نایب رییس شورای شهر تهران اعلام کرد: برج – باغ موجب نابودی باغ‌های تهران شد.
کد خبر: ۱۴۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 22 December 2015
اعضای شورای شهر صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده توسط دبیر شورایاری منطقه یک تهران، سخنانی را ارائه کردند و برهمین اساس مهدی چمران با اشاره به درخواست مردم منطقه یک برای احداث مترو گفت: اتصال خط سه مترو به خط یک ابلاغ شده است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

همچنین مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران که پس از ارائه استعفایش در جلسات شورای شهر حضور نیافت، صبح امروز با حضور در شورای شهر تهران گفت: یکی از چالش‌های پیش روی شورایاران مدل ارتباطی و گفتمان بین سیستم شهرداری با شورایاران است که در برخی نقاط دچار نوسان می‌شود و جا دارد شهرداری دستورالعمل‌های تکمیلی در این راستا را ابلاغ کند تا از اعمال سلیقه جلوگیری شود.

وی با اشاره به بحث توسعه مترو در منطقه یک گفت: به نظر می‌رسد از ایستگاه تجریش به سمت شمال غرب تهران پیش‌روی کنیم و پیشنهاد می‌شود کمیته عمران این موضوع را در دستور بررسی قرار دهد.

نایب رییس شورای شهر تهران بابیان اینکه باید به صراحت بگویم که مصوبه برج - باغ موجب نابودی باغ‌های تهران شده است، گفت: پیشنهاد می‌شود کمیسیون شهرسازی بازنگری در این مصوبه را آغاز کند و همچنین در حال حاضر شهرداری در تمامی مناطق برنامه‌های فرهنگی یکسانی اجرا می‌کند اما پیشنهاد می‌شود کمیسیون فرهنگی براساس پهنه‌بندی‌های فرهنگی، نسبت به اصلاح و بازنگری برنامه‌های فرهنگی اقدام کند.

طلایی همچنین از لزوم استفاده از فضاهای زیرسطحی در منطقه یک خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌شود این موضوعات در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

همچنین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی شهرداری در مناطقی چون یک تهران تراکم به ارتفاع داده شد، گفت: برهمین اساس شاهد هستیم که کوه‌های شمیران توسط برج‌ها پوشیده شده است و پیشنهاد می‌شود بازنگری در این مصوبه در دستور کار قرار گیرد.

همچنین عباس جدیدی عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با انتقاد از بالا رفتن آرای کمیسیون ماده 100 در منطقه یک گفت: چرا شورایاران که دیده‌بانان شورا هستند به این مسائل وارد نمی‌شوند؟

همچنین معصومه آباد رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه یک شاهد صفر و صد بودن بافت‌ها هستیم، ادامه داد: در منطقه یک مناطقی وجود دارند که صد درصد فرسوده هستند و از سویی دیگر محلاتی وجود دارند که تازه ساخت هستند و باید به محلاتی که دارای بافت فرسوده هستند توجه کنیم چراکه بعضا ساکنان این منازل اقدام به نوسازی خانه‌هایشان بدون رعایت ضوابط شهرداری کردند و خانه‌هایشان با زلزله یک ریشتری می‌ریزد.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در پایان با بیان اینکه درسال 84 که در حال تصویب طرح جامع بوده‌ایم، به دلیل نگرانی از رکود ساخت و ساز، تراکم‌ها افزایش یافت، گفت: متاسفانه کمبود پارکینگ و... مشکلاتی را برای اهالی منطقه یک ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: آلودگی هوا مرگ تدریجی شهروندان را رقم می‌زند و آمار مرگ و میر بهشت زهرا (س) در روزهای آلوده از مرز 150 نفر می‌گذرد و به متوسط 180 نفر می‌رسد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای معادن شن و ماسه گفت: تعطیلی یک هفته‌ای به درد نمی‌خورد چراکه پرونده فعالیت برخی از این معادن باطل شده است و باید استانداری وارد عمل شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار