دادستان اصفهان:
تابناک: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اعلام کرد: خریداری، نگهداری، حمل، توزیع، فروش و هرگونه معامله مواد محترقه غیر مجاز جرم است.
کد خبر: ۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان اصفهان، حسن رحیمی اضافه کرد: براساس بند ث و تبصره ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح، افرادی که در زمینه های یاد شده فعالیت کنند مجرم محسوب شده و قانون در خصوص آنها اعمال می شود.

دادستان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال، ضرورت تشدید اقدامات به منظور پیشگیری از تحقق جرائم مذکور را خواستار شد.

وی کنترل و جلوگیری از وقوع جرائم مرتبط بویژه ورود صدمه و خسارت به افراد و اموال و اخلال در نظم عمومی را از اقدامات نیروی انتظامی استان بیان کرد.

رحیمی با اشاره به اینکه برخی رفتارها در شب چهارشنبه پایان سال موجب تجاوز به حقوق شهروندی، برهم زدن نظم عمومی و آسیب اموال دیگران می شود هشدار داد با متخلفین و افراد در قالب جرم مشهود، برخورد جدی و قاطع انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان کنترل و پیگیری موضوع فروش مواد محترقه غیر مجاز از سوی واحدهای تجاری و صنفی را از جمله وظایف مهم نیروی انتظامی در این هفته بیان کرد.

وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، پرونده قضایی تشکیل و بصورت متمرکز در شعبه اول دادیاری به عنوان شعبه ویژه در دادسرای ناحیه چهار اصفهان واقع در خیابان آتشگاه رسیدگی خواهد شد.

رحیمی به شهروندان و به ویژه جوانان و نوجوانان توصیه کرد که خود را در معرض چنین مسائلی قرار ندهند و به دسته های آتش بازی ورود پیدا نکنند تا اتفاق یا صدمه ای به آنها وارد نشود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز صبح یکشنبه در کنفرانس خبری از کشف 500 هزار عدد مواد محترقه دست ساز و غیر مجاز و دستگیری تعدادی از دست اندرکاران تولید، نگهداری، توزیع و فروش این مواد از ابتدای بهمن سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به اینکه در سال گذشته جوانان و خانواده ها در شب چهارشنبه پایانی سال بیشترین همکاری را با پلیس داشتند ابراز امیدواری کرد که در سالجاری نیز مردم بویژه جوانان برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در آخرین چهارشنبه سال همکاری خوبی با پلیس داشته باشند.

مدیرحوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه بیشترین صدمات حوادث چهارشنبه سوری در سالهای گذشته به ناحیه دست، صورت و چشم وارد شده است، گفت: این گونه صدمات غیرقابل جبران است و تا پایان عمر با افراد آسیب دیده همراه می باشد.

غفور راستین افزود: در سال گذشته بیشتر آسیب دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال مردان جوان بودند که بیشتر آنها از نواحی دست، صورت و چشم مجروح و مصدوم شدند.

وی تصریح کرد: در شب چهارشنبه آخر سال گذشته هفت مورد حادثه آتش سوزی و صدمه ناشی از مواد محترقه در استان اصفهان به اورژانس گزارش شد که مصدومان توسط نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس آمار اورژانس، حوادث چهارشنبه سوری پارسال حدود 400 نفر را در کشور مصدوم کرد که دلیل بیشتر این مصدومیت ها استفاده از مواد محترقه غیر مجاز و ترقه بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار