رئیس دانشگاه یزد گفت: مراسم گرامیداشت 16 آذر در این دانشگاه از سال گذشته با هدف معرفی و برجسته کردن نخبگان و ستارگان و با نگاه علمی و فرهنگی شروع شده و تداوم می یابد.
کد خبر: ۱۴۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 08 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدصالح اولیا در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان نمونه و برتر دانشگاه یزد افزود: مسئولیت پذیری ، درد مردم داشتن ، آزاد اندیشی و استقلال رأی از جمله خصوصیات دوران تحصیل دانشجویان است که بعد از فارغ التحصیلی هم ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: هم اکنون دانشگاه نیازمند دو نگاه علمی و فرهنگی است و باید این دو موضوع گفتمان دانشگاه شود از این رو برنامه روز دانشجو را بر این مبنا پیگیری کردیم.
رئیس دانشگاه یزد اضافه کرد: برگزاری مراسم 16آذر از سال گذشته با قدردانی از نخبگان و دانشجویان برتر و با وجود مخالفت عده ای مبنی بر ماندن حالت سیاسی برگزار شد و برگزاری آن به منزله پیام دانشگاه در برجسته کردن ستاره ها و نخبگاندر سطح ماستانی و ملی است.
اولیا ادامه داد: متعقدیم از دل این دانشگاه هم افرادی علمی ، اخلاق و نخبه خارج می شوند که توانایی برجسته شدن در کشور و جهان را دارند و امیدوارم این پیام که آگاهانه و به درستی انتخاب شده ادامه یابد.
وی تأکید کرد: این ستاره های درخشان باید در کشور هر روز برجسته تر شوند و این مراسم با همین نگاه و با هدف رسیدن دانشگاه یزد به جایگاه واقعی اش برگزار می شود.
در ابتدای این مراسم معاون دانشجویی دانشگاه یزد نیز درباره نحوه انتخاب دانشجویان برتر گفت: در مراسم امسال از 45دانشجو نمونه دانشگاه یزد که در سطوح دانشگاه و ملی برتر شده اند تقدیر می شود.
علی مروتی افزود: 10دانشجوی برتر از تمامی مقاطع ، 13 دانشجوی برتر پژوهشی از مقاطع ارشدو دکترا، هفت دانشجوی استعداد درخشان ، 3 دانشجوی برتر ورزشی در سطح ملی، 12دانشجوی برتر فرهنگی ، از جمله تجلیل شوندگان هستند ضمن آنکه لوح تقدیری به حدود 200دانشجوی برتر کنکور دانشگاه نیز جداگانه تقدیم می شود.
در این مراسم گروه تواشیح دانشگاه نیز که رتبه برتر کشور را کسب کرده به اجرای مداحی در وصف امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) پرداخت.
در بخش دیگری از این مراسم یکی از دانشجویان نمونه دانشگاه در مقطع دکترا نیز در سخنانی خواستار حرکت دانشجویان در جهت کاهش دردهای جامعه و حفظ اصالت فرهنگی آنها شد.
ابراهیم پزشکی افزود: اعتقاد صرف برخی استادان به اینکه دانشجو فقط وظیف درس خواند دارد و سوق دادن آنها به بی توجهی به دردها و آلام جامعه خیانت است.
در پایان این مراسم با حضور استاندار یزد و تعدادی از استادان دانشگاه از 45دانشجوی نمونه و برتر دانشگاه یزد در حوزه های علمی ، ورزشی ، پژوهشی ، استعدادهای درخشان و فرهنگی و نیز حدود 200دانشجوی برتر کنکور سالجاری تقدیر شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار