نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه را در قرآنی شدن فضای استان اثرگذار دانست و گفت: برگزاری این مسابقات فضای استان را معطر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 15 December 2015
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه را در قرآنی شدن فضای استان اثرگذار دانست و گفت: برگزاری این مسابقات فضای استان را معطر خواهد کرد.

آیت الله حسن ممدوحی در آستانه برگزاری مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، آشناسازی جامعه به‌ویژه نسل جوان با قرآن و آموزه‌های آن را در داشتن جامعه‌ای آرمانی مهم دانست و گفت: قرآنی‌تر شدن فضای جامعه در سایه آشناسازی جامعه با تفاسیر قرآن کریم بدست می‌آید.

آیت الله ممدوحی با تاکید بر اهمیت قرآنی شدن فضای جامعه،جامعه آرمانی را جامعه‌ای دانست که روحیه قرآنی بر آن حاکم باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید اقشار مختلف جامعه و به‌ویژه جوانان را با حقایق قرآن آشنا کرد، دستیابی به این مهم را در گرو  برنامه‌ریزی مسئولین فرهنگی دانست.

وی سپس برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه را در قرآنی شدن فضای استان اثر گذار دانست و گفت: مسابقات قرآنی یک اتفاق خوب است که فضای استان را معطر خواهد کرد و می‌تواند کارکردهای زیادی داشته باشد.

آیت الله ممدوحی مانوس شدن با قرآن را از کارکردهای مهم برگزاری مسابقات قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد: برگزاری مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه بتواند در قرآنی شدن و قرآنی ماندن فضای استان اثرگذار باشد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگرچه برگزاری این مسابقات می‌تواند در قرآنی‌تر شدن فضای استان مفید باشد، اما مهمترین گام برای قرآنی شدن جامعه بهره گیری از تفاسیر قرآن کریم برای داشتن جامعه‌ای آرمانی می باشد، زیرا آنچه که می تواند در قرآنی‌تر کردن فضای استان موثر باشد برنامه ریزی طولانی مدت فرهنگی برای نهادینه کردن نقش قرآن در زندگی افراد است.

 مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 28 آذر ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار