استاندار همدان خواستار فعالیت پژوهشگران و اساتید در زمینه‌های مرتبط با نیازهای استان شد و از عملکرد پارک علم و فناوری استان در زمینه پژوهش انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۴۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 13 December 2015

استاندار همدان خواستار فعالیت پژوهشگران و اساتید در زمینه‌های مرتبط با نیازهای استان شد و از عملکرد پارک علم و فناوری استان در زمینه پژوهش انتقاد کرد.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر استان با بیان اینکه معنویت موجود در اسلام موجب تعلق خاطر بسیاری در جهان به این دین شده است، اظهار کرد: برخی کشورها برای جلوگیری از گسترش اسلام در جهان اسلام‌‌هراسی را پیشه خود کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های بیان معنویت اسلام پژوهش است گفت: برخی کشورها با ایجاد داعش و گروه‌های تروریستی سعی بر مخدوش کردن چهره اسلام، اسلام‎هراسی و ایجاد انزجار از اسلام دارند که باید پژوهشگران با تحقیق در این خصوص با این موضوع مقابله کنند.

استاندار همدان ایرانیان را همیشه پژوهشگر و صاحب علم دانست و افزود: ایران بزرگان بسیاری دارد اما خاستگاه‌ها و شرایط پژوهش متفاوت بوده و در حال حاضر نیز شرایط پژوهش و تحقیق در سایه انقلاب اسلامی و با توجه به آرامش موجود با نگاهی به اوضاع بحرانی منطقه خاورمیانه مهیاست.

وی با اشاره به بزرگانی همچون پروفسور سمیعی بیان کرد: در ایران برای پژوهش، تحقیق و اندوخته‌های علمی ارزش قائلیم و در همین راستا نیز محققان شایسته و وارسته‌ای را به دنیا معرفی کرده‌ایم.

نیکبخت با بیان اینکه نباید خود را دست کم بگیریم خاطرنشان کرد: ایران خاستگاه جوانان موفق است و امیدواریم با تلاش جوانان و پژوهشگران ایران چون گذشته خاستگاه علم، پژوهش و تحقیق در دنیا شود.

وی به واگذاری برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها خاستگاه پژوهش هستند و برای کمک به پژوهش از کمک بودجه‌ای دریغ نمی‌کنیم.

استاندار همدان با اشاره به توجه به تحقیق و پژوهش در کشور‌های توسعه‌یافته بیان کرد: برخی کشور‌ها 10 درصد منابع تولید ناخالص ملی خود را به تحقیق و پژوهش اختصاص می‌دهند، این میزان در ایران باید چهار درصد باشد که در عمل 6 دهم درصد است.

وی با بیان اینکه گاهی توسعه را با پیشرفت اشتباه می‌گیریم یاد‌آور شد: پیشرفت یکی از اصول توسعه است، ایجاد بسترهایی چون راه‌ آهن و آزادراه به معنای توسعه نیست بلکه پیشرفت محسوب می‌شود.

نیکبخت خاطرنشان کرد: توسعه تعالی و رسیدن به ژرفای پیشرفت متوازن است و باید بدانیم توسعه‌یافتگی تنها پیشرفت‌های فیزیکی نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید در همه زمینه‌های پیشرفت، توسعه متوازن داشته باشیم افزود: باید به نحوی حرکت کنیم که در هیچ بعدی از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فکری عقب نمانیم.

استاندار همدان خواستار فعالیت پژوهشگران و اساتید در زمینه‌های مرتبط با نیازهای استان شد و گفت: پژوهشگران می‌توانند در زمینه‌های محیط زیست، استفاده بهینه از آب، کشاورزی و صنایع تبدیلی تحقیق و پژوهش‌ داشته باشند.

وی با انتقاد از عملکرد پارک علم و فناوری استان در پژوهش تصریح کرد: شایستگی‌های بسیاری در استان وجود دارد که باید در این خصوص کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده و رضایت پژوهشگران و محققان فراهم شود.

نیکبخت خواستار هماهنگی و تجمیع فعالیت‌های دانشگاه‌ها، موسسه نخبگان و پارک علم و فناوری استان شد و بیان کرد: با انجام پژوهش‌های بیشتر برنامه‌های کاربردی از درون این پژوهش‌ها در زمینه توسعه کشور و استان ارائه شود.

وی اساس توسعه هر کشور را پژوهش و تحقیق دانست و یاد‌آور شد: دولت یازدهم به تحقیق و پژوهش اهمیت می‌دهد و استانداری همدان نیز در همه زمینه‌ها از جمله تأمین بودجه در خدمت محققان و پژوهشگران استان است.

استاندار همدان با اشاره به موفقیت مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: پشتوانه‌های علمی، تدبیر دولت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری توفیقات سرافرازانه‌ای را در مذاکرات هسته‌ای برای کشور به همراه داشت.

وی خواستار همپوشانی بیشتر پژوهشگران شد و گفت: همدان همیشه خاستگاه اندیشمندان برتر بوده و امیدواریم بتوانیم کارهای علمی و ارزشمندی را با محوریت همدان در جهان ارائه و عملی کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار