نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین شیعه و سنی یک طرح انگلیسی است که بیشتر آن از لندن هدایت و تحریک می شود.غربی ها از یک سو آخوند شیعه را برای توهین به مقدسات اهل سنت تحریک می کنند و از دیگر سو علمای سنی به منظور تضعیف شیعیان تحریک می شوند .
کد خبر: ۱۵۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 24 December 2015
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در مراسم محوری آغاز جشن های هفته وحدت در جمع علمای شیعه و سنی گلستان افزود: غربی ها از یک سو آخوند شیعه را برای توهین به مقدسات اهل سنت تحریک می کنند و از دیگر سو علمای سنی به منظور تضعیف شیعیان تحریک می شوند تا از طریق این تبلیغات مسموم به اهداف خود برسند.
عضو مجلس خبرگان رهبری شرط تحقق و نهادینه شدن وحدت را پذیرش یکدیگر دانست و افزود: شیعه و سنی هر کدام مبانی و اصول محکمی دارند و باید به این اصول احترام گذاشت.
آیت الله نورمفیدی با تصریح بر این که مطابق آیات و روایات اسلامی و قرآنی همه انسان ها و بویژه مسلمانان به تفکر و تعقل دعوت شده اند، ابراز داشت: امروز شرایطی برای مسلمانان در سراسر دنیا پدید آمده است که برای ریشه یابی و خشکاندن اختلاف و مشکلات باید بیشتر تفکر و تعقل کرد.
امام جمعه گرگان با تصریح بر اینکه برای گذر از اختلافات باید بیشتر اندیشه کرد، گفت: خداوند به همه ما عقل داده است که به کمک آن خودش را شناختیم، همانطور که برای شناخت خدا از عقل کمک می گیریم برای سایر موضوعات و مشکلات نیز باید عقل را به کار گرفت.
آیت الله نورمفیدی با یادآوری وحدت شیعه و سنی در گلستان که می تواند نمونه ای برای سایر بلاد اسلامی باشد ابراز داشت: شیعه و سنی هر یک مبانی و اصول مستحکمی دارند و برای تقویت وحدت باید به این اصول احترام گذاشت.
نماینده ولی فقیه در گلستان با طرح این پرسش که تا کی مسلمانان باید نسبت به وحدت و اصول دین خود غافل باشند؟ ادامه داد: نباید در دام تفرقه دشمنان افتاد همانطور که خود آنها باوجود برخی اختلافات، جنگ و دعوایی با یکدیگر ندارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار