کد خبر: ۱۵۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 23 December 2015
فرماندار ساوجبلاغ از اختصاص 400 فقره وام به بافت های روستایی با هدف پیشگیری از آسیب دیدگی بناهای مسکونی ساکنان روستایی در برابر حوادث از جمله زلزله در این شهرستان خبر داد.

ابوالقاسم پالیز گیر روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقاوم سازی و بازسازی بافت های فرسوده در چند سال اخیر روند نسبتا خوبی در روستا های ساوجبلاغ داشته است ولی به دلیل بالا بودن میزان بافت های فرسوده در منطقه نیاز به حمایت مالی بیشتر و مشارکت روستائیان دارد.

وی اظهار کرد: بافت های فرسوده این شهرستان نیاز به تخصیص اعتبار ات سالانه ویژه ای از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارد تا روند بازسازی و مقاوم سازی بناهای مسکونی در روستاها با سرعت دهی بالا صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساوجبلاغ دارای بیشترین روستا در استان البرز می باشد یادآور شد: از مجموع 144 روستای این شهرستان 82 روستا دارای جمعیت بالا و دائمی اند که بناهای مسکونی در آنها نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد.

وی یادآور شد: با پیگیری های مستمر فرمانداری اکنون امکان پرداخت 400 فقره وام بازسازی و مقاوم سازی از سوی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز از طریق بانک های عامل بوجود آمده است.

پالیز گیر افزود: بخشداران موظفند در زمان تعیین شده با اطلاع رسانی به ساکنان روستاها امکان تشکیل پرونده در اداره بنیاد مسکن ساوجبلاغ را برای متقاضیان فراهم کنند.

وی ضمن اشاره به پرداخت این وام با یک ضامن به متقاضیان با سود کم از روستا نشینان منطقه خواست با مشارکت در تشکیل پرونده برای گرفتن این وام در ارتقاء ضریب ایمنی واحدهای مسکونی و بازسازی بافت های فرسوده روستایی با مسوولان منطقه همکاری کنند.

وی تاکید کرد: این رقم تخصیصی در راستای توسعه روستاها در شهرستان کم است زیرا بازسازی و مقاوم سازی روستاهای ساوجبلاغ به اعتبار بیشتری نیاز دارد.

شهرستان ساوجبلاغ با 250 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب کرج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار