تابناک تهران - فرمانداری تهران با انتشار اطلاعیه ای زمان و مکان ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 13 December 2015
به گزارش تابناک تهران، در این آگهی که از سوی عیسی فرهادی فرماندار تهران منتشر شده، آمده است: در اجرای تبصره دو ماده 12 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان به آگاهی می رساند که ثبت نام از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان از تاریخ 26 آذر تا دوم دیماه سال جاری به مدت 7 روز انجام می شود.

براساس این آگهی واجدین شرایط قانونی می توانند همه روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصا یا بوسیله نماینده خود که به طور کتبی معرفی شده باشد با در دست داشتن 12 قطعه عکس جدید 6*4 و چهار نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه به این فرمانداری مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری بر اساس ماده سه قانون انتخابات، اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسایل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سابقه سوء سیاسی و اجتماعی عنوان شده است.

مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند، کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحا و یا ضمنا اجتهاد آنان را تایید کرده باشد از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت و نیز ضرورتی ندارد که نمایندگان ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار