تلاش براي فروش اراضي و اموال ملي در البرز
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با صدور اطلاعيه‌اي به صورت رسمي اعلام كرد كه "انتشار آگهی فروش اموال و دارایی پیست اسکی خور از طریق روزنامه و هر شکل دیگر غیر قانونی است.
کد خبر: ۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸ 28 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: يكي از مهمترين جاذبه‌هاي گردشگري استان البرز مربوط به فعاليت پيست‌هاي اسكي است.
پيست اسكي ديزين در اين ميان داراي شهرت جهاني و بين‌المللي است. در كنار اين مجموعه مهم ورزشي، پيست اسكي خور نيز براي علاقه‌مندان به اين رشته مفرح ورزشي از جايگاه خاصي برخوردار است.
اين در حالي است كه هفته گذشته در يكي از رسانه‌هاي مكتوب طرح مزايده فروش اموال و دارايي‌هاي اين پيست منتشر شد.
در همين رابطه خبرنگاران استان البرز تلاش كردند تا از محتواي اين آگهي مطلع شوند، اما مديران اداره كل منابع طبيعي استان البرز تاكيد داشتند كه به زودي اقدامات قانوني لازم براي مقابله با اين كار انجام مي‌شود.
در همين راستا امروز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با صدور اطلاعيه‌اي به صورت رسمي اعلام كرد كه "انتشار آگهی فروش اموال و دارایی پیست اسکی خور از طریق روزنامه و هر شکل دیگرغیر قانونی است.
بر اساس این گزارش، تمام اراضی، مستحدثات و ابنیه این پیست واقع در کیلومتر22 جاده کرج - چالوس که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده، جزو اراضی ملی و مرتعی است.
در اطلاعيه‌ فوق آمده است: بررسی‌ها نشان مي‌دهد هیچگونه سابقه مالکیت یا واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص اراضی این مجموعه موجود نیست .
بنابراین گزارش، با نگرش به نص صریح تبصره 4 ماده 31 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب سال 1346 و همچنین ماده 2 آیین نامه اجرایی اصلاحی قانون اصلاح نحوه واگذاری اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مصوب 31/2/59 اراضی مبحوث‌عنه به جهت وقوع در محدوده حفاظت شده البرز مرکزی، مشمول ممنوعیت‌های قانونی برای واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی است.
همچنين روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام كرده است كه در کنار اقدام قانونی، مکاتبات لازم با سازمان خصوصی سازی و یک روزنامه منتشر کننده آگهی فروش اموال این پیست، انجام گرفت.
پیست خور یکی از مجموعه‌های ورزشی استان البرز است که در فصول بارندگی شمار زیادی از علاقه‌مندان به ورزش اسکی به این مجموعه مراجعه مي‌كنند.
اين مجموعه با بلندای ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا در استان البرز و در نزدیکی سد امیرکبیر (سد کرج)، در كنار روستای تاریخی خور قرار دارد. 
برای رسیدن به این پیست اسکی در 23 کیلومتری جاده کرج - چالوس، پیش از ورودی تاسیسات سد امیرکبیر باید مسیر را از راه فرعی به سمت خاور پی گرفت و از روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کرد.
ساخت این پیست به پیش از سال ۱۳۵۷ باز می‌گردد و پس از جنگ تحميلي و دفاع مقدس مجددا راه‌اندازی شد.
پيست اسكي خور دارای دو مسير ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری است و گنجایش روزانه ۱۳۰۰ اسکی‌باز را دارد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار