مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اولین کنگره شعرای آذری زبان حسینی که قرار بود دهه آخر ماه صفر برگزار شود با تاخیر شش ماهه در ماه شعبان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 04 December 2015

سید ناصر اسحاقی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به صلاحدید شورای فرهنگ عمومی استان و شرایط به وجود آمده در اعزام زائران اربعین حسینی به کربلای معلی قرار شد کنگره بین‌المللی شاعران ترک زبان حسینی با تاخیر شش ماهه در شعبان‌المعظم همزمان با میلاد امام حسین (ع) در پایتخت حسینیت برگزار شود.

وی با بیان اینکه تدارک اولیه برای برگزاری این همایش به کنگره بین‌المللی اندیشیده شده بود، گفت: قرار است در این کنگره از کشورهای مختلف منطقه آذری‌نشین حضور پیدا کنند که با توجه به فرصت محدود به وجود آمده و احتمال اینکه تعدادی از این شرکت‌کنندگان در این ایام قادر به مسافرت به اردبیل نباشند تصمیم گرفتیم تا در شرایط مساعد در اردیبهشت یا خرداد سال آینده میزبان این کنگره بزرگ باشیم..

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: قطعا اطلاع‌رسانی دقیق‌تر از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره در اردبیل به انجام خواهد شد و امیدواریم در بهترین شرایط میزبان شعرای ترک زبان حسینی باشیم تا از آنها میزبانی کرده و بهترین آثار تولید شده آنها را در قالب این کنگره که برای اولین بار به میزبانی پایتخت حسینیت انجام می‌شود به نمایش بگذاریم.

اسحاقی یادآور شد: به غیر از شرایط به وجود آمده در برای حضور میهمانان خارجی هیچ دلیل دیگری برای تغییر و جابجایی زمان برگزاری این کنگره وجود ندارد و ما امیدواریم اردیبهشت یا خرداد سال آینده میزبان شایسته‌ای برای این کنگره عظیم بین‌المللی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار