مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه اصلاح گذرگاه‌های عرضی عابر پیاده معابر در دستور کار است، گفت: بخشی از رفع نواقص بنابر گزارش شهروندان شیرازی از طریق سامانه پیامکی 3000137747 انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 20 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: محمد فرخ‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، تسهیل و ایمنی در عبور و مرور عابران پیاده است و بر اساس بازدیدهای میدانی به‌اتفاق کارشناسان ترافیک مناطق و پلیس راهور برخی از گذرگاه‌های عابر پیاده که در مقابل آنها موانع فیزیکی وجود داشته و یا جانمایی آنها نیاز به تجدیدنظر دارد شناسایی‌ شده است که بخشی از آن در بلوار شهید مدرس اصلاح و بهسازی شده و این اقدام به‌مرور در سایر خیابان‌های دیگر نیز تسری خواهد یافت.

این مدیر شهری ادامه داد: در سایر نقاط شهر نیز با اولویت مراکز زیارتی و توریستی، نقایص شناسایی‌شده و به ترتیب اولویت اصلاح و بهسازی در آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 18 گذرگاه عابر پیاده بر اساس کارشناسی نمایندگان ترافیکی در مناطق 10 گانه شهرداری شیراز شناسایی‌ شده است، اضافه کرد: خیابان‌های ارم و ملاصدرا، قاآنی شمالی و جنوبی تقاطع ادبیات تا میدان کلبه، میدان پارسه تا میدان شقایق، 20 متری امام خمینی (ره)، بلوار شریعتی (معالی‌آباد)، بلوار میرزای شیرازی تا میدان تقاطع غیر همسطح میلاد، چهارراه شریف‌آباد، خیابان بریجستون خیابان پودنک، خیابان هجرت، خیابان 22 بهمن، چهارراه نمازی تا میدان غدیر، بلوار سجادیه و بلوار فجر غربی در اولویت بهسازی و اصلاح گذرگاه‌های عابر پیاده قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال عملیات عمرانی اتمام یابد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه به نقایص برخی گذرگاه‌های عابر پیاده واقفیم و برخی موانع مقابل آنها را قبول داریم، تصریح کرد: در چند ماه اخیر بسیاری از گذرگاه‌های عابر پیاده مانند میدان امام حسین (ع)، پل باغ صفا، تقاطع ملاصدرا و خیابان عفیف‌آباد با توجه به عبور عابران پیاده بهسازی و در برخی موارد نیز جانمایی آنها تغییر و اصلاح‌شده است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه این نقایص در یک‌ شب به وجود نیامده است و برای رفع آن یک برنامه زمان‌بندی دوساله تدوین‌ شده است، ادامه داد: ایجاد یک مسیر مناسب و نصب علائم هشداردهنده و ایمن‌سازی معابر کمترین حق شهروندان شیرازی است و از طرف دیگر حفظ، صیانت، رعایت قانون و عمل به اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ شهروندی در صیانت از اموال عمومی و رعایت انضباط شهری نیز کمترین حق دستگاه‌های خدمات‌رسان و از جمله شهرداری بر مردم محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان شیرازی می‌توانند نقایص گذرگاه‌های عابر پیاده را از طریق سامانه پیامک 3000137747 و یا شماره تماس 32304159 داخلی 185 و 165 به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار