رئیس اداره صنعت و معدن ‌لارستان گفت: در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی لارستان برای ۱ هزار و ۷۰۰ نفر به‌ طور مستقیم و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به‌ طور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 16 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از تسنیم؛محمدعلی ابراهیمی‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان لارستان دارای 5 شهرک و نواحی صنعتی فعال است، اظهار داشت: این شهرک‌ها عبارت از خور، اِوَز، پشته سنگر، حسن لری و بیرم است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال در شهرک‌های صنعتی لارستان بطور مستقیم 1 هزار و 700 نفر است، افزود: برای 5 هزار و 500 نفر نیز به شکل غیرمستقیم در سطح شهرستان لارستان شغل ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با اذعان به اینکه بیش از 200 واحد تولیدی دارای مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری در لارستان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از 150 واحد تولیدی فعال و نیمه فعال در شهرک‌ها و نواحی لارستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای نیمه فعال صنعتی، کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی است که به‌صورت فصلی و یا متناسب بر تقاضای خرید از سوی مصرف کننده تولید و فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: تعداد کل پروانه‌های بهره‌برداری شهرستان لارستان 200 فقره است.

ابراهیمی زاده با بیان اینکه بیش از 200 نفر از بانوان در صنایع شهرستان لارستان مشغول به فعالیت هستند، عنوان داشت: اکثر قریب به اتفاق این بانوان در صنایع تولید مواد غذایی مشغول بکار هستند.

وی با اشاره به اینکه هر کالایی که در کارخانجات تولید می‌شود می‌بایست دارای مجوزهای استاندارد باشد، گفت: اگر تولیدکنندگان اقدام به کسب مجوزهای استاندارد نکنند حق عرضه کالا به بازار فروش را نخواهند داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با ابراز خرسندی از اینکه تمام واحدهای تولیدی فعال در منطقه لارستان دارای مجوزهای استاندارد هستند، تصریح کرد: متأسفانه برخی کالاهای غیرمجاز، بی کیفیت و با قیمتی کمتر از سایر شهرستان‌ها به بازارهای لارستان عرضه می‌شود که علاوه بر آسیب زدن به سلامت مردم، باعث رکود تولید در کارخانه‌های با تولیدات مجاز این شهرستان می‌گردد.

وی از مردم و صنعتگران تقاضا کرد درصورت مشاهده کالاهای بی کیفیت و یا بدون نام و نشان، مراتب را به اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان، اطلاع داده تا پیگیری‌های لازم در این رابطه صورت پذیرد.

برچسب ها: اشتغال ، صنعت ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار