خدمتگزار: دوران دانشجوئی بهترین دروان زندگی است، دانشجویان باید از این فرصت استفاده نمایند/ خراسان جنوبی استانی کاملا دانشجویی است/ آینده کشور به دست دانشجویان ساخته می شود
کد خبر: ۱۴۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 08 December 2015

مراسم روز دانشجو در تالار ولایت دانشگاه بیرجند با حضور استاندار و جمعی از مسئولین دانشگاه های استان برگزار شد.

به گزارش تابناک، استاندار خراسان جنوبی  در این مراسم  با اظهار خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و با تقدیر از جایگاه ارزشمند دانشجویان به ذکر خاطرات دوران دانشجوئی خود پرداخت و گفت : برای من افتخار بزرگی است که امروز در جمع دانشجویان قرار دارم .

وی با اشاره به مبارزه حق طلبانه دانشجویان در روز 16 آذر 1332 گفت: از این تاریخ به بعد جنبش‌های دانشجویی به مبارزه پیگیر و جهانی خود برعلیه نظام سلطه، استکبار، استعمار، نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها به طور مستمر ادامه داده‌اند و این روز نماد و سمبلی مناسب برای مبارزه با ظلم و استبداد است.

خدمتگزار؛ ۱۶ آذر را خاطره‌ي حماسي شهادت سه تن از دانشجويان مبارز ميهن اسلامي و روز استكبار ستيزي خواند و خاطر نشان كرد : ۱۶ آذر سرآغازی برای مبارزه با استکبار و پیروزی انقلاب  در 22 بهمن 57 شد.

وي ۱۶ آذرماه هرسال را يادآور روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي دانشجوي ايراني در پرتو آموزه هاي اسلام عزيز دانست و گفت: ۱۶ آذر كابوس كشتار دانشجويان نبود بلكه نمادي از زندگي و طراوت دانشجويي بود و نشان داد دانشجو يك قشر پويا است .

استاندار  با بيان اينكه دانشجويان فهيم و روشنفكر آن روز دين خود را به كشور ادا كردند، خاطرنشان كرد: بي ترديد دانشجويان و دانشگاهيان همواره، از تأثيرگذارترين و پيشروترين اقشار جامعه در آگاهي بخشي، بصيرت افزايي و ايجاد شور و شعور انقلابي بوده و در تاريخ معاصر كشورمان چه در زمان انقلاب و چه در جنگ تحميلي و پس از آن كارنامه اي درخشان از خود به جاي گذاشته اند.

وی دوران دانشجوئی را بهترین دروان زندگی دانست و گفت دانشجویان باید از این فرصت استفاده نمایند و  با تلاش در حوزه علم ودانش و پژوهش برای سرافرزی و جایگاه ملی و منافع کشور تلاش نمایند.

خدمتگزار با بیان اینکه آینده کشور به دست شما دانشجویان ساخته می شود افزود در این راستا چند الزام از جمله خودسازی معنوی حفظ روحیه و عمل جهادی و پرورش دادن استعدادهای خود وجود دارد؛ و باید خود را برای آینده متناسب با استعداد، توانمند کنیم.

61 مرکز آموز ش عالی با 56 هزار دانشجو در استان فعالیت علمی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  افزود: خراسان جنوبی استانی کاملا دانشجویی است و اکنون 61 مرکز آموزش عالی با 56 هزار دانشجو در استان مشغول فعالیت علم ودانش هستند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت:  در سالهای گذشته پروژه های ایران هراسی  در تمام دنیا بر علیه ما مطرح بود اما اکنون به لطف خداوند متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری.، خون شهدا  و پیگیری و پشتکار رئیس جمهور و زحمات تیم مذاکره کننده، ایران به عنوان یک کشور تاثیر گزار در دنیا معرفی شده و کشورهای زیادی خواهان روابط با ایران هستند

مقدمات برگزاری دو انتخابات مهم در استان کاملا فراهم است

استاندار با اشاره به پیش رو بودن دو انتخابات مهم در اسفند ماه سال جاری در کشور گفت : مقدمات برگزاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کاملا فراهم است.

خدمتگزار با بیان اینکه چارچوب های قانونی مشخصی در بحث اجرا و نظارت وجود دارد، گفت : همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در ابتدای سال جاری فرمودند باید با همدلی و محبت و با محوریت قانون به انجام وظایف مشخص شده پرداخت تا بتوان ان شاء الله به هدف مقدسی که در پیش رو داریم دست پیدا کنیم.

به گزارش تابناکٰ وی با تاکید بر حفظ منابع و منافع ملی درانتخابات  پیش رو گفت : ما زمینه لازم برای حضور تمامی سلایق و دیدگاه های پذیرفته شده نظام را برای حضور در مجامع و پایگاه های مردمی استان فراهم کرده و خواهیم کرد اما به هیچ شخص یا گروهی اجازه نخواهیم داد که در راستای این ابراز عقیده از منابع و منافع ملی به نفع خود استفاده کند.

در ابتداء این مراسم خلیلی رئس دانشگاه بیرجند ضمن خیر مقدم به استاندار و هیئت همراه گزارشی از فعالیت های دانشگاه بیان کرد و پس از آن استاندار به همراه معاون سیاسی اجتماعی استانداری،رئیس دانشگاه ، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و .. شاخ گل هایی از نرگس خراسان را تقدیم دانشجویان کردند.

در پایان مراسم سه تن از دانشجویان به بیان دیدگاه ها و مشکلات دانشگاه خود پرداختند که استاندار پاسخ داد و قول داد در جلسه ای دیگر پاسخگو سوالات دانشجویان باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار