در اولین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، 4 نفر با حضور در فرمانداری با ارائه مدارک و تکمیل فرم های مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام کردند
کد خبر: ۱۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 17 December 2015
در اولین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، 4 نفر با حضور در فرمانداری با ارائه مدارک و تکمیل فرم های مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام کردند.

به گزارش تابناک خوزستان، در اولین روز ثبت نام، آیت الله شفیعی، آیت الله کعبی، آیت الله حسن زاده و آیت الله فرحانی در فرمانداری اهواز حضور یافتند و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند.

استقبال از شرکت همه واجدین شرایط در انتخابات
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در حاشیه ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با خبرنگاران گفتگو کرد. 

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس خبرگان وظیفه اجرایی ندارند گفت: اعضای مجلس خبرگان با توجه به جایگاه خود می​ توانند در توسعه استان موثر باشند. بگفته وی، آنچه در خوزستان از آن رنج می​بریم یک توسعه ناهمگون است و باید آن را به توسعه همه​جانبه و متوازن برسانیم.
4 کاندیدای انتخابات خبرگان خوزستان امروز ثبت نام کردند
حسن زاده همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی به عنوان یکی از داوطلبین پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری گفت: ما از حضور تمامی افرادی که واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند، استقبال می کنیم و همه این حق را دارند تا خود را در معرض آرای عمومی مردمی قرار دهند و سید حسن خمینی نیز هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اظهار امیدواری از برگزاری انتخاباتی سالم ،پرشور و با حضور حداکثری مردم ، خاطر نشان کرد: ان شاالله نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بتوانند اهدافی که در راستای نظام جمهوری اسلامی می باشد را محقق سازند.

حسن زاده شرایط سیاسی کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه بخشی از انتخابات مجلس خبرگان رهبری سیاسی است گفت: قطعا انتخابات به این مهمی نمی تواند سیاسی نباشد و البته هیچ اشکالی هم ندارد که بخشی از این انتخابات سیاسی باشد ، آنچه را که ما قبول نداریم ،سیاست زدگی است .

وی در این گفتگو از رسانه ملی خواست عدالت را در انتخابات رعایت کند.

کعبی: ولایت فقیه و رهبری جناحی نیست
آیت الله عباس کعبی هم با حضور در فرمانداری اهواز برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد. 
4 کاندیدای انتخابات خبرگان خوزستان امروز ثبت نام کردند
وی که در حال حاضر نیز نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری است مجلس خبرگان رهبری را نماد مردم سالاری نظام و نقطه پیوند مردم و نظام در بعد اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و گفت: این مجلس محل تجمع مجتهدین با نفوذ علوم دینی و منتخب مردم و برخوردار از تقوا و دارای بینش سیاسی، اجتماعی و مسلط بر اوضاع داخلی و بین‌المللی است که نقش ویژه‌ای در تداوم، صیانت و تعیین رهبری دارند.
 
بگفته وی مجلس خبرگان تضمین‌کننده مسئولیت و ماموریت نظام و یکی از ساخت‌های قدرت در سطح کلان نظام اسلامی است.
 
آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه و رهبری جناحی نیست گفت: بنابراین مجلس خبرگان که تداوم رهبری است نمی‌تواند جناحی باشد و کسانی که فکر می‌کنند مجلس خبرگان باید در حد خواسته‌های جناح‌ها و اهداف تنزل پیدا کند، جایگاه مجلس خبرگان را نمی‌شناسند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری اهواز، ضمن ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، گفت: آحاد مردم با هوشیاری و بصیرت از جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان اطلاع دارند.
 
کمیسیون تحقیق مهمترین کمیسیون مجلس خبرگان است
آیت‌الله سیدعلی شفیعی دیگر کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان نیز امروز صبح برای حضور مجدد در عرصه انتخابات ثبت نام کرد. وی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه و مسولیت های مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس مسئولیت‌های متعددی دارد که از جمله آن بررسی شخصیت‌های علمی و جامع در تمام کشور که شرایط رهبری را دارند تا هیچ‌وقت جمهوری اسلامی از وجود رهبر خالی نماند.
 4 کاندیدای انتخابات خبرگان خوزستان امروز ثبت نام کردند
بگفته وی کمیسیون تحقیق مهمترین و اساسی‌ترین کمیسیون مجلس خبرگان است و کمیته سه نفره فوق محرمانه‌ای در این کمیسیون وجود دارد که افراد دارای شرایط را مشخص و نگهداری می‌کند.

حضور گروههای سیاسی را در ظرف ولایت قبول داریم
آیت الله فرحانی هم در روز ثبت نام در فرمانداری اهواز، مجلس خبرگان را رکن اصلی نظام اسلامی دانست که مسئولیت انتخاب رهبر را بعهده دارد. فرحانی گفت: پس از رحلت جانسوز امام (ره) این مجلس با یک انتخاب هوشمند و به موقع انقلاب و کشور را بیمه کرد و امروز رهبر فرزانه با تدبیر و برنامه‏‏‏، این نظام را در راه امام(ره) و شهدا ادامه داد.
 
وی با اشاره به جایگاه برجسته مجلس خبرگان افزود: علمایی که از استان‌ها به عنوان نماینده مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند می‌توانند با توجه به جایگاهی که بین مردم و نظام پیدا می‌کنند نقش موثری در عملیاتی کردن مطالبات رهبری به عنوان سند حرکت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنند.
 
وی تاکید کرد: حضور گروه‌های سیاسی مختلف را در ظرف ولایت قبول داریم و همه باید ولایت را ظرف وسیع و اساسی بدانند که تمام ملت چه شیعیان، اهل سنت، اهل کتاب و تمام گروه‌ها می‌توانند در این ظرف وسیع خدمت کنند. البته خط قرمز ما فتنه است و این موضوع روشن است.
فتنه از آنجا خط قرمز است که مقابل اصل نظام است و مردم با این مقابله مخالف هستند و با هر دیدگاه و تفکر از انقلاب و نظام دفاع می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
سلام
لفظ حجت الاسلا والمسلمین در حق آیت الله حسن زاده درست نیست
ایشان از جانب حضرت ایت الله موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با لفظ آیت الله خطاب شده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار