جمعی از گروههای فرهنگی پایتخت عصر امروز (سه شنبه) در اعتراض به کشتار بیرحمانه شیعیان در نیجریه مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.
کد خبر: ۱۴۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 15 December 2015
اعضای این گروههای فرهنگی متشکل از دانشجویان، طلاب و هیات های فرهنگی و مذهبی محلات شهر تهران با تجمع مقابل سفارت نیجریه اعتراض شدید خود نسبت به کشتار بیرحمانه شیعیان و همچنین بی حرمتی به علمای شیعه در این کشور را اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سر دادن شعارهای ایها المسلمون اتحدو اتحدو، مرگ بر آل سعود، مرگ بر وهابی، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، سفارت نیجریه تعطیل باید گردد، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا، کشتار شعیان در کشور نیجریه را محکوم و انزجار خود از این اقدامات وحشیانه را ابراز کردند.

تجمع کنندگان با بیا اینکه شهادت مظلومانه قریب به صدها نفر از شیعیان کشور نیجریه و توهین به شیخ ابراهیم زکزاکی و تخریب حسینیه در آستانه ربیع الاول قلب شیعیان جهان را به درد آورد، سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این اقدامات وحشیانه را محکوم کردند.

در پایان این تجمع بیانیه ای از سوی جبهه گروههای فرهنگی تهران در محکومیت شهادت مظلومانه شیعیان در کشور نیجریه قرائت شد.

بامداد روز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا»و حسینیه 'بقیه الله' حمله کردند و300 نفر را به شهادت رساندند.

نیروهای ارتش نیجریه سال گذشته نیز با حمله به مراسم روز جهانی قدس ده ها تن از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی را شهید کردند.

شیخ زکزاکی رئیس 'سازمان اسلامی' نیجریه است و به دفاع از حقوق مسلمانان و برافراشتن پرچم اسلام و دعوت برای اتحاد مسلمانان معروف است.

آمار رسمی از شمار شیعیان نیجریه در دست نیست، اما بر اساس برخی گزارش ها شمار شیعیان این کشور از دو تا چهار میلیون نفر تخمین زده شده و حتی برخی منابع شمار شیعیان را هشت میلیون نفر اعلام کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار