کد خبر: ۱۳۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 05 December 2015

استاندار البرز با تاکید بر نهادینه کردن پژوهش در دستگاه های اجرایی گفت: مبنای تصمیم گیری ها را باید پژوهش قرار داد.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز شنبه درآیین آغاز به کار نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: محققان و دانشمندان جامعه پس از شناسایی مسائل با ارائه راهکار می توانند نقش موثری را در رفع مشکلات مردم ایفاء می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین باید آخرین امکانات و دستاوردهای علمی دراختیار پژوهشگران قرار گیرد تا بتوانند بهتر عمل کنند پژوهش خدمت بزرگی است به نسل های آینده کشور که باید مبنای تصمیم گیری ها قرار داد.

طهائی خاطرنشان کرد: هفته پژوهش می تواند دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته باشد و باید از این فرصت برای خدمت به مردم بهره برد تا پژوهشگران با ارائه طرح های پژوهشی و استقبال سرمایه گذاران بتوانند مسیر توسعه را در پیش گیرند.

استاندار البرز گفت: اینکه تولید کنندگان و صنعتگران مشکلات خود را دراین مجامع بیان کنند نیز فرصتی است تا محققان با اندیشه ژرف دستاوردهای پژوهشی را برای رفع مشکلات ارائه دهند .

وی در ادامه از مرکز استان البرز (کرج) به عنوان باغ شهری یاد کرد که امروز همه در تلاش هستند تا هم شهری مدرن داشته و محیط زیست را حفظ کنند .

طهائی افزود: در بحث محیط زیست شاهد آن هستیم که روزهای پنج شنبه با آلودگی بالا هوا مواجه شده ایم و دراین معضل زیست محیطی چه باید کرد .

وی یادآورشد: افت مخازن زیر زمینی آب و حفظ خاک نیز از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه محققان قرار گیرد .

استاندارالبرز بخش صنعت این استان را با 100 برند ملی در کشور سرآمد خواند و گفت: نیاز به نوسازی و عارضه یابی برای توسعه داریم که اگر بخواهیم برمبنای فکر و اندشیه محققان پیش برویم قطعا به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید .

وی نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز بویژه بخش فن بازار را فرصتی برای بازاریابی دستاوردها برشمرد که زمینه را برای تقاضا فراهم کرده و محرکی برای توسعه بیشتر است .

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز دراین آیین گفت: مجمع نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی دو موضوع برنامه پنج ساله ششم و بودجه 95 را در برنامه کاری خود دارد .

محمد جواد کولیوند افزود: تلاش می شود در این موضوعات سهم ویژه ای برای استان البرز دیده شود و با هماهنگی های دولت تلاش های دراین زمینه آغاز شده است .

وی از سفرهیات دولت به البرز که قرار است به زودی انجام شود به عنوان منشاء خیر

یاد کرد و گفت: از هم اکنون در تلاش هستیم تا سهم تحقیقات و نقش موثر استان البرز را در بخش فناوری در سفر پیش روی رئیس جمهوری لحاظ کنیم .

در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز که صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرد و تا 18 آذرماه جاری ادامه دارد از پنج محصول فناوری های تک نیز رونمایی شد و دراین نمایشگاه 150 غرفه از دستاوردهای پژوهشی محققان فعال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار