طرح آموزش ایمنی با عنوان گذربان مدرسه در 23 مدرسه حاشیه خیابان‌ها و جاده‌های محدوده ناحیه 6 آموزش و پرورش مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 15 December 2015
«زری جراح» معاون آموزش ابتدایی ناحیه 6 آموزش و پرورش مشهد در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح گذربان مدرسه که در فرهنگسرای ترافیک شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد:این طرح در زمینه فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک بین دانش آموزان به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و آسیب‌های ناشی از رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود.

وی افزود: با آموزش 520 دانش آموز مقطع دبستان به صورت مستقیم و 15 هزار دانش آموز به صورت غیر مستقیم، طرح گذربان در 23 مدرسه در این ناحیه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین این طرح با هدف شناخت وسایل نقلیه و محل عبور و مرور و چگونگی استفاده از آن با تهیه کتاب‌های نقاشی، داستان و ... و با موضوع ایمنی برای فرزندان اجرا می‌شود.جراح ادامه داد: طی تفاهم نامه‌ای میان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سازمان حمل و نقل و ترافیک و راهنمایی و رانندگی مشهد ،طرح گذربان با هدف ایجاد ایمنی برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه تعدادی از دانش آموزان ابتدایی استان که مدارس آنها در حاشیه جاده‌ها و خیابان‌های پرتردد واقع شده است، به عنوان گذربان مدرسه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند تا روش‌های صحیح تردد عرضی از جاده و معابر را به سایر دانش آموزان منتقل کنند.

جراح با بیان اینکه میزان تصادفات عابران و موتور سواران در کشور ما رتبه اول دنیا را دارد تصریح کرد: باید چاره‌ای اندیشید و راهکارهای مواجهه با آن را همراه با ایجاد و تقویت روحیه احترام به قانون،نظم و انضباط،حفظ سلامت و شناخت قوانین و مقررات و عمل به آن در محیط مدرسه و جامعه آموزش داد.

منبع: خراسان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار