کد خبر: ۱۵۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 23 December 2015

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی البرز از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجو استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سید روح‌الله فضلی در شورای هماهنگی فرهنگی که با حضورمعاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان البرز و بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: براساس سیاست‌های علمی وزارت علوم مقرر شد شورایی در استان برای ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی تشکیل شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس افزود: کنگره شهدای دانشجو استان البرز در سال گذشته با محاسن و معایب زیادی برگزار شد و در سال جاری تصمیم بر آن شد تا دبیرخانه دائمی برای برگزاری این مراسم در استان البرز ایجاد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های استانی فضای رقابتی و پویایی در میان دانشجویان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: کنگره شهدای دانشجو امسال یکی از برنامه‌هایی است که به بسیج و دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان در حوزه شهدا گفت: آمار شهدای دانشجو توسط بنیاد شهید 35 الی 40 نفر اعلام شده بود که با فعالیت‌های انجام شده، 115 شهید دانشجو در استان البرز شناسایی شدند.

فضلی بیان کرد: با توجه به اینکه قالب شهدای استان البرز در رده سنی دانشجو بودند و در این راستا به طور مسلم تعداد بیشتری از شهدای دانشجو در استان البرز وجود دارد که برای شناسایی آن‌ها باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شده دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجو در استان البرز راه اندازی شود، اظهار داشت: اعتبارات این امر باید از فضای دانشگاه‌های داخل استان تامین شود و هر دانشگاه باید سالانه حداقل یک یادواره شهید برگزار کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان البرز با تاکید بر تداوم تولید و توزیع فعالیت‌های فرهنگی دانشجو، خاطرنشان کرد: بر این اساس سالانه یک شهید به عنوان شهید خاص معرفی و یک کتاب برای آن در نظر گرفته می‌‌شود که اجرای این امر همت همه مجموعه‌های مربوط را می‌طلبد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از گروه‌هایی که در دانشگاه‌ها بازدید و تحقیقات از خانواده شهدا را انجام می‌دهند، گفت: علاوه بر این موضوع بحث اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی نیز در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن هزار و 500 دانشجو در سفری 5 روز از 10 تا 25 اسفندماه با کاروان راهیان نور به مناطق جنوبی کشور اعزام می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار