کارشناس ارشد مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای مازندران اشاره به عضویت 30 میلیون ایرانی در تلگرام، گفت: عضویت 30 میلیون ایرانی به این معنا است که به اطلاعات 30 میلیون ایرانی دسترسی دارند و از این اطلاعات استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 15 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، علی خجسته‌فر در نشست تخصصی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در نمایشگاه کتاب ساری اظهار کرد: از زمان گسترش فعالیت در فضای مجازی، عمده پرونده‌ها مربوط به هتک حیثیت است و بانوان ما فضای مجازی را بسیار ساده تلقی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط گسترده است که این ارتباطات گسترده، فعالیت‌ها مختلفی صورت می‌گیرد، افزود: فروش مواد مخدر از جمله اقدامات سوء در شبکه اجتماعی است و به ویژه در شبکه اینستاگرام باندهای فحشا ایجاد می‌شود.

کارشناس ارشد مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای مازندران با اشاره به تهدیدات امنیتی شبکه‌های اجتماعی، گفت: این شبکه‌های اجتماعی در اختیار تاجران آمریکایی اسرائیلی است و هر اپلیکیشنی که این افراد تولید می‌کنند ابزار جاسوسی است.

این مسئول با بیان اینکه این شبکه‌ها با ظاهر بسیار خوب در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: اما پشت پرده بهره‌برداری‌هایی صورت می‌گیرد که مخاطب از آن مطلع نیست.

خجسته‌فر با اشاره به عضویت 30 میلیون ایرانی در تلگرام، ادامه داد: عضویت 30 میلیون ایرانی به این معنا است که به اطلاعات 30 میلیون ایرانی دسترسی دارند و از این اطلاعات استفاده می‌کنند.

کارشناس ارشد مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای مازندران با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به تمام پیام‌های تلفن همراه افراد دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: اصلاح کردن تنظیمات، بازیابی برنامه‌های در دست اجرا، غیر فعال کردن قفل کلید و ... در اختیار این شبکه‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند که این اطلاعات به چه کار شبکه‌های اجتماعی می‌آید، اظهار کرد: انتخابات در کشور ما نزدیک است و وزارت کشور اعلام کرده کارمندان وزارت کشور نباید از این شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند چون استکبار از طریق این شبکه‌ها به اطلاعات ما دست می‌یابد.

خجسته‌فر با بیان اینکه درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی باید بازنگری شود، افزود: فیس‌بوک اگرچه صدمات بسیاری به ما وارد کرد و از این طریق جاسوسی صورت گرفت اما با این وجود فیلترینگ باید به شکل دیگری باشد.

وی با اشاره به اینکه سرورهایی که اطلاعات ایران را دارد باید به خاک کشور وارد شود، گفت: تا امنیت این اطلاعات در کشور تامین شود و آسیب‌های فضای اجتماعی را هم باید بشناسیم.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار