فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها:
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، از افزایش ۵۰ درصدی نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگلها در ایام نوروز خبر داد و گفت: مردم تخلف و تصرف در اراضی ملی ر ابا شماره ۱۵۰۴ اطلاع بدهند.
کد خبر: ۱۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ 16 March 2015
افزایش تصرف اراضی ملی در نوروز
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ سبزعلی  افزود: با توجه بر تأکید مقام معظم رهبری و سران قوا در هفته منابع طبیعی بر اهمیت حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی یگان حفاظت سازمان جنگلها در ایام نوروز سال جاری اهتمام بیشتری برای نظارت و حفاظت این اراضی و برخورد با متخلفان و متصرفان خواهد داشت.

به گفته وی، در این ایام تیم های گشت و پایش سازمان جنگلها در سراسر کشور در اماده باش صد در صد هستند و حضور میدانی یگان در این ایام در عرصه های طبیعی پررنگ تر خواهد شد.

همکاری انجمن های صنفی با یگان حفاظت سازمان جنگلها

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها تصریح کرد: در این ایام علاوه بر نیروهای یگان حفاظت، از حضور همیاران طبیعت، سازمان های مردم نهاد، دوستداران منابع طبیعی و انجمن های صنفی که قول همکاری به نیرو های یگان حفاظت داده اند بهره مند می شویم .

افزایش ۵۰ درصدی نیروهای حفاظتی در ایام نوروز

سبزعلی اظهار داشت: در ایام نوروز با توجه افزایش نیروهای یگان حفاظت سازمان و استفاده از دیگر ظرفیت های موجود در کشور شاهد افزایش ۵۰ درصدی در تعداد نیروهای حفاظت و نظارت از منابع طبیعی و ملی هستیم.

وی افزود: تعداد نیروها در مناطق مختلف کشور متفاوت است و به عنوان مثال در اراضی جنگلی و مرتعی نیروهای بیشتری نسبت به اراضی کویری مستقر می شوند اما به طور میانگین در ایام نوروز ۹۴ برای هر ۱۵ هزار هکتار یک نیروی حفاظتی در نظر گرفته شده است.

مقابله با زمین خواری و قاچاق چوب

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها تاکید کرد: مقابله با زمین خواری، قاچاق چوب و آتش سوزی در جنگلها توسط گردشگران از مهمترین اقداماتی که در اولویت کار  این نیروها در این ایام با آن مقابله می کنند.

پارک جنگلی

افزایش ۱۵ درصدی تخلفات و تصرفات در ایام نوروز

سبزعلی یادآور شد: هر سال در ایام نوروز متخلفان از فرصت سوء استفاده می کنند و با تصور اینکه ایام تعطیلات است و نیروهای حفاظتی و قضایی در تعطیلات به سر می برند اقدام به تصرف اراضی ملی در بسیاری از مناطق می کنند به طوریکه همه ساله در این ایام با یک افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تخلف و تصرف اراضی ملی مواجه هستیم. اما امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده با چنین تخلفاتی به شدت برخورد می شود.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های زمین خواری

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها از تعامل خوب قوه قضاییه با سازمان جنگلها برای رسیدگی به پرونده تخلفات اراضی ملی و منابع طبیعی  خارج از نوبت در ایام نوروز خبر داد.

اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای تجهیز یگان حفاظت در ایام نوروز

سبزعلی اظهار داشت: همچنین دولت امسال با در نظر گرفتن اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای تجهیز یگان در این ایام کمک ویژه ای به حفظ و حراست منابع طبیعی کرده است.

خرید خودروهای آتش نشانی

به گفته وی، تمام مراحل خرید خودرو های آتش نشانی از عقد قرار داد تا سایر مراحل انجام شده و چنانچه تا پایان سال مقدور نشود از ابتدای سال آینده این خودرو ها برای جلوگیری از حریق در جنگلها در اختیار سازمان خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها تصریح کرد: البته برای جلوگیری از حریق های احتمالی که در عرصه های طبیعی توسط گردشگران رخ می دهد امسال امکانات و تجهیزات خوبی در اختیار سازمان قرار دارد.

ارائه امکانات به گردشگران در عرصه های طبیعی

سبزعلی از تهیه ذغال با قیمت مناسب برای ارائه به گردشگران و همچنین تعبیه اجاق هایی برای گرم کردن غذا در مناطقی که معمولا گردشگران حضور پر تعداد دارند توسط این سازمان خبر داد و از مردم در خواست کرد برای حفظ عرصه های طبیعی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: همچنین در پارک های جنگلی داخل شهر ها نیز شهرداری ها با انجام اقدامات مشابه امکاناتی را در اختیار گردشگران قرار می دهند تا بتوان از حریق های احتمالی در این مناطق  و شکستن شاخه های درختان تا حد ممکن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها در پایان از مردم در سراسر کشور درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف تصرف و حریق در مناطق طبیعی و عرصه های ملی با شماره تلفن ۱۵۰۴ که به صورت شبانه روزی پاسخگو است تماس گرفته و به نیروهای یگان حفاظت اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار