کد خبر: ۱۵۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 23 December 2015

جمع آوري 77 نفر معتاد متجاهر در طرح ضربتي پليس همدان

رييس پليس مبازره با مواد مخدر استان از جمع آوري 77 نفر معتاد متجاهر در طرح ضربتي پليس خبر داد.

سرهنگ "هادي قزوينه اي" در تشريح اين خبر گفت: طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در سطح حوزه کلانتري هاي 16، 17 و 19 شهرستان همدان با همکاري فرماندهي انتظامي شهرستان همدان و يگان ويژه پاسداران انتظامي استان در 24 ساعت گذشته به اجرا گذاشته شد.

وي افزود: اين طرح در دو مرحله پنهان و آشکار به مرحله اجراء در آمد و با عنايت به کارهاي اطلاعاتي بعمل آمده قبل از اجراي طرح، توسط پليس مبارزه با مواد مخدر تعداد 12 نفر خرده فروش مواد مخدر به همراه 77 نفر معتاد متجاهر دستگير و مقدار 239 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

ريس پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان خاطرنشان کرد: اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي و برخورد با معتادان متجاهر با قوت ادامه خواهد داشت و نيروي انتظامي قاطعانه با اين گونه افراد برخورد مي كند.

طرح تشديد برخورد با خودرو هاي داراي پلاك مخدوش و فاقد پلاك

رئيس پليس راهور استان از طرح تشديد برخورد با خودروهاي داراي پلاك مخدوش، ناخوانا و فاقد پلاك به منظور جلوگيري از سوء استفاده افراد سودجو و جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان در سطح معابر استان خبر داد.

سرهنگ "حسين طلايي" بيان داشت: با توجه به افزايش تردد خودروهاي داراي پلاك هاي ناخوانا به علت بارش نزولات آسماني و بي توجهي رانندگان و مالكين خودروها به تميز كردن پلاك خودروها ، طرح تشديد برخورد با خودروهاي مذكور به منظور جلوگيري از سوء استفاده افراد سودجو و جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان در سطح معابر درونشهري استان همدان اجرا مي شود.

سرهنگ حسين طلايي با اشاره به اين موضوع كه اين طرح در طول سال بصورت متناوب در حال انجام مي باشد بيان داشت: طي 10 ماهه اول سال بيش از 3 هزار و 500 خودرو و موتورسيكلت به علت داشتن پلاك هاي ناخوانا و مخدوش جريمه و 700 خودرو و موتورسيكلت نيز توقيف شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش 8 درصدي را نشان مي دهد وليكن با توجه به شرايط جوي موجود اين طرح با شدت و قوت بيشتري اجرا خواهد شد.

رئيس پليس راهور استان همدان اشاره کرد: تغيير در مشخصات و ارقام وسيله نقليه و هرگونه اقدامي كه عمداً جهت ناخوانا کردن پلاك توسط رانندگان و يا مالكان انجام پذيرد بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامي جرم تلقي مي گردد و مجازات حبس از شش ماه تا يك سال براي متخلف در نظر گرفته خواهد شد.

وي افزود: رانندگان موظفند از تميز بودن پلاك خودرو خود قبل از حركت اطمينان حاصل کنند و در مواردي كه براي ماموران راهنمايي و رانندگي مشخص شود ناخوانا بودن پلاك خودرو از روي عمد نبوده ، براساس جدول جرائم رانندگي عمل راننده تخلف از مقررات رانندگي محسوب و مبلغ400 هزار ريال جريمه براي رانندگان در نظر گرفته مي شود .

همچنين در مواردي كه به هر دليل پلاك وسيله نقليه زايل و ناخوانا شده باشد نيز مالكين وسايل نقليه مي بايست جهت ثبت درخواست صدور پلاك جديد در اسرع وقت به مركز تعويض پلاك در مركز استان و دفاتر تعويض پلاك در شهرستانها مراجعه کنند.

سرهنگ حسين طلايي يكي از دلايل اجراي اين طرح را امكان سوء استفاده و فرار برخي از رانندگان از صحنه تصادف اعلام نمود كه به جهت نا خوانا بودن پلاك خودرو پيگيري حقوق شهروندان امكان پذير نمي باشد.

تردد با خودروهاي فاقد پلاك و يا پلاك هاي دست نويس نيز بر اساس ماده 2 آيين نامه راهنمايي و رانندگي ممنوع و مامورين موظفند تا واصل شدن پلاك وسيله نقليه از تردد خودرو جلوگيري کنند.

وي همچنين در خصوص سرقت و يا مفقوديت پلاك وسيله نقليه خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 722 قانون مجازات اسلامي رانندگان موظف هستند به محض اطلاع از سرقت و يا مفقوديت پلاك وسيله نقليه خود مراتب را سريعاً به مراكز نيروي انتظامي اطلاع دهند .

رئيس پليس راهور استان همدان از تمامي رانندگان عزيز خواست: با توجه به شرايط جوي قبل از اقدام به رانندگي از خوانا بودن پلاك خود اطمينان حاصل نمايند و در صورت زايل شدن فيزيك پلاك و يا مفقوديت و يا سرقت پلاك مراتب را بدون فوت وقت حسب مورد به ادارات راهنمايي و رانندگي و مراكز انتظامي اطلاع دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار