مدیرکل ارشاد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: این استان نیازمند بازار هنر دائمی برای عرضه اثرهای هنرمندان قم است.
کد خبر: ۱۴۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 06 December 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی بیان داشت: در تجاری سازی و اقتصاد هنر در کشور با مشکل هایی روبرو هستیم این در حالی است که اقتصاد هنر خیلی در کشور ما به روز و نافع هنرمندان نیست و ما نیز از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیروی می کنیم. 

وی ابراز داشت: با ساز و کارهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی کرده است همراه خواهیم بود و در عین حال در استان قم در جلسه های مشورتی و دیدارهایی که با انجمن هنرهای تجسمی داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که اگر اداره کل ارشاد، شهرداری قم و سایر دستگاه های ذیربط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری کنند می توانیم به شکل محدودی در اقتصاد هنر و تجاری سازی آثار هنری ایفای نقش کنیم. 

وی تاکید کرد: مطلوب استان قم این است که نمایشگاه های ثابت و بازار هنر دائمی را در آن داشته باشیم چرا که آثاری که در قم تولید می شود بسیار ارزشمند می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: هنرمندان استان به رویدادهای بزرگ هنری و مرکزهای آموزشی دانشگاهی و تخصصی هنر در تهران نزدیک هستند و از این رو شاهد تبلور استعدادهای خوبی در استان هستیم و امیدواریم بخش غیر دولتی با حمایت دستگاه های دولتی و همچنین شهرداری قم نمایشگاه دائمی با عنوان بازار هنر را در قم ایجاد کند.

وی ادامه داد: هنرمندان در این بازار می توانند در بخش های عکس، نقاشی، گرافیک، کارهای حجمی و تجسمی آثار خود را عرضه کنند و برای ایجاد بازار هنر قم در حال رایزنی با برخی دستگاه ها هستیم که این اتفاق محقق شود.

دانشی از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اداره کل میراث فرهنگی در زمینه ایجاد بازار هنر در استان خبر داد و افزود: معتقدیم بازار هنر نباید صرفا مکانی برای عرضه صنایع دستی باشد و باید بازاری برای همه رشته های هنری هنرمندان و تجمیع آثار هنرمندان صنایع دستی و سایر رشته ها باشد.

وی ابراز داشت: تالار مرکزی شهر قم نیز ظرفیتی محدود دارد و تنها می تواند تعدادی غرفه را برای بازار هنر داشته باشد و معتقدیم بازار هنر مجموعه وسیع تری می خواهد که شهرداری، میراث فرهنگی ، اداره کل ارشاد و بخش های غیردولتی باید با همکاری یکدیگر آن را ایجاد کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار