مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از نرخ بیکاری 28 درصد در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 07 December 2015
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از نرخ بیکاری 28 درصد در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا صابر مظاهری در نشست کارگروه اشتغالزایی که یکشنبه، 15 آذر ماه در یاسوج برگزار شد، افزود: اعتبار پنج میلیارد و 800 میلیون تومانی صندوق توسعه ملی به ایجاد مشاغل خانگی در استان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی دولت است، بیان کرد: بانک‌ها اساسی‌ترین نقش را در بحث اشتغال دارند با توجه به تسهیلاتی که برای استان در نظر گرفته می‌شود با همین تسهیلات می‌توان کارهای بسیاری را در زمینه اشتغال ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد دانشجویان دانشگاه‌های استان در سال گذشته، 48 هزار و 207 نفر اعلام شده که بیش از 27 هزار نفر از این تعداد مرد و 20 هزار نفر زن هستند.

مظاهری تصریح کرد: از این تعداد دانشجو، بیش از 13 هزار نفر در مقطع کاردانی، 31 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 2000 نفر کارشناسی ارشد و 616 نفر در دوره دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 28 درصد اعلام شده که این آمار بیانگر بیکاری 13 هزار و 400 دانش‌آموخته دانشگاهی در این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مبلغ سه میلیارد تومان برای اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در کشور در نظر گرفته شده است.

مظاهری اظهار کرد: افرادی که شرایط شرکت در این طرح را دارند افرادی هستند که حداقل شش ماه از فارغ‌التحصیلی آنها سپری شده و در سامانه کاریابی اداره کار ثبت‌نام کرده باشند همچنین سن افراد برای شرکت در طرح‌های کارورزی برای مقاطع کاردانی 27 سال، کارشناسی 30 سال، کارشناسی ارشد 33 سال و دکترا 37 تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با یک تسهیلات 500 میلیون تومانی قرض الحسنه می‌توان قریب به هفتاد نفر را خود اشتغال و از بیکاری خارج کرد بهتر است با توجه به اینکه تمام کشورهای درحال توسعه به بحث خوداشتغالی و کارهای خرد توجه کرده‌اند استان ما نیز این پتانسیل را دارد که به نوعی مشاغل خانگی در قالب‌های مختلف از جمله شرکت‌های تعاونی و خود اشتغالی را در آنها پیاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیاز است که مشاغل خانگی و مسائل خرد را باهم پیوند دهیم یکی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد راه اندازی بازارچه‌هایی است که در آنها صنایع دستی و کارهای تولیدی خودکفا به نمایش و فروش گذاشته شود.

مظاهری بیان کرد: در حوزه تسهیلات صندوق توسعه ملی صنعت، معدن و تجارت این استان در سال جاری 24 طرح را با اشتغال 1064 نفر به بانک‌های عامل معرفی کرده است همچنین مبلغ تسهیلاتی که به بانک‌های عامل معرفی شده است 84 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است و طرح های مصوب یک مورد با 55 نفر اشتغالزایی و تسهیلات 540 میلیون تومان است اما هنوز هیچگونه پرداختی از ناحیه بانک ها صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: نیاز است که دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند و همه دستگاه های اجرایی در استان وظیفه دارند که جلوتر از همه حرکت کنند همچنین نباید بحث اشتغال را تنها مربوط به یک دستگاه خاص بدانند که با همکاری همدیگر با بحث بیکاری در استان مقابله شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار