کد خبر: ۱۳۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 03 December 2015

مدیرکل مدیریت بحران استاندار البرز با بیان اینکه در راستای مقابله با بحران‌های طبیعی از ظرفیت شوراهای اسلامی روستا و دهیاری‌های استان البرز استفاده می‌شود، گفت: باید آمادگی لازم در زمینه مقابله با بحران‌های طبیعی را داشته باشیم.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه خط مقدم منابع طبیعی و حفظ محیط زیست در روستاها واقع شده و این مناطق مرز مشترکی با منابع طبیعی دارند، اظهار داشت: این امر الزاماتی را برای روستانشیانان به همراه می‌آورد که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی رسالتی است که بر دوش همگان قرار دارد چرا که منابع طبیعی میراث ماندگار ما برای آیندگان و نسل‌های بعدی است، افزود: در این راستا درصدد هستیم با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از جمله روستانشینان نسبت به حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی اقدامات شاخصی را انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت دهیاری‌ و شوراها بسیار تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: باید به مردم آموزش داد که چگونه به حفظ منابع طبیعی در کنار باغات و اراضی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های آموزشی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، روش‌های مختلف حفظ این منابع ارزشمند به مردم با استفاده از توان و ظرفیت اساتید برجسته این بخش آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: شوراها می‌توانند در مصوبات خود و در بحث‌ بحران‌های طبیعی نظیر سیل توجه ویژه‌ای به این امر مهم و حیاتی داشته باشند.

مهرور اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین دهیاری‌ها باید به صورت علمی و تخصصی مساله حفظ منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار دهند و برای این بخش بودجه خوبی تخصیص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه شوراها در بحث هزینه‌کرد بودجه‌های عمرانی نیز می‌توانند در این عرصه وراد عمل شوند، یادآور شد: باید آمادگی لازم در زمینه مقابله با بحران‌های طبیعی در استان را داشته باشیم تا در مواقع بروز بحران آسیب کم‌تری به مردم وارد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه همه روزه از جمله ایام تعطیل شاهد تردد تعداد بیشماری موتورسیکلت و خودرو‌های گوناگون در منطقه کرج- برغان هستیم، افزود: برخی افراد با موتورسیکت و خودروهای خود برروی کوه‌های این منطقه تردد می‌کنند و بافت طبیعی آن را از بین می‌برند.

وی با بیان اینکه در ازای این دسته از اقدامات و با از بین رفتن بافت گیاهی این منطقه تنها تپه‌های شنی و روان باقی‌ می‌ماند، گفت: به سبب خشکسالی‌های چندساله اخیر با ادامه این روند در منطقه آتشگاه و جاده کرج- برغان به طور قطع شاهد افزایش پدیده ریزگردها در استان خواهیم بود.

مهروی با تاکید بر اینکه مردم باید به فکر حفظ منابع طبیعی باشند و خدشه‌ای به این میراث با ارزش وارد نکنند، اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی مردم سبب بهبود شرایط حال حاضر می‌‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار