معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مانور زلزله در 2500 مدرسه استان برگزار شد، گفت: اجرای مانور زلزله و ایمنی سبب می‌شود دانش‌آموزان و فرهنگیان آمادگی خود را در مقابله با موقعیت‌های بحرانی و حوداث تمرین کنند.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 30 November 2015
  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد در مراسم مانور زلزله در بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران و به‌ویژه خراسان جنوبی روی کمربند زلزله قرار دارد، رعایت نکات ایمنی و آموزش آنها برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال 17‌مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: امروز بیش از 150‌هزار دانش‌آموز در زنگ زلزله شرکت و آموزش‌های لازم در برابر حوادث را فرا گرفتند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه شعار امسال هشتم آذرماه مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور است، گفت: اجرای این طرح با هدف کاهش خسارات ناشی از زلزله با وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی امدادی در دانش آموزان و واکنش سریع در برابر زلزله است و در این مانور دانش آموزان به صورت عملی با حوادث ناشی از زلزله آشنا کنیم.

موسوی‌نژاد یادآور شد: دانش آموزان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند،با  این مانورها آمادگی خود را در مقابله با موقعیت‌های بحرانی و حوادث غیرمترقبه تمرین کرده نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار