرنمایی مشغول بودند که ۶۰ درصد این افراد به تعداد ۹۶ نفر معلول ایفای نقش کردند.

وی به استقبال چشمگیر هنرمندان از این جشنواره اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی در طول این جشنواره اجرا شد و همه نمایش های اجرا شده حاوی پیامی برای مسئولان بود.

مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: توجه به برگزاری برنامه های اینچنین باعث می شود تا زمینه برای افزایش نشاط و شادابی در بین معلولان فراهم شود و به همین دلیل انتظار می رود که بتوانیم در همین راستا فعالیت های متنوعی را اجرایی و عملیاتی کنیم./پ


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار