کد خبر: ۱۵۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 23 December 2015

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اعلام گلایه‌های کشاورزان البرزی از بانک‌ها، گفت: جهاد کشاورزی به کشاورزانی که قصد استفاده از روش‌های آبیاری نوین دارند، یارانه تخصیص می‌دهد.

سید مجید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر از تخصیص یارانه به کشاورزانی که قصد استفاده از روش‌های نوین آبیاری را دارند خبر داد و گفت: بدون محدودیت پذیرای کشاورزانی هستیم که قصد استفاده بهینه از آب و تجهیزات سیستم‌های نوین آبیاری را دارند.

موسوی در ادامه گفت: برای آبیاری کم‌فشار اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیون تومان و برای آبیاری به‌صورت میکرو اعتباری بالغ‌بر ۷ میلیون تومان در قالب یارانه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز کمبود منابع و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت را یکی از مشکلات اساسی کشاورزان اعلام کرد و گفت: کمبود تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی کشاورزان را آزار می دهد علی‌رغم اینکه بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌های دیگر در مکانیزاسیون و باغات دارای خط اعتباری ویژه ۱۸ درصد است که پرداخت این درصد برای کشاورزان بسیار بالا است.

وی ارائه تسهیلاتی با سود تک‌رقمی را برای ارتقاء حوزه کشاورزی ضروری دانست و گفت: از محل صندوق توسعه ملی، اعتباری محدود در اختیار جهاد کشاورزی استان قرارگرفته است ولی این اعتبار به‌هیچ‌وجه جوابگوی بخش کشاورزی البرز نیست.

موسوی گفت: از محل خط اعتبار ویژه برای کشاورزانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه کشت‌های گلخانه‌های هستند تسهیلات ۱۸ درصد با دوران بازپرداخت ۷ ساله در نظر گرفته‌شده است.

گلایه کشاورزان از ارزیابی وثیقه توسط بانک‌ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: جهاد کشاورزی برای خرید تراکتور، دنباله بند، کمباین، اتوماسیون مرغداری‌ها و سایر ماشین‌آلات کشاورزی تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی به جلسات مشترکی با حضور کشاورزان و بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان استان در این جلسات مشکلات خود را با بانک‌ها مطرح کرده و بانک‌ها نیز برای حل این مشکلات وعده‌های داده‌اند.

موسوی در ادامه بر ضرورت تحقق وعده بانک‌ها به کشاورزان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر جهاد کشاورزی استان در مرحله ارزیابی خروجی جلسات برگزارشده است نتایج در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

موسوی بیان کرد: کشاورزان استان از ارائه تسهیلات بانک‌ها و ارزیابی وثایقی که کشاورزان به بانک ارائه می‌دهند گلایه دارند چراکه کارشناسان بانک در خصوص وثایق ارزیابی بسیار پایینی لحاظ می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: اگر قیمت ملکی ۱۰۰ میلیون تومان باشد کارشناسان بانک زیر ۶۰ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند و رهن املاک توسط بانک نیز وضعیت خاص خودش را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار