اصغری:
تابناک: رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: قدم‌های پایانی تحول در حوزه درمان را برداشته‌ شده است و تمركز در سال آينده بر حوزه بهداشت است.
کد خبر: ۱۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ 17 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،غلامرضا اصغری با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت و درمان در سال 1393 اظهار کرد: اگر وضعیت فعلی بهداشت و درمان را با یک سال قبل مقایسه کنیم می‌بینیم که از وضعیت منفی همچون گرفتاری‌های مالی، تأخیر در پرداخت‌ها، مشکلات تجهیزاتی، ساختمان‌های نیمه‌کاره و تعطیل و فعال نبودن بیمارستان‌ها بیرون آمدیم و یک رویه مثبت را طی کردیم.

وی افزود: بیمارستان امام رضا (ع) مربوط به بيماران سرطاني افتتاح شد، و سال آینده نیز اقداماتي براي نوسازي و گسترش بیمارستان شهید چمران در دستور كار قرار دارد و علاوه بر اين طرح‌هاي عمراني نيز براي بيمارستان نور و علی اصغر پیش بینی شده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بازسازي و نوسازي خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی در سال جاري ادامه داد: خوشبختانه بسترهاي لازم براي خدمت رساني آماده شده است و رضايت نسبي كاركنان نيز با توجه به پرداخت‌هاي به موقع جلب شده است.

اصغری با اشاره به تجارب کسب شده و آشنایی بیشتر مدیران بهداشتی و درمانی استان با مسایل و مشکلات گفت: اميدواريم سال 1394 سال موفقیت در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در حوزه بهداشت باشد زیرا قدم‌های پایانی تحول در حوزه درمان را برداشته‌ شده است و تمركز در سال آينده بر حوزه بهداشت است.

وی اضافه کرد: در حوزه غذا و دارو تحولی که انتظار مي‌رفت محقق نشد البته بخشی از کمبودهای دارویی و تجهیزاتی جبران شده اما هنوز جای کار دارد. در خصوص مصرف منطقی دارو نياز به ساماندهي جدي داريم زيرا مصرف برخي از داروها بسيار بالا است و باید برنامه‌ ريزي براي فرهنگ‌سازي در خصوص مصرف منطقی دارو در اولويت قرار گيرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تغییر رفتار در مصرف دارو کار مشکلی است، اظهار کرد: این اقدام نیاز به همکاری و فرهنگ‌سازی دارد زيرا برخی مردم اصرار دارند در نسخه‌های پزشکي داروهای بسیاري تجويز یا حتماً داروی تزریقی لحاظ شود و اگر پزشکي به بيمار بگوید نیاز به دارو ندارد، او قبول نمی‌کنند.

اصغری با اشاره به مهمترین اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1394 می‌خواهد انجام دهد، گفت: نوسازی تجهیزاتی سنگین بیمارستان‌ها، به بهره‌برداری رساندن تمام طرح‌های نیمه‌کاره همچون بیمارستان کلیشاد و منظریه خمینی شهر از جمله اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، همچنین نسخه نویسی الکترونیکی نيز در دستور کار است تا سال آینده بتوانیم حداقل در کلینیک‌های ویژه آن را به مرحله اجرا برسانیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار