انتخابات هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان اردبیل برای انتخاب رئیس جدید حکایتی عجیب دارد به طوریکه عده‌ای با ترک جلسه سعی کردند تا بر عدم پایبندی توافق‌های گذشته اعتراض کنند.
کد خبر: ۱۴۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 14 December 2015

پشت پرده انتخابات عجیب و غریب هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان بعد از انتخابات آبان‌ماه که خود حکایتی متفاوت دارد، به اختلاف ۱۱ عضو منتخب هیئت رئیسه نظام مهندسی منجر شده بود، به طوریکه گروه مخالف که از عدم پایبندی یکی از اعضا به تعهداتش ناراحت و عصبانی بودند در حالی که برگه‌های رأی را بر روی میز انداخته، جلسه را ترک کردند تا نهایت اعتراض خودشان را اعلام کنند.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، حکایت عجیب انتخابات نظام مهندسی ساختمان از آنجا آغاز شد که ۱۱ نفر بعد از برگزاری انتخابات به عنوان اعضای هیئت رئیسه برگزیده شدند و در قالب دو تیم کاملاً مشخص و جدا از هم وارد رایزنی‌های خود شدند تا با کسب بیشترین آرا سه گزینه مطرح را شامل حریری، ایمانی و کنعان‌پور برای ریاست نظام مهندسی ساختمان آماده کنند که به دعوت حریری دو ماه پیش جلسه‌ای با حضور این سه عضو مطرح برای ریاست برگزار شد که دو نفر با اعلام انصراف و عدم رغبت به حضور در انتخابات ریاست سازمان از حریری به عنوان چهره شناخته شده نظام مهندسی ساختمان با تجربه و توانمندی بالا خواستند تا این مسئولیت را بر عهده بگیرد تا کار به خوبی و خوشی در این مجموعه به انجام برسد.

بعد از این توافق سه نفره حلقه اول به عضویت جوان مجیدی، پیل‌پایه، سید هاشمی و میرزا رحیمی سعی کردند تا خود را در حلقه تلاش برای گرفتن پست‌ها و مسئولیت‌های مختلف آماده کنند که سید هاشمی سعی کرد در وهله اول پست نایب رئیسی و در مراحل بعدی دبیری یا خزانه‌داری را عهده‌دار شود تا با توافق سایر اعضا این مسئولیت‌ها بین افراد منتخب توزیع شود.

مهندس حریری که از عدم رغبت ایمانی و کنعان‌پور خیالش برای عهده‌داری پست ریاست سازمان نظام مهندسی راحت بود، بدون اینکه به حلقه‌ها و گروه‌های مختلف توجه کند، سعی می‌کرد تا با پشتوانه هفت نفر کار را به پیش برده و حتی مانع نفوذ اعضای دیگر به این حلقه هفت نفره شود به طوریکه حتی به پیشنهاد مهندس غریبی برای ورود به این حلقه پاسخ منفی داده و با اطمینان از عدم حضور هوشیار ایمانی به دلیل پست ریاست دانشگاه، سعی داشت تا با قوت و قدرت کار را به پیش ببرد تا بالاخره روز موعود فرا رسید تا اعضای هیئت رئیسه کنار هم جمع شده و برای انتخاب رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ورود پیدا کنند.

زمانی که از کاندیداهای ریاست خواسته شد نامشان را اعلام کنند بعد از اعلام آمادگی حریری، به یکباره تعدادی به نمایندگی از مهندسان جوان از ایمانی خواستند تا کاندیدا شود که در این شرایط بود که کنعان‌پور و حریری به همراه پنج عضو دیگر با دیدن این صحنه جلسه را ترک کرده و برگه‌های آرا را بر روی میز گذاشتند و در حالی که با عصبانیت جلسه را ترک می‌کردند نسبت به این انتخابات شبهه وارد کردند.

هر چند جلسه با حضور دو سوم اعضا رسمیت پیدا کرده بود، اما با خروج هفت نفر جلسه از رسمیت افتاده و دیگر جایی برای رأی‌گیری باقی نماند اما اعضای باقی مانده در ادامه رأی‌گیری را انجام داده و هوشیار ایمانی را به عنوان رئیس جدید منصوب کردند در حالی که فرآیند انتخابات به نظر می‌رسد عده‌ای در تلاش برای ابطال این شرایط هستند.

اصل دلیل ترک جلسه از سوی تعدادی از اعضا عدم پایبندی به توافق انجام شده از سوی ایمانی و برخی اعضا بود که به نظر می‌رسید این ناروزنی‌های مهندسان فضا را متفاوت از گذشته کرده و قرار است اعضای معترض بعد از تعطیلات شکوائیه خود را به مدیرکل راه و شهرسازی استان ببرند تا با اعتراض به نحوه تصمیم‌گیری جلسه و عدم حاضر نبودن تعداد زیادی از اعضا، انتخابات هیئت رئیسه دوباره برگزار شده و نتیجه انتخابات برگزار شده ابطال شود.

اما این اتفاقات عجیب و غریب در حالی رخ داده که تعداد از اعضای هیئت رئیسه اتاق این انتخابات را قانونی و درست می‌دانند و نسبت به ابطال آن گلایه و شکایات دارند.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان اینکه این انتخابات در یک روال قانونی و با حضور دو سوم اعضا رسمیت داشته و اعضای جدید هیئت رئیسه انتخاب شدند، اظهار کرد: هوشیار ایمانی به عنوان رئیس، بنده به عنوان نایب رئیس، میر محمد سید هاشمی، اردشیر آرش، طاهر کیافر و توحید شفیعی به عنوان اعضای جدید هیئت رئیسه هستیم که در یک انتخابات قانونی فعالیت‌ها را بر عهده گرفتیم.

علیرضا غریبی تصریح کرد: به رغم ترک جلسه از سوی تعدادی از اعضا، رأی‌گیری قانونی انجام شده هر چند که ممکن است نتیجه آرا باب میل تعدادی نباشد اما تمام روند قانونی را در برگزاری این انتخابات شاهد هستیم.

مثلث دعوای حریری، کنعان‌پور و ایمانی برای عهده‌داری ریاست نظام مهندسی ساختمان عجیب‌تر زمانی است که به نظر می‌رسد در این توافق عده‌ای سعی کردند تا به تعهدات خودشان عمل نکنند و باید منتظر ماند و دید بالأخره این انتخابات و نتیجه آن ابطال می‌شود یا از سوی دستگاه‌های نظارتی قانونی اعلام می‌شود، هر چند که گفته می‌شود صورت جلسه‌ای نیز به امضا نرسیده و ذاتاً معترضان شاکی هستند که جلسه‌ای نیز به تبع آن شکل نگرفته که خروجی مشخصی داشته باشد.

جنگ و دعوای این ماجراجویی‌ها، جنگ و دعوای ریاست است که باید دید کدام یک از این سه عضو با سابقه نظام مهندسی با کوتاه آمدن از این دعوای ریاست سعی می‌کنند تا کارها بر زمین نمانده و نظام مهندسی در ریل حرکت واقعی خود که همانا افزایش کیفیت ساخت و ساز به عنوان یک وظیفه سازمانی و توجه به ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در شهر اردبیل است، کار به یک سامان واقعی می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
علی
|
Germany
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
باعرض سلام خدمت هیئت رئیسه و دکتر ایمانی
امیدواریم درهدفها وبرنامه هایتان در برابر تفرقه اندازان ، ثروتمندان و ...... با کمک پروردگار مهربان و همدلی مهندسین استان موفق و سربلند باتشید
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
با عرض سلام وتبریک خدمت هیاًت رئیسه ومخصوصا جناب اقای دکتر ایمانی
جامعه مهندسی استان بار دیگر شاهد به روی کار امدن کسی شد که با یاری خداوندو مهندسان فرهیخته و با غیرت توانسته است در برابر کسانی به ایستدکه بویی از مهندسی و عدالت نبرده وهمش به دنبال ثروت و قدرتند .......... امیدواریم با همراهی مهندسان عزیز در کارهایتان موفق و سربلند باشید
جاويد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
متأسفم برأي كسي كه و زير پا گذاشتن قانون خودشو رئيس كرده با ٦ رأي در جلسه اي كه با ترك ٥ نَفَر از رسميت و اعتبار افتاده است.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
سلام اقای جاوید
طبق قانون اعلام نامزدی کردند ورای اوردند.
کسانی که مطمئن به رای اوردن در انتخاب هیئت رئیسه بودند می نشستند بعد از رای گیری و اعلام نتیجه جلسه راترک می کردن ..حرکت ان افراد یک بی احترامی اول به خودشان بود بعد به جامعه مهندسی استان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
درس اول نظام مهندسی: اگر شکم بزرگ نداری به شکم بزرگ اعتماد نکن
پرهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
کسانیکه فقط به فکرورود خودشان بودند باید نتایج بی تدبیری خودشان راهم قبول نمایند طرف مقابل بابرنامه وتیم وارد شدند وبامهندسی انتخابات تیم مدنظرشان را وا رد هیات مدیره سازمان نمودند !!! حال دوستان پیشکوت وبدون برنامه ومدعی انتظارداشتند تمامیت خواهان دودستی کت وشلوار ریاست رابه تنشان بدوزند وتقدیم شان نمایند زهی خیال باطل !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار