حال این پرسش مطرح است که چند درصد از جوانان البرزی امکان پرداخت این هزینه‌ها را برای چند ساعت ورزش پولدارها را دارند؟
کد خبر: ۱۴۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 06 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: البرز از جمله استان‌هایی به شمار می‌آید که دارای استعدادهای بسیاری در رشته ورزشی اسکی بوده و اتفاقا ظرفیت‌ها و امکانات خوبی در این استان وجود دارد.

وجود 2 پیست اسکی معتبر یعنی پیست‌های دیزین و خور که در سطح منطقه و آسیا جایگاه خوبی داشته و شرایط آب و هوایی مناسب به ویژه برف‌گیر بودن کوهستان‌های البرز، شرایط کم نظیری را در این استان برای توسعه ورزش مفرح اسکی فراهم کرده است.
با این وجود، سهم جوانان البرزی‌ها از امکانات و تجهیزات و ظرفیت‌های موجود بسیار اندک و نزدیک به صفر به است.
علت این است که برخی از کارشناسان و بسیاری از مردم معتقدند، اسکی ورزش پولدارها است و اکثریت جوانان سهمی از امکانات این ورزش مفرح ندارند.
لذا اکثریت مطلق افرادی که از امکانات 2 پیست اسکی دیزین و خور تاکنون استفاده کرده‌اند، جزو اندک خانواده‌های متمول و به عبارتی پولدار بوده و بسیاری از آنها هم البرزی نیستند و از تهران به این اماکن آمده و از امکانات فوق استفاده می‌کنند.
این در حالی است که در زمستان سال قبل خبری نگران کننده دیگری نیز منتشر شد. این خبر مربوط به
مزايده فروش اموال و دارايي‌هاي پیست اسکی خور بود.
ورود دادستان کرج و مخالفت برخی از دستگاه‌های مرتبط به این پرونده موجب شد که سرنوشتی نامعلوم برای پیست اسکی خور رقم زده شود.
در کنار این خبر نگران کننده، یک موضوع مهم دیگر ذهن جوانان البرزی را به خود مشغول کرده و آنهم هزینه بالای استفاده از امکانات این استان از سوی اکثریت مردم است.
این موضوع مربوط به هزینه‌های سنگین ورزش مفرح اسکی است.
بر اساس گزارش و تحقیقات یکی از خبرگزاری‌ها، برای انجام ورزش اسکی که تنها در سه تا چهار ماه سال انجام می‌شود باید وسایل و لباس مخصوص تهیه شود که از قیمت‌های مختلف برخوردار است. البته تهیه مجموعه وسایل و لباس اسکی در نازل‌ترین قیمت آن کمتر از یک میلیون تومان نخواهد شد.
اسکی‌بازان که در سطوح مبتدی تا پیشرفته اسکی می‌کنند هرکدام بر اساس سطحی که در آن هستند وسایل را خریداری می‌کنند که البته هرچه یک فرد پیشرفته‌تر باشد پول بیشتری هم باید پرداخت کند.
اسکی به دو رشته آلپاین و اسنوبرد تقسیم می‌شود. اسنوبرد به همراه فیکس و بوت اسکی فروخته می‌شود که قیمت متوسط و دسته دوم آن از 950 هزار تومان آغاز می‌شود.
اسنوبردهای پیشرفه نو نیز از قیمتی بسیار متنوعی برخوردار هستند که از 900 هزار تومان تا سه میلیون تومان و بیشتر هم در بازار موجود است.
همچنین قیمت بوت اسکی از 250 هزار تومان به بالا قیمت در بازار موجود است؛ البته دسته دوم آن.
آلپاین که نیاز به چوب اسکی، فیکس، باتوم و بوت دارد هم از دامنه قیمتی بسیار متنوعی برخوردار است که هم امکان خرید آن به صورت مجزا و هم در قالب یک ست کامل وجود دارد. ست کامل لوازم آلپاین بسته به نو یا دسته دوم بودن آن، برند و کیفیت آن از حداقل یک ملیون تومان تا شش میلیون تومان و حتی بیشتر متغیر است.

لباس اسکی نیز در دامنه قیمتی متنوع در قالب ست کامل از 400 هزار تومان به بالاست.
این گزارش مربوط به زمستان سال گذشته بوده و حدود 10 تا 15 درصد به قیمت‌ها در زمستان سال جاری افزوده شده است.
حال اگر یک جوان البرزی بتواند تمام این تجهیزات را به صورت رایگان و قرضی استفاده کند، برای یک بار اسکی کردن باید حداقل 200 هزار تومان هزینه کند.
بر اساس این گزارش،
رئیس فدراسیون اسکی قیمت‌های جدید برای استفاده از امکانات پیست‌های اسکی در زمستان امسال را اعلام کرده است.
به گفته ناصر طالبی قیمت استفاده از پیست اسکی دیزین در سال جاری 90 هزار تومان مشخص شده است!
وی اعلام کرده که هزینه استفاده علاقه‌مندان از امکانات پیست بین‌المللی دیزین در روزهای عادی 80 هزار تومان و در روزهای پنجشنبه و جمعه 90 هزار تومان است.
به طور قطع هزینه رفت و آمد و تهیه اندکی خوراکی، برای هر بار استفاده بیش از 200 هزار تومان به غیر از تهیه تجهیزات اسکی می‌شود.
حال این پرسش مطرح است که چند درصد از جوانان البرزی امکان پرداخت این هزینه‌ها را برای چند ساعت ورزش پولدارها را دارند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار