بسته خبری شهرستانها
بسته خبری تابناک آذربایجان غربی، شامل خبر های مختلفی از استان آذربایجان غربی است که تهیه و منتشر می شود.
کد خبر: ۱۳۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 02 December 2015

بُرد موفقیت آمیز « سردار بوکان »

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی:تیم فوتبال « سردار بوکان » در هفته نهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور بعدازظهر روز سه شنبه مورخ « ۱۰ آذر ماه » میزبان تیم فوتبال « کارگر بنر گز » شد.

در این دیدار که در زمین استادیوم ورزشی « وحدت » بوکان برگزار شد ، تیم « سردار بوکان » توانست با نتیجه دو بر صفر مهمان خود را شکست دهد.

در این دیدار « مجتبی نهری » در دقیقه ۲۰ و « رافع سیدی » دقیقه ۹۰ برای میزبان گلزنی کردند.

هم اکنون سردار بوکان با کسب اینپیروزی در جدول گروه دوم این مسابقات۱۱ امتیاز شد و بالاتر از تیم های شهرداری کامیاران، کارگر بنه گز و تربیت نوین یزد در مکان هفتم قرار گفت.

« سردار بوکان » در گروه B لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور فصل ۹۵-۹۴ با تیمهای «شهرداری تبریز»، «بادران تهران»، «پارس جنوبی جم»، «شهرداری ماهشهر»، «تربیت نوین یزد»، «کیمیا فرایند تهران»، «شهرداری کامیاران»، «ماهان شوشتر» و «کارگر بنه گز» هم گروهی است.

مرکز تصویربرداری بوکان تا ۴۰ سال دیگر جوابگوی منطقه است

اسماعیل محمد عیسی زاده سرپرست بیمارستان بوکان نیز در جلسه مجمع خیرین سلامت بوکان گفت : مرکز تصویر برداری بیمارستان بوکان طوری اجرا شده که همه جوانب آن مد نظر قرار گرفته و تا ۴۰ سال دیگر جوابگوی نیاز منطقه است.

عیسی زاده ادامه داد: دستگاه های MRI،CT اسکن و ماموگرافی در این مرکز مستقر می شوند که دستگاههای تأمین شده جزو دستگاههای فوق بیشرفته روز دنیاست و در منطقه نمونه خواهد بود.

سرپرست بیمارستان بوکان در مورد اهمیتن این دستگاهها گفت: نبود این امکانات در شهرستان ضمن اینکه هزینه های بسیار گزافی نظیر خظراتی ترافیکی،مأموریت پرسنل و استهلاک آمبولانس ها را به بیمارستان تحمیل کرده است، سرگردانی مردم در شهرهای دیگر ، طولانی شدن فرایند درمان و دیگر مشکلات را برای مردم ایجاد کرده بود.

شایان ذکر است که عملیات آماده سازی مرکز تصویر برداری بیمارستان بوکان با کمک خیرین جهت استقرار دستگاههای MRI،CT اسکن و ماموگرافی آغاز شده و هزینه های آن حدود ۳ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

برخورد قاطع با زمین خواران سردشت

فرماندار سردشت در جلسه شورای حفاظت از اراضی با بیان این مطلب گفت: سردشت با داشتن ۸۰ هزار هکتار جنگل رتبه اول را در سطح استان به خود اختصاص داده که نگهداری و حراست از آن باید با قاطعیت و بهره گیری ازحداکثر توان و ظرفیت موجود صورت گیرد.

عزیز حسنی نالوسی تشکیل کمیته ی مبارزه با زمین خواری را ضروری دانست و افزود: موقعیت حساس و مرزی شهرستان گاها به بهانه ای برای جولان زمین خواران تبدیل شده است که ما اجازه نخواهیم داد موضوعات امنیتی شهرستان میدانی برای تاخت و ساز زمین خواران باشد و با جدیت و قاطعیت با متجاوزان و متصرفان برخورد خواهیم کرد.

در ادامه جلسه رئیس اداره منابع طبیعی نیز گزارشی از فعالیتهای آن اداره را ارائه داد و گفت: از ابتدای سالجاری ۳۰۰ فقره پرونده تشکیل شده که از این مجموع ۴۲ پرونده مربوط به قطع اشجار، ۱۰۲ پرونده چرای غیرمجاز و ۱۵۲ پرونده تخریب و تصرف و بوده است و در این راستا ۲۶ هکتار اراضی تصرف شده خلع ید شده است.

رحمانپور همچنین احداث کمربند حفاظتی به طول ۱۶ کیلومتر ، غنی سازی ۱۰۶ هکتار جنگل و مبارزه با آفات جنگلی و اصلاح الگوی مصرف سوخت در روستاها را از دیگر فعالیت های اداره منابع طبیعی در سالجاری برشمرد.

ساماندهی اراضی کشاورزی و خانه باغ ها ، جلوگیری از ساخت و سازهای داخل حریم جاده ها ، رعایت موضوع پدافند غیر عامل در ساخت و سازهای روستایی و خانه باغ ها ، ساماندهی بنگاههای معاملات ملکی ، قاطعیت در اجرای احکام صادره در حوزه منابع طبیعی ، بررسی خارج از نوبت پرونده های زمین خواری در دادگستری ، امکان سنجی واگذاری قانونی زمین های اطراف شهر و توسعه شهرسازی دیگر مباحثی بودند که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

آموزش 8000 دانش آموز مدارس مهاباد در پیشگیری از بیماری ایدز

جلسه پیشگیری از بیماری ایدز با حضور رابطین بهداشتی ادارات در سالن کنفرانس مرکز بهداشت مهاباد برگزار شد.

با کاهش قدرت سیستم دفاعی به مرور زمان بدن آماده ابتلا به عفونتها و بیماریهایی می شود که به طور معمول در مردم عادی دیده نمی شوند ،بیماری ایدز که از سال 65 در یک کودک 6 ساله هموفیلی که در اثر تزریق خون آلوده بهhivدر ایران بروز پیدا کرد تا کنون طبق آخرین آمارها در دنیا بالغ بر 35 میلیون نفر و در کشور 29414 مورد مبتلا داشته است و طبق پیش بینی ها تا 5سال آینده در ایران این تعداد به بیش از 125هزار نفر خواهد رسید.عمده راه انتقال بیماری از طریق تزریق با سرنگ آلوده (52%) راه جنسی (33%) مادر به کودک (4%) ونامشخص (11%) می باشد.

علیزاده آذر هدف از این نشست را چنین عنوان کرد:با توجه به اینکه راه مبارزه با ایدز پیشگیری سطح اول یعنی آموزش بهداشت به گروه های در معرض خطر بویژه نوجوانان می باشد و از طرفی با توجه به نتایج یافته های پژوهش حاضر، مبنی بر تاثیر آموزش در ارتقاء آگاهی دانش آموزان درباره ایدز ، توصیه می شود کلاس های آموزشی برای پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در قشر جوان و نوجوان برگزار گردد.

سرپرست مرکز بهداشت مهاباد گفت: در سال 94 حدود 8000 دانش آموز مدارس شهرستانو تاکنون نیز حدود 700 نفر از پرسنل ادارات شهرستانتوسط مرکزمشاوره بیماریهای رفتاری آموزش لازم را دریافت نموده اند.

وی با اشاره به اینکه خدمات این مرکز به صورت رایگان و محرمانه انجام می شود اظهار کرد: در این مرکز خدمات تخصصی با حضور پزشک عمومی، متخصص عفونی، روانشناس، کارشناس مبارزه با بیماری ها و مددکار اجتماعی به بیماران ارائه می شود.

علیزاده آذر افزود: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری از سال 92 درمرکز بهداشتی درمانی صلاح الدین ایوبی این شهرستان دایر شده است.

وی اظهار داشت:شبکه بهداشت ودرمان نیز بعنوان متولی بهداشتی شهرستان توسط مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در این مرکز همه روزه آماده پذیرش افراد داوطلب جهت انجام تست غربالگری (رپید تست ) می باشد که از افراد مراجعه کننده که دارای رفتارهای پرخطر می باشند اقدام به آزمایش می نماید.
وی خاطر نشان کرد: راه های انتقال این ویروس به بدن انسان از راه خون و فرآورده‌های خونی آلوده، پیوند نسج آلوده، استفاده مجدد از سرنگ و سرسوزن‌های استفاده شده، استفاده از لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استریل نشده و آلوده، استفاده از ابزار مشترک جهت خال‌کوبی، ختنه، سوراخ کردن گوش، حجامت و ...، استفاده از تیغ سلمانی مشترک، تماس جنسی دو فردی که یکی از آن‌ها آلوده به ویروس باشد، انتقال از مادر به کودک می باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار