رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: انار خراسان رضوی هم اکنون به کشور کره جنوبی صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 01 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حیدر ساکن در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید بر اینکه در صادرات انار معضلات زیادی وجود دارد، اظهار داشت: هم اکنون در نوع بسته بندی انار صادراتی اشکالاتی وجود دارد که ارسال آن به کشورهای دیگر را با چالش مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور همسایه ایران یعنی ترکیه در زمینه بسته بندی میوه‌جات و سبزیجات صادراتی خود عملکرد مناسبی دارد، سهل انگاری در این بخش بازارهای صادراتی را از دسترس ایران خارج می‌کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد در ارتباط با کشورهای هدف صادراتی انار خراسان رضوی، بیان کرد: کشورهای آسیای میانه از جمله این بازارها هستند که با پایان گرفتن فصل برداشت انار از قندهار پاکستان نیز به آنها اضافه می‌شود.

ساکن افزود: همچنین محصول باکیفیت برخی از باغات خراسان رضوی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود اما در این حوزه با توجه به مرغوبیت بیشتر تولیدات استان فارس بیشتر بارهای صادراتی به این منطقه از استان فارس انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش مرغوبیت محصول انار در خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد جلساتی با جهاد کشاورزی استان برگزار شده و مباحث مربوط به این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با اشاره به لزوم ارتقا زیرساخت‌های مربوط به صادرات میوه در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: هم اکنون بسترهای مناسبی برای رشد صادرات انار در این استان فراهم شده که سبب شد در فصل برداشت امسال صادرات این محصول به کره جنوبی صورت بگیرد اما باید برای رشد میزان آن اقداماتی را به انجام رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار