فرمانده انتظامی گیلان:
شعار نوروزی ناجا در سال 94 «آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق و نظم عمومی» است.
کد خبر: ۱۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ 15 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، ابراهیم قائد رحمتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: شعار نوروزی ناجا در سال 94 «آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق و نظم عمومی» است.

وی با بر شمردن مهمترین اقدامات پلیس گیلان در 11 ماه گذشته تصریح کرد:‌ در این مدت 21 درصد افزایش عملکرد قتل و 5 درصد رشد وقوع قتل، 14 درصد کاهش سرقت، 40 درصد کاهش وقوع سرقت‌های مهم، 25 درصد افزایش نزاع فردی و جمعی در گیلان رخ داد، ضمن اینکه در این مدت سرقت مسلحانه در استان افزایشی نداشته است.

فرمانده انتظامی گیلان از افزایش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر، 17 درصدی کشف تجهیزات ماهواره، 25 درصد متعلقات ماهواره در گیلان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت 3 درصد کاهش تصادفات درون‌شهری و 7 درصد کاهش تلفات برون‌شهری در راه‌های استان رخ داده است، افزود: هر سال گیلان در بحث تلفات جاده‌ای کاهش تصادفات را در کشور دارد، اما حتی یک نفر نیز تلفات نباید در حوادث جاده‌ای استان داشته باشیم.

قائد رحمتی به جذب پلیس افتخاری اشاره کرد و ادامه داد:‌به کارگیری پلیس افتخاری در راستای جلب مشارکت عمومی بر نظم امنیت و جبران‌بخشی کمبود نیروی انسانی بود که در این راستا از 18 تا 60 سال اقدام به جذب پلیس افتخاری کردیم.

وی در ادامه میزان دستگیری معتادان در بحث مواد مخدر را با 88 درصد افزایش در مدت مذکور عنوان کرد و یادآور شد: طرح‌های پاکسازی و عملیاتی در طول سال در محلات مختلف گیلان اجرایی می‌شود.

وی از افزایش 37 درصدی تماس مردمی با پلیس 110 گیلان در مدت مذکور خبر داد و گفت: در عملیاتی شدن این تماس‌ها 5 درصد افزایش داشته‌ایم و در واقع میانگین تماس در حال افزایش است و در هر دقیقه یک تماس را داریم.

فرمانده انتظامی گیلان درباره اقدامات این نیرو در طرح نوروزی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی از فردا در گیلان اجرایی می‌شود و 881 واحد گشتی در ایام نوروز در محورهای مختلف استان فعال است و به وظیفه ایجاد نظم مشغول می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی سال 94 تعداد 9234 نفر وظیفه تأمین امنیت گیلان را به عهده دارند، یادآور شد: فعال‌سازی قرارگاه نوروزی در گیلان و 7 قرارگاه پلیس تخصصی در این استان از جمله اقدامات است.

قائد رحمتی استفاده از پلیس یاران جوان در مقاطع مختلف را از دیگر برنامه‌های این نیرو در طرح نوروزی عنوان کرد و متذکر شد: در طرح نوروزی استفاده از بالگرد جزو برنامه‌های ما است، ضمن اینکه آمادگی لازم در صورت تغییرات جوی هوا برای اسکان مسافران درنظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت مقررات رانندگی در جاده‌های گیلان تصریح کرد: در صورت برخورد با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز خودروی آنها توقیف می‌شود.

قائد رحمتی به رانندگان توصیه کرد: ضمن توجه به رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی را فراموش نکنند و قبل از انجام سفر خودروهای خود را چک کنند.

فرمانده انتظامی گیلان اقدامات چهارشنبه آخر سال را نیز یادآور شد: برای پیشگیری از مشکلات هنجارشکنی در فروش بی رویه مواد محترقه در گیلان جلوگیری می‌شود، ضمن اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و 753 هزار عدد مواد محترقه در گیلان کشف شد که نسبت به سال گذشته 156 درصد افزایش عمکرد پلیس در کشف مواد محترقه بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار