استاندار البرز تشریح کرد
طهایی گفت: نمایشگاه پژوهش استان البرز حاصل فکرها و ایده هایی بوده که زمینه را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر این استان فراهم خواهد کرد .
کد خبر: ۱۴۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 09 December 2015
استاندار البرز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید ، پرسشگری را حق مردم می داند، گفت: این دولت نگاه ویژه به نقش مشارکتی مردم در عرصه های مختلف به ویژه بخش علمی دارد.
سید حمید طهایی روز چهارشنبه درآیین اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز افزود: اعلام آمادگی رئیس جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برای پذیرش نقدهای منصفانه بیانگر آن است که دولت خود را از مردم می داند.
وی با اشاره به تاریخچه پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم با رهبری حکیمانه بنیانگذارجمهوری اسلامی انقلاب کردند و خیل عظیمی از اندیشمندان و متفکران به کمک نظام اسلامی شتافتند.
طهایی گفت: امروز دولت به دنبال واگذاری امور غیرحاکمیتی به مردم است و رئیس جمهوری به وعده های قبل از انتخابات خود عمل کرده بطوری که شاهد رشد 300 درصدی سازمان های مردم نهاد هستیم.
استاندارالبرز اضافه کرد: حضور احزاب و گروه های سیاسی مختلف فضای سیاسی پر نشاطی را برای انتخابات پیش رو فراهم آورده تا زمینه مشارکتی دیگر در عرصه تصمیم گیری کشور فراهم شود .
وی در ادامه به بحث ظرفیت های پژوهشی در البرز پرداخت و افزود: برگزاری برنامه های هفته پژوهش برای رفع تکلیف صورت نگرفته بلکه تمام گروه هایی که دراین زمینه فعالیت داشتند با علاقه تمام از دانش آموزان تا پژوهشگران به عرضه ایده های خود پرداختند.
طهایی گفت: نمایشگاه پژوهش استان البرز حاصل فکرها و ایده هایی بوده که زمینه را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر این استان فراهم خواهد کرد .
وی خاطرنشان کرد: سفر مسئولان کشوری به این استان نیز فرصتی برای ارتباطات هرچه بیشتر با هدف معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های آن است که دراین زمینه مدیران البرز نیز تلاش های خوبی را آغاز کرده اند.
طهائی گفت: پیشنهاد پایلوت شدن استان البرز در بحث دانش بنیان کشور ارایه شده است .
وی گفت: اگرچه ظرفیت های خوب پژوهشی از جمله وجود 9 مرکز از 24 مرکز تحقیقات کشاورزی را دراین استان شاهد هستیم اما باید از این پتانسیل ها بهره بیشتری را برد .
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که در بحث الکترونیک شیراز حرف اول را می زند و تهران و اصفهان نیز کارایی خوبی را داشته اند بنابراین البرز تازه در مسیر توسعه قرار گرفته و باید هرچه بیشتر ظرفیت های آن را معرفی کرد .
استاندار البرز با اعلام فعالیت 40 شرکت دانش بنیان در استان البرز از این شرکت ها نیز به عنوان ظرفیتی بزرگ یاد کرد و ادامه داد:باید از این پتانسیل استفاده برد تا زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این استان فراهم شود .
نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز از 14 لغایت 18 آذرماه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران فعالیت داشت .
دراین نمایشگاه 150 غرفه در حوزه های پژوهشی صنعت ،کشاورزی برای بازدید برپا شده بود و در آیین اختتامیه آن از 60 پژوهشگر نمونه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار