بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «دلجویی به سبک وزارت بهداشت!»،«توصیه رهبری درباره مصاحبه با سفیر آمریکا چه بود؟»،«عارف به جای سخنرانی روحانی سر کلاسش رفت»،«تشکّر یک مرجع تقلید در ارسال نامه به همسر اردوغان»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 07 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تهدید ایران با بمب اتم!

هیلاری کلینتون وزیر خارجا سابق آمریکا در سخنرانی اخیر خود گفت: «ایران بداند که آمریکا قاطعانه تصمیم می‌گیرد و اگر توافق هسته‌ای شکست بخورد یا ایران آن را نقض کند، گزینه اتمی روی میز می‌آید.»در این هنگام یکی از حضار روی سن که از مقامات بلندپایه دستگاه قضایی آمریکا بود به هیلاری ۶۸ ساله گوشزد کرد که اشتباه کرده؛ و هیلاری کلینتون گفته خود را تصحیح کرد و گفت «منظورم گزینه نظامی بود.»


دلجویی به سبک وزارت بهداشت!

صدرا زاهدپور که به خاطر بخیه چانه اش و برخورد غیر اخلاقی در بیمارستان خمینی شهر خبر ساز شد، از سوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان مورد دلجویی قرار گرفت.روز گذشته مهندس نادر عسکری، معاون فنی اداره نظارت امور درمان وزارت بهداشت به دیدار صدرا زاهدپور رفت و یک گوشی پزشکی به او هدیه داد.


توصیه رهبری درباره مصاحبه با سفیر آمریکا چه بود؟

حسین موسویان در گفت و گو با ماهنامه وقایع گفت؛ همان ابتدا ورنون والترز سفیر آمریکا در سازمان ملل به من گفت شما که جرات نمی کنید جوابهای من را منتشر کنید چون نظام دیکتاتوری دارید. گفتم شما اجازه میدهید من هر سئوالی خواستم بکنم؟ خندید و گفت اینجا کشور دموکراسی است و شما آزادید هر سئوالی میخواهید بکنید... بعد از مصاحبه در هواپیما در راه برگشت محضر حضرت آیت الله خامنه ای داستان را گفتم. فرمودند امانت را حفظ کنید و سئوال و جواب را درست و کامل منتشر کنید. بدعهدی نکنید. چون در آن مقطع رییس سازمان اداری مجلس هم بودم پس از بازگشت از حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس وقت مجلس هم سئوال کردم که ایشان هم عین توصیه ریاست محترم وقت جمهوری را به من کردند. مصاحبه را بدون یک کلمه کم و زیاد در تهران تایمز منتشر کردم و 4 نسخه برای ورنون والترز فرستادم. رییس دفترش با روزنامه تماس گرفت و گفت آقای سفیر از دیدن انتشار متن کامل مصاحبه شوکه شده اند


قدردانی کواچ از فدراسیون ایران

اسلوبودان کواچ که بعد از ناکامی تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی ژاپن از سوی فدراسیون ایران کنار گذاشته شده بود در نامه ای به فدراسیون ایران از حضورش در تیم ملی کشورمان و فرصتی که در اختیار وی قرار گرفته بود قدردانی کرد. به گزارش مهر، کواچ در این نامه عنوان کرد حضور در تیم ملی ایران به وی فرصت داد تا مقابل برترین تیم های دنیا قرار گیرد و لیگ جهانی و جام جهانی را به عنوان مربی تجربه کند. این مربی صربستانی از اینکه فدراسیون ایران به وی اعتماد کرده بود تشکر و قدردانی کرد.


تشبیه جنتی، به یاران اصحاب کهف، از سوی خاتمی

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با رسا، اظهار داشت: کسانی می خواهند آدم های خود را بدون رعایت موازین قانونی در مجلس و نهادهای تصمیم گیری نفوذ دهند از این رو هجمه را در همین راستا آغاز می کنند تا شورای نگهبان منفعل شود و نتواند به تکلیف شرعی خود عمل کند. شورای نگهبان یکی از اساسی‌ترین نهادها و از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که با هدف حراست از قانون اساسی کشور و اسلامیت نظام تشکیل شده است، اما مردم شورای نگهبان را بیشتر به وظیفه نظارت بر انتخابات و تأیید یا رد صلاحیت‌ها داوطلبان می‌شناسند.وی گفت: آنچه برای بنده و امثال من الگو است این است که آیت الله جنتی به وظیفه خود عمل می کند و نقدهای تند، بعضا فحاشی ها، هتاکی ها و طنزهای تخریب کننده ذره ای و به هیچ صورت در ایشان اثر ندارد؛ در یک کلمه همان روحیه که امروز ما در یک بسیجی جوان 20 ساله می بینیم عین این روحیه در این عالم کهنسال 89 ساله مشاهده می کنیم.اصحاب کهف چند صد سال در غار بودند قرآن از آنها به عنوان جوانمردان یاد می کند بنده این تعبیر فتیه به معنای جوان و جوانمرد را درباره ایشان تعبیر مناسبی می بینم، در مورد دیگر اعضای شورای نگهبان نیز فقهیان وارسته خداترس تکلیف مدار هستند.


شكايت‌ از صدا و سيما به جريان افتاد

ديروز نايب‌رييس شوراي نظارت بر صدا و سيما به ايرنا خبر داد كه شكايات اكبر تركان، دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي، معصومه ابتكار رييس سازمان حفاظت محيط زيست، دانشگاه آزاد اسلامي و نهاد رياست‌جمهوري از صدا و سيما در جلسه روز شنبه اين شورا بررسي شدسيدرمضان شجاعي‌كياسري با تشريح جلسه روز گذشته هيات نظارت بر صدا و‌سيما اظهارداشت: «در اين جلسه سه نفر از اعضا حضور داشتند و سه نفر غايب بودند و در نهايت جلسه به حدنصاب نرسيد.» وي با بيان اينكه سه نفر از اعضاي حاضر، جلسه شوراي نظارت بر صدا و سيما را برگزار كردند، يادآور شد: «راي‌گيري مربوط به مصوبات به جلسات آتي موكول شد.» تا اينجا معلوم شده كه شكايت دانشگاه آزاد به دليل پخش يك خبر كذب از اين رسانه انجام شده و شكايت مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري هم به گزارش‌هاي صدا و سيما از سفر استاني رييس‌جمهوري به مازندران مربوط مي‌شود. سفري كه حواشي آن دستمايه برخي گزارش‌ها براي بخش‌هاي خبري صدا و سيما شد كه البته چندان به مذاق دولتي‌ها خوش نمي‌آمد.


با وجود اینکه فساد در دستگاه‌ها نفوذ کرده٬ دانشگاه پاک مانده است

محمدرضا خاتمی که برای سخنرانی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته بود٬ پس از سخنرانی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بهشتی با اشاره به تاریخچه جنبش دانشجویی گفت: بالندگی و پویایی جنبش دانشجویی نسل به نسل ادامه پیدا می‌کند و همین اسباب وحشت و حیرت برخی افراد شده است. خاتمی گفت: اگر توان مقابله با افکار منحرف وجود دارد٬ باید اجازه داد آن‌ها هم صحبت کنند. وی با طرح این پرسش که آیا اجازه می‌دهند درباره مسائل روز کشور، در یک فضای آزاد بحث شود٬ به نامه ۱۳۵ نماینده مجلس ششم٬ گفت: آن افراد برای همیشه مطرود شدند. آنقدر دانشگاه محدود شده که رئیس دانشگاه هم توسط دانشگاهیان انتخاب نمی‌شود. به گزارش ایلنا٬ خاتمی افزود: سی و هفت سال بعد انقلاب قابل قبول نیست علمای ما که تفکری انتقادی به وضع موجود دارند را به خیانت متهم کنیم. این عضو اصلاح‌طلب مجلس اسبق با انتقاد از کسانی که دانشگاه را فاسد می‌خوانند٬ گفت: با وجود اینکه فساد در بسیاری دستگاه‌ها نفوذ کرده است٬ اما دانشگاه هنوز پاک مانده است و هنوز هم جنبش دانشجویی جانش را برای آرمان‌های مردم می‌دهد.نوزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی به نام های م.ش و ح.ف. ه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به صورت علنی به ریاست قاضی صلواتی در یک روز برفی برگزار شد.


کوچک‌زاده از استعفا پشیمان شد

مهدی کوچک‌زاده در گفتگو با پایگاه 598، در خصوص علت اعتراضات اخیرش به شیوه مدیریتی مجلس و ریشه این گونه از مشکلات در اداره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که دلیل این استعفا را سیاسی می‌دانند قیاس به نفس می‌فرمایند و به قول معروف "کافر همه را به کیش خود پندارد" والا خود آقایان روسای جلسات بهتر از هر کس می‌دانند من اولا به هیچ حزب و جریان سیاسی وابسته نبوده و در آنها عضو نیستم و اقدام بر مبنای منافع و مقتضیات حزبی را هم خلاف مروت و حقوق مردم می‌دانم هم سکوت در برابر تضییع حق مردم به خاطر منافع سیاسی و حزبی و هم فریاد ناحق برای با انگیزه حزبی را خلاف وجدان و سوگند نمایندگی می دانم.کوچک زاده با اشاره به دلایل استعفای خود بیان نمود: در شرایطی که هیچ راهی برای وادار نمودن صاحبان اختیار، به عمل بر اساس قانون و رعایت حقوق مردم باقی نماند استعفای اعتراضی قطعا یک راه مشروع برای اعلان مخالفت با رفتار هایی از این دست قابل توجیه است. ایشان در پایان افزود: من در مورد انگیزه و دلیل استعفای دیگران در اینجا صحبتی نمی‌کنم اما دلیل خودم برای انتخاب این روش همان بود که در پاسخ سوال اول عرض کردم و حالا که علیرغم صریح آیین نامه آقای لاریجانی آنرا اعلام وصول ننمود تا آخر در مجلس می مانم و مثل خود ایشان و به روش خود ایشان ، تلاش در راستای عمل به آنچه وظیفه خود می‌دانم خواهم کرد! و تا آنجا که موجب احقاق حقوق مردم بشود و خدشه‌ای به حیثیت نظام جمهوری اسلامی نشود به سوگندی که یاد کرده‌ام برای انجام وظایفم عمل خواهم نمود.


اولتیماتوم به اخلالگران سخنرانی‌‌ها در دانشگاه‌

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب که هر کسی در اینگونه برنامه‌ها خللی ایجاد کند، خلاف کرده و باید برخورد شود، خاطرنشان کرد: با ارگانهای بیرون از دانشگاه جلسات هماهنگی داشتیم و آن‌ها حق دخالت ندارند و دخالت هم نباید داشته باشند، از همین رو اگر اقدامی انجام دهند، خلاف کرده‌اند. به گزارش ایلنا، فرهادی اضافه کرد: برای سخنرانی و یا مناظره‌هایی که مسیر قانونی را طی کرده و هیات نظارت آن را تایید کرده باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بعضا در دانشگاه‌هایی دیده شده که ۲ سلیقه مختلف در یک سالن سخنرانی کردند و مشکلی هم پیش نیامده است. گفتنی است؛ در هفته های اخیر اقدام برخی از گروه‌ها در دانشگاه‌ها، موجب بر هم خوردن سخنرانی چند چهره سیاسی شد که در یکی از این دانشگاه ها به زد و خورد بین دانشجویان انجامید.


مدرسه‌ای در زاهدان که فاضلاب از وسط آن می‌گذرد

به گزارش خانه ملت، ناصر کاشانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: متأسفانه کمبود مدارس در همه رده‌ها مشهود است و بسیاری دختران این مناطق به علت کمبود فضای آموزشی از تحصیل باز مانده‌اند، در استان سیستان و بلوچستان 156 هزار نفر از دختران با این معضل مواجه هستند. در بازدیدی که از حاشیه شهر زاهدان داشتم شاهد اوضاع اسف‌بار مدارس این ناحیه بودم. در مدرسه‌ای مسیر فاضلاب از میان مدرسه می‌گذشت که موضوع عجیبی است. بسیاری از والدین دانش آموزان از این تبعیض‌ها گلایه‌مندند حتی میز و صندلی برای آموزگاران نیست و بسیاری از دانش آموزان روی زمین و کنار تخت سیاه با ظاهری مندرس که ناشی از فقر این مناطق است می نشینند. این نماینده مجلس ادامه داد:‌ حتی در برخی از مدارس آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی وجود ندارد و وضعیت این مدارس از مدارس روستایی هم بدتر است. کاشانی در ادامه از وزیر آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست در ایجاد ناحیه 3 آموزشی در زاهدان اهتمام جدی بورزند و مدیریت آن را به مردم بومی که اکثریت از جامعه بلوچ هستند بسپارند. توجه به این امر و انتخاب افراد شایسته این جامعه نقش بسزایی در حل مشکل مدارس این منطقه خواهند داشت. متأسفانه از این عزیزان به اندازه ظرفیت هایی که دارند تا کنون بهره برداری نشده است.


آرمانخواهی در رأس راهبردهای اصلاح‌طلبی 

مصطفی معین وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری آرمانخواهی را در راس راهبردهای اصلاح‌طلبی دانست و گفت: ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم جزء آرمان‌های اصلاح‌طلبی است. وی در ادامه با اشاره به ماهیت و هویت اصلاح‌طلبی گفت: اصلاح‌طلبی ابداع یک شخص یا گروه نیست. مبانی آن در دین اسلام ذکر شده و دارای مبنای علمی، اخلاقی و سیاسی است.وی آگاهی‌بخشی به جامعه را از جمله راهبردهای اصلاح‌طلبی عنوان کرد و گفت: اصلاح‌طلبان باید با آحاد مردم ارتباط داشته و الگوهای مختلف را به جامعه عرضه کنند.وی گفت: کاندیداهای انتخابات در چارچوب اساسنامه باید برنامه‌های سنجیده و قانونی ارائه کنند تا مردم نسبت به انتخاب اصلح اقدام کنند، در این شرایط رشد اتفاق می‌افتد.معین تاکید کرد: دولت نیز باید بدنه اجرایی انتخابات را زیر ذره‌بین قرار دهد، چراکه اینکار نیز نشانگر دقت در سلامت انتخابات بوده و اشتیاق مردم را برای حضور بالا می‌برد. وی بر لزوم ایجاد جبهه اصلاحات نیز تاکید کرد و گفت: این جبهه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. جبهه انتخاباتی نیز باید تشکیل شود و در همان چارچوبی که بحث و جمع بندی می شود باید به اصول پای بند باشیم. به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «هویت اصلاح طلبی باید حفظ شود» افزود: بر اشخاص و افراد نباید تاکید کرد، اکثریت مورد احترام است و قانون براساس رای اکثریت تصویب می‌شود ولی در موارد استثنا اگر در موردی اختلاف وجود داشته باشد باید از حکمیت استفاده شود.


تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی در اهر

حجت‌الاسلام محمدعلی نظری رئیس دادگستری شهرستان اهر از تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی در دادگستری این شهرستان خبر داد. وی گفت: انتظار داریم اشخاص داوطلب نمایندگی مجلس دهم در شهرستان اهر، قانون و مقررات را رعایت کنند تا شاهد انتخاباتی سالم و پر شور باشیم. به گزارش ایسنا، وی افزود: دستگاه قضایی شهرستان اهر همراه با هیات‌های اجرایی و مسئولین مرتبط و فرمانداری آماده پیشگیری از جرائم احتمالی انتخاباتی خواهد بود و ستاد پیشگیری نیز از چند ماه قبل فعالیت خود را در شهرستان اهر، شروع کرده و اخبار و اطلاعات انتخاباتی را رصد کرده و آماده دریافت گزارشات است.


خودروساز مشهور ایتالیا در راه ایران

به گزارش اقتصادنیوز، با اینکه برخی از منابع خبری از مذاکرات این خودروساز با سایپا در گذشته خبر داده بودند، اما گویا شانس همکاری فیات با ایران‌خودرو بیشتر است. بر اساس سخنان احمد پورفلاح - رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا - شرکت ایران‌خودرو این هفته میزبان همتایان ایتالیایی خود از شرکت فیات خواهد بود؛ موضوعی که معاونت خدمات پس از فروش شرکت «ستاره ایران» آن را تأیید و اظهار کرده است: اگرچه چندی پیش نمایندگانی از شرکت فیات به ایران آمده و به مذاکره پرداختند، اما از آنجایی که به روزهای اجرایی‌شدن برجام نزدیک‌تر می‌شویم، مذاکرات آینده با ایران‌خودرو وارد فاز جدی‌تری شده است.


پرونده‌های فساد زیادی وجوددارد که رو نشده است

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، درباره قوانین موجود برای مبارزه با فساد گفت: ما از نظر قانونی برای مبارزه با فساد هیچ ضعفی نداریم و به عقیده من قوانین ما از کفایت لازم برخوردار است. مشکل ما در عرصه اجراست، نه کمبود قوانین. حتی شاید اضافه بودن قوانین هم منشاء رخنه‌هایی باشد که برای فساد استفاده می‌شوند؛ با این حال ما باید پالایش در قوانین هم کنیم.او افزود: یکی از منشا‌ءهای ایجاد فساد، مسائل مربوط به نظام بانکی است. نظام بانکی ما بر اثر ضعف نظارت بانک مرکزی به‌گونه‌ای شکل گرفته که اطلاعات آن برای بانک مرکزی افشا نمی‌شود یا اگر افشا شود مدیریت خوبی برای نظارت آن وجود ندارد. مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که "آیا فسادهای دیگری وجود دارد که رسانه‌ای نشده باشد؟" اظهار کرد: اگر بخواهیم این موضوع را دنبال کنیم، باید به سراغ سازمان بازرسی کل کشور برویم. پرونده‌های زیادی وجود دارد که رو نشده‌اند. من اطلاعات کافی ندارم اما می‌دانم سازمان بازرسی کل کشور پرونده‌های بسیار زیادی را به صورت جدی دنبال کرده و در اختیار دارد یا در نوبت است که رسیدگی شود یا اینکه ملاحظاتی وجود دارد که فعلاً در حاشیه قرار دارند. ابعاد این پرونده‌ها متفاوت است و شاید سعی می‌کنند بزرگ‌ترها را رسیدگی کنند.

نامه دوم رهبری را عملیاتی می‌کنیم

دکتر محمود گودرزی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکایی از جهات مختلف حائز اهمیت و درخور توجه ویژه است و تلاش می کنیم در اجلاس بین المللی دوستی جوانان ایران و جهان دو نامه رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم


عارف به جای سخنرانی روحانی سر کلاسش رفت

مدیر روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، به خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره عدم حضور رئیس بنیاد امید ایرانیان در سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف واکنش نشان داد. علیرضا خامسیان در پاسخ به سؤالی درباره علت حضور نداشتن محمدرضا عارف در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهوری در دانشگاه شریف با توجه به حضورش در این دانشگاه گفت: کسانی که با روحیه و اخلاق آقای عارف آشنا باشند، می‌دانند که او قداست خاصی برای کلاس دانشگاه قائل است و از آنجا که سخنرانی رئیس‌جمهوری محترم همزمان با تدریس ایشان در دانشگاه صنعتی شریف بود، ایشان به مانند رویه‌های گذشته در کلاس درس حضور پیدا کردند.


رالی مختلط روز اربعین خانوادگی بود

نماینده مردم زاهدان در مجلس به دلیل برگزاری مسابقات رالی مختلط در روز اربعین حسینی به وزیر ورزش و جوانان تذکر داد. در همین راستا سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی با بیان اینکه تمامی مسابقاتی که تحت نظر این فدراسیون برگزار می شود، مجوزهای لازم را دارند، گفت: هیچ مجوزی از سوی فدراسیون و هیات استانی برای تور کویرنوردی 10 آذرماه صادر نشده بودو این تور کاملا شخصی و خانوادگی بوده است .


ممانعت از حضور ابراهیم یزدی در دانشگاه تهران

دکتر ابراهیم یزدی قرار بود در جریان برنامه روز دانشجو و به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه تهران در دانشکده ادبیات سخنرانی کند که با ممانعت مواجه شد و پیام او در این برنامه قرائت شد. صبح امروز برخی روزنامه‌های اصولگرا به برخی سخنرانی‌های روز دانشجو اعتراض کرده بودند و کیهان مدعی شده بود بلرخی دانشگاه را با آرایشگاه بزرک کردن امریکا اشتباه گرفته اند.


انتقاد تند رسایی از رویکرد هسته‌ای دولت

حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارشی که اکنون آقای آمانو به شورای حکام ارائه داده در حقیقت یک پرونده باز برای آینده است. نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود به اهداف این گزارش اشاره کرد و گفت: معنای این گزارش این است که در زمان دولت خاتمی و دبیری روحانی در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی بوده است. رسایی در ادامه تاکید کرد: اگر این معنا درست است و این ذوق‌زدگی رسانه‌های همسو با دولت به جا است باید گفت که آقایان روحانی و خاتمی باید پاسخ دهند که چرا بی‌دلیل در جهتی حرکت کردند که هم در دوره امام (ره) و هم در زمان مقام معظم رهبری آن را حرام شرعی می‌دانستند و چرا به ملت ایران این همه فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها را تحمیل کرده‌اند. این نماینده همچنین تاکید کرد: آنها باید پاسخ دهند که امروز چرا دارند گذشته خود را نفی می‌کنند. ما البته قبول نداریم؛ ولی رسانه های آنها با این ذوق‌زدگی می‌گویند که گزارش آنها راست است پس کاسبان تحریم خود این آقایان هستند. اینها بودند که باعث این تحریم بوده و از این تحریم کاسبی کردند. وی همچنین یادآور شد: اگر دولتمردان مانند ما معتقدند که این گزارش غلط است و در زمان آقای خاتمی و دبیری آقای روحانی در شورای عالی امنیت ملی نیز کسی دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده پس لطفا خیلی محکم در دهان این رسانه‌ها بزنند که بزک‌کننده آمریکا هستند. پس محکم امروز حرف بزنند امروز محکم جواب دهند و با گزارش آمانو دوگانه برخورد نکنند.


تشکّر یک مرجع تقلید در ارسال نامه به همسر اردوغان

در پی ارسال نامه خانم لاله افتخاری به همسر اردوغان درباره ماهیت جنایتکارانه داعش، آیت‌الله صافی گلپایگانی با تماس تلفنی توسط فرزندشان، از ارسال این نامه و مواضع و روحیّه اسلامی و تعهّد دینی وی تشکّر کرد. فرزند آیت‌الله صافی گلپایگانی در این تماس با ابلاغ تشکّر این مرجع تقلید بابت نامه متعهّدانه و روحیه اسلامی خام افتخاری بیان کرد: باید همه مسلمانان بخصوص زنان مسلمان، نکاتی که مرقوم کردید را کاملاً بدانند و توجه داشته باشند که دشمنان، داعش را برای تخریب چهره‌ی نورانی اسلام و ضربه‌زدن به مبانی و معارف بلند آن به وجود آورده‌اند و متأسفانه مرتکب چنین اعمال وقیحانه و جنایتکارانه‌ای می‌شوند.


آیت الله اسلامی: خبرگان دور از دسترس نفوذی‌هاست

امام جمعه تاکستان با تاکید براینکه قطعا مجلس خبرگان از دسترس نفوذی ها به دور است، گفت: دشمنان نمی توانند در مجلس خبرگان تاثیرگذار باشند چراکه مردم علمای بلاد و علمایی که مورد اعتمادشان هستند را انتخاب می کنند و اجازه نخواهند داد کسی که نفوذی آمریکا و انگلیس و اسرائیل باشد، به مجلس خبرگان راه یابد. وی تاکید کرد: در گذشته مردم به سراغ دستغیب ها، به سراغ شهید مدنی ها، صدوقی ها، اشرفی اصفهانی ها، قاضی طباطبایی‌ها، خزعلی ها رفتند و افرادی را برای مجلس خبرگان انتخاب کردند که اگر این افراد را زیر اره قطعه قطعه می کردند قطعا و یقینا منافع و مصالح نظام، مصالح ملت و استقلال کشور را به تمام دنیا نمی فروختند.


یک نماینده مجلس استاندار اصفهان را نفوذی نامید

در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در نطق میان‌دستور با اشاره به اینکه پی ام دی فقط یک راه نفوذ است، اما برجام ۱۰ راه نفوذ، گفت: غرب می‌خواهد پی ام دی بسته شود، اما برجام بماند. ی افزود: نفوذ مورد نظر مقام معظم رهبری شامل حال آن عده از باند باقیمانده از آقای منتظری و فتنه مهدی هاشمی است که در حال نفوذ به بدنه دستگاه‌های اجرایی هستند. بخشایش تصریح کرد: این افراد اعتقادی به فتنه ۸۸ ندارند، بنابراین چون اعتقاد ندارند، در تقابل با سیاست‌های رهبری به طور خود به خود قرار می‌گیرند. نماینده مردم اردستان گفت: نفوذ شامل کسانی می‌شود که از شدت پیر و فرتوت بودن مثل استاندار اصفهان که اگر وسط میدان اصفهان بدون خودرو رهایش کنند، راه استانداری را بلد نیست. اینها هستند که ۶ میلیون بیکار روی دست نظام گذاشته‌اند، اینها همان تهدید نظام هستند. این نماینده مجلس افزود: نفوذ شامل حال مسئولان ناتوانی است که راه ترافیک هوایی بین اصفهان و تهران را بهتر از راه‌های تحت حاکمیت خود مثل اردستان، نطنز و نائین می‌دانند، استاندار اصفهان حاضر نیست در اصفهان بیتوته کند و هر شب باید به تهران سفر کند، این یعنی سلطه ناتوانان که شهرهای ذیل نظارت خود را بلد نیستند، اما راه هوایی اصفهان تهران را مثل کف دست می‌شناسند.


کنایه علی مطهری به مسئولان قوه قضائیه

علی مطهری که در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته بود٬ گفت: شهید مطهری معتقد بود همانطور که حتی پاکترین مردان و زنان نا‌محرم نباید در یک اتاق تنها باشند و مسلمانان به این رفتار اعتراض می‌کنند، پاک‌ترین سیاستمداران نیز نباید در قدرت بدون نظارت باشند. مسئولان قوه قضاییه درباره 1+5 یک صحبت می‌کنند٬ اما درباره حوزه مسئولیت خود حاضر به پاسخگویی نیستند


راهبرد موتلفه در انتخابات مجلس

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اتحاد اصولگرایان با محوریت "روحانیت" راهبرد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات مجلس است.محمد نبی حبیبی با بیان اینکه در شرایط فعلی شرایط خطیر‌تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر تعدد شرکت‌کنندگان بود.وی با اشاره به اینکه برای انتخابات آینده مجلس تصمیم گرفته‌ایم به تنهایی به میدان انتخابات نیاییم گفت: وقتی اصولگرایان دور هم جمع می‌شوند به محوریت متقن نیاز دارند و سیاست دوم ما در حزب موتلفه این است که برای ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین اقدام لازم را انجام دهیم.حبیبی با بیان اینکه جامعه مدرسین اعلام کرده که در انتخابات مجلس دخالتی نمی‌کنیم اما برای خبرگان لیست صادر می‌کنیم افزود: ما بر محوریت جامعتین اصرار داریم و باب مذاکره با رقبا را باز کرده‌ایم.دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه 50 جلسه با جبهه پایداری و ایثارگران داشته‌ایم و نظر ما اتحاد با محوریت روحانیت است، خاطرنشان کرد: وجود راهنمایی و هدایت‌های روحانیت و علما برای ما نتیجه بخش است.وی با اشاره به اینکه از یک سال و نیم پیش کار خود را شروع کرده‌ایم گفت: نظر ما این است که اصولگرایان در همه استان‌ها جمع شده و نامزدی واحد را معرفی کنند.


هدیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به روحانی

ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز در مراسم روز دانشجو که با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این دانشگاه برگزار شد، یک جاکلیدی به رئیس‌جمهور هدیه داد.این جاکلیدی مزین به تصویر ماهواره شریف است.ایرانمنش در این باره گفت: پس از ماهواره شریف که به جایی نرسید، جاکلیدی‌اش را با خود حمل می‌کنیم که به یادشان بمانیم، به علاوه اینکه می‌خواستیم ماکتی را از این ماهواره تقدیم رئیس‌جمهور کنیم که متأسفانه فضای امنیتی اجازه نداد.

بسته خبری تابناک؛


انتخاب رییس میز انتخابات اصلاح طلبان در شهرستان‌های تهران

جلسه شورای عالی سیاستگذاری‌ انتخابات اصلاح‌طلبان با حضور اعضا برگزار شد و در این جلسه 2 کارگروه استان‌ها و تدوین راهبردها به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند. اصلاح طلبان برای موضوع انتخابات آینده در هر استان یک میز انتخابات تشکیل داده‌اند, تا مسئولیت انتخابات را بر عهده گیرند.مسئولیت میز انتخابات شهر تهران فعلا به هیئت رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان واگذار شده است؛ همچنین سید محمود میرلوحی ریاست میز انتخابات شهرستان‌های استان تهران اصلاح‌طلبان را برعهده گرفته است.


تذکر به مصباحی مقدم تلفنی بود

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: آن‌طور که شنیدم آیت‌الله موحدی کرمانی تلفنی نیز به آقای مصباحی‌مقدم تذکر داده است چرا که وضعیت وحدت به‌خوبی در حال شکل گرفتن است.حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز ضمن تأیید تذکر جدی آیت‌‌الله موحدی کرمانی به حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم درباره مصاحبه با یک سایتی که مأموریت اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان را دارد، گفت: آن مصاحبه ایشان بد بود.وی درباره این تذکر که سایت مصاحبه کننده آن را تکذیب کرده است، افزود: آن‌طور که شنیدم آیت‌الله موحدی کرمانی تلفنی نیز به آقای مصباحی‌مقدم تذکر داده است که البته باید از خود آقای موحدی این موضوع را بپرسید اما وضعیت وحدت به‌خوبی در حال شکل گرفتن است و من نمی‌دانم ایشان (مصباحی‌مقدم) چطور آن مطالب را گفته که باید از خودشان بپرسید اما تا آنجا که بنده در جریان هستم و می‌دانم جلسات به‌خوبی دنبال می‌شود و هروقت هم که ضرورت باشد جلسات سه‌جانبه شورای فقها هم برگزار خواهد شد.


مرعشی:روحانی بیش از ما به ائتلاف نیازمند است

حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایلنا، طی اظهاراتی گفته است:«جبهه‌ای در سال 92 شکل گرفت که منجر به پیروزی آقای روحانی شد٬ لذا دولت روحانی بیش از اصلاح‌طلبان نیازمند به حفظ این جبهه است٬ چراکه اگر این جبهه در انتخابات سال 94 تقویت بشود٬ به تقویت دولت روحانی نیز کمک خواهد کرد. اگر کسانی به اشتباه این جبهه را تضعیف کنند، اولین کسی که از این مسئله دچار آسیب می‌شود، دولت است.»وی همچنین می‌افزاید: پیش‌بینی من این است که ائتلافی که در سال 92 شکل گرفت٬ در سال 94 هم ادامه پیدا خواهد کرد. ممکن است یک فرد یا جبهه تمایل به حرکت مستقلی داشته باشند٬ اما روی روند کلی ائتلاف تاثیری نخواهد گذاشت!


پرتاب گاز فلفل در دانشگاه علامه

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اواخر مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی مراسم تریبون آزاد برگزار شد که در حین این مراسم عده‌ای نا‌شناس گاز فلفل به سالن انداختند و مراسم به صورت نیمه‌کاره‌‌ رها شد.یکی از دانشجویان حاضر در این مراسم به خبرنگار ایلنا گفت: برهم‌زنندگان این مراسم جزو نیروهای امنیتی و حراست دانشگاه نبوده‌اند و آنها نیز از این اتفاق تعجب کرده‌انددانشجویان پس از پایان مراسم، با همخوانی سرود «یار دبستانی» در حال ترک سالن، و واگذار کردن سالن برای برگزاری همایشی دیگر بودند که ناگهان همه بر اثر انتشار گاز فلفل در سالن به سرفه افتادند.پس از این اتفاق، دانشجویان از ترک‌ کردن سالن به‌صورت موقت اجتناب کردند و خواستار پاسخگویی رئیس دانشگاه و رئیس حراست شدند.بسیاری از دانشجویانِ حاضر در این مراسم، بر این باورند که زدن گاز فلفل در مراسم، کار هیچ‌یک از فعالان دانشجویی نبوده و آن‌ها علی‌رغم اصطکاکی که با یک‌دیگر دارند، دست به چنین اقدامی نمی‌زنند.


سر لیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که سر لیست انتخابات مجلس دهم چه شخصیتی است، گفت: بر اساس حدس و گمان زنی سر لیست اصلاح طلبان محمد رضا عارف است.حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه سرلیست انتخابات چندان تعیین کننده نخواهد بود، اظهار داشت: آنچه که مهم و دارای اهمیت است اینکه ترکیب آینده مجلس دهم برگرفته از اصلاح طلبان و اصول گرایان خواهد بود.وی افزود: یکی از نکاتی که باید تلاش شود این است که نیروهای افراطی و تند رو وارد مجلس نشوند و مجلس آینده مرکب از نیروهای معتدل از اصلاح طلبان و اصولگرایان باشد.


سردار سلیمانی تنها حامی پیاده روی کربلا بود

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر سردار سلیمانی را تنها حامی جوانان در سال 88 برای پیاده روی کربلا اعلام کرد. الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز دوشنبه 16 آذر ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: زمانی که در سال 88 عده‌ای از جوانان و دانشجویان ولایی تصمیم به پیاده‌روی کربلا گرفتند از سوی تمامی نهادها نهی شدند.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تصریح کرد: تمامی نهادها به این جوانان اعلام کردند شما جوانان را سیبل گروه‌های تروریستی خواهید کرد. اما پیاده به سوی کربلا از سال 89 به اصرار 400 دانشجو انجام شد و تنها یک نفر از این ایده حمایت و نیروهای خود را آماده کمک به این جوانان کرد و این شخص سردار حاج قاسم سلیمانی بود.وی ادامه داد: با توجه به اربعین سال گذشته امسال تمشیت زائران بسیار بهتر انجام گرفت اما باید شرایطی را برای اربعین سال بعد فراهم نمود تا از ظرفیت‌های مردمی در استان‌های مختلف به درستی استفاده شود.نادران بیان داشت: برابر اطلاع واصله طرف عراقی آمادگی دارد روادید را در تمام ایام سال لغو کند. اما متأسفانه در داخل کشور برخی نهادها با تحلیل‌های غلط مانع انجام این کار هستند، رژیم گذشته براساس راهبردهای فرهنگی خود با ترکیه لغو روادید انجام داد که هنوز به قوت خود باقی است.


تجاوز گروهی داعشی ها در ملاء عام به زنان ایزدی

زنان ایزدی پس از آزادی از دست عناصر گروه تروریستی داعش، از داستانهای دلخراش خود پرده برداشتند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "سیلون تودی،" بیش از 200 نفر از زنان ایزدی هفته گذشته از چنگ تروریستهای داعش آزاد شدند. آنها داستانهای دلخراشی از تجاوز عناصر گروه تروریستی داعش بیان کردند. یکی از اعضای سازمان "یزدا" – که حامی قربانیان ایزدی است -- اعلام کرد: "اگر پای صحبت این زنان بنشینید، هرکدام داستانهای دلخراشی برای گفتن دارند. بسیاری از آنها برده جنسی بودند. عناصر داعش در ملاء عام به صورت گروهی به آنها تجاوز می کردند و آنها را به شدت شکنجه می دادند. این تروریستهای بی رحم کودکان را از مادرانشان جدا می کردند و آنها را در اختیار داعشی های موصل و تل عفر قرار می دادند."صدها زن و کودک ایزدی بدست عناصر گروه تروریستی داعش در "سنجار" در شمال عراق ربوده شدند و 8 ماه در اسارت این گروه به سر بردند.


مردم زیر چرخ‌های بی‌تدبیری دولت در حال له شدن هستند

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در نشست استقلال در حصار تردید که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به مناسبت 16 آذر در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: استقلال یکی از پایه‌های اساسی شعار اصلی ملت ایران است. وی با طرح این سوال که آیا این طراحی براساس یک عملکرد خائنانه صورت گرفته است یا نه، گفت: بنده اطلاعی از پشت پرده این مسئله ندارم، زیرا وزارت اطلاعات نیستم. اما می‌دانم مردم امروز در وضعیتی قرار گرفتند که زیر چرخ‌های بی‌تدبیری دولت و وصل کردن چرخه معیشت مردم با مذاکرات هسته‌ای و امید بستن به حل مشکل پس از مذاکرات در حال له شدن هستند. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مسئولان کشور باید ساده‌زیست باشند و اتکای اقتصادی خود را به بنیان‌های داخلی زنند و برای نیروی کار داخلی و پیشرفت کشور تلاش کنند. این مسئله یک اتفاق نیست بلکه راهبرد اساسی در حوزه اقتصاد ملی است که امروز شاهد آن نیستیم.


واکنش وزیر دفاع به گزارش اخیر آمانو

وزیر دفاع با اشاره به گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت: در این گزارش آمده ما هیچ مرکز مخفی‌ای نداریم، در حالی که در گذشته ادعا بر مخفی‌بودن برخی از مراکز ما داشتند، به‌طور قطع باید در این زمینه پاسخگوی ملت ایران باشند.به گزارش تسنیم ، سردار حسین دهقان دقایقی پیش در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه اصفهان در روزی که هم به یاد و نام شهدا و هم به روز دانشجو مزین است برای بنده توفیقی است.


رتبه دوم ایران در شاخص فلاکت

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: با توجه به آمار سال ۹۳ که آمار جدیدی نیز هست، جمهوری اسلامی ایران در بین ۹۰ کشور جهان ردیف دوم را از نظر شاخص فلاکت دارد. غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو با عنوان بذر امید که عصر امروز (دوشنبه) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: ما در روز دانشجو به غیر از اینکه عواطف یکدیگر را برافروخته می‌کنیم، هیچ تاثیر دیگری نداریم. بنده به هیچ وجه قصد انتقاد از دولت را نداریم اما در وضعیتی در کشور قرار داریم که نمی‌توانیم چشم‌مان را بر روی آن ببندیم.وی افزود: طبق آخرین آمار دولتی که اعلام شده حدود 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین وجود دارند که این وضعیت مطلوبی نیست، در پایان دولت اصلاحات وضعیت اقتصادی مناسبی را داشتیم ولی طی هشت سال گذشته این موضوع تشدید شده است.


تایید ادعای 1000 تومانی حداد 

سخنان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اسکناس ۱۰۰۰ تومانی تأیید شد. غلامعلی حدادعادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته که به شهید مدرس اختصاص داشت، گفته بود که رضاخان یک صد قطعه اسکناس هزار تومانی برای مدرس فرستاده بود تا او کاری به کار رضاخان نداشته باشد.به گفته حدادعادل مدرس هم در پاسخ رضاخان گفته است که همه آن پول‌ها را صرف مخالفت با وی خواهد کرد. البته اندکی بعد هم کسی که پول را آورده بود دوباره آمد و پول‌ها را پس گرفت. پس از این سخنرانی، برای بعضی این سؤال ایجاد شده است که «مگر در زمان مدرس اسکناس هزار تومانی وجود داشته است؟» البته حدادعادل این واقعه را با استناد به مطلبی که در صفحه 928 کتاب «سرگذشت، افکار و آثار آیت‌الله شهید سیدحسن مدرس»، به نقل از جلد اول کتاب «جرعه‌ای از دریا» تألیف آیت‌الله شبیری زنجانی (ص 546-549) آمده بود نقل کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :